Постанова
від 04.04.2014 по справі 227/849/14-а
ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

04.04.2014

227/849/14-а

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2014 року м. Добропілля

Добропільський міськрайонний суд Донецької області в складі:

головуючого судді Діденко С.О.

при секретарі Сухіна О.Ю.

за участі представника позивача Литвинової Л.П.

відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Добропілля адміністративну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Добропільської райдержадміністрації до ОСОБА_2 про стягнення суми переплати з отримувача державної допомоги,

ВСТАНОВИВ:

27 лютого 2014 року Управління праці та соціального захисту населення Добропільської райдержадміністрації звернулось до Добропільського міськрайонного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення суми переплати з отримувача державної допомоги, посилаючись на те, що 24 лютого 2011 року до УПТСЗН Добропільської райдержадміністрації звернулась гр. ОСОБА_2 з заявою про призначення державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, одноразової допомоги при народженні дитини, допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, допомоги на дітей одинокій матері.

УПТСЗН згідно діючого законодавства та наданих документів, у тому числі декларації про доходи, ОСОБА_2 були призначені та виплачені допомога по догляду за дитиною до 3-х років і державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям з 01 лютого 2011 року до 31 січня 2014 року.

Заповнюючи декларацію, заявниця ОСОБА_2 та при кожному наступному зверненні надавала недостовірні данні про доходи, що вплинуло на встановлення права на призначення соціального допомоги малозабезпеченим сім'ям та визначення розмірі допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а саме управлінням соціального захисту при зверненні заявниці 31 січня 2014 року з проханням перерахувати всі види державної соціальної допомоги було з'ясовано, що заявниця при першому зверненні (24 лютого 2011 року) та при наступних зверненнях приховала, що вона отримувала пенсію по втраті годувальника за період з 28 жовтня 2010 року по 31 травня 2013 року, а також навчалась у Білицькому професійному ліцеї та отримувала стипендію у періоді з 01 вересня 2010 року по 13 квітня 2011 року, а який видана довідка на виплату допомоги по вагітності та пологам (з 08 грудня 2010 року по 12 квітня 2011 року), внаслідок чого відповідно до абз. 4 п. 7 Порядку призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою КМУ від 27 грудня 2001 року №1751 права на допомогу не мала.

П. 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям передбачено, у разі якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї і про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення.

31 січня 2014 року ОСОБА_2 надала заяву в УПТСЗН з вказанням, що вона за весь період з 01 лютого 2011 року по 31 січня 2014 року отримувала пенсію про втрату годувальника. Вказаний дохід не вказала в декларацію.

Після вказаної заяви УПТСЗН зробило запити для отримання відомостей про інші можливі доходи ОСОБА_2, де було виявлені і інші доходи відповідачки, тому ОСОБА_2 надала УПТСЗН недостовірні дані та приховала доходи, їй була надміру виплачена державна допомога в зв'язку в вагітністю та пологами, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та соціально допомога малозабезпеченим сім'ям за період з 01 лютого 2011 року по 31 січня 2014 року на загальну суму 17772,67 грн., про що управлінням соціального захисту було повідомлено заявницю 06 лютого 2014 року вих.№03-3/210-1.

Крім того, п.12 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям передбачено, що у разі коли особами, які входять до складу сім'ї навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру на наступний строк, допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців, починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року № 2811-ХІІ (із змінами та доповненнями):

Ст. 22 ч. 2 Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документі із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.

Представник позивача Литвинова Л.П., яка діє на підставі довіреності, позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просить їх задовольнити, та стягнути з ОСОБА_2 надмірно сплачені грошові кошти на загальну суму 12772,67 грн.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні щодо позовних вимог, пред'явлених до неї УПТСЗН суду пояснила, що вона звернулась до УПТСЗН з заявою про призначення державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, одноразової допомоги при народженні дитини, допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, допомоги на дітей одинокій матері. Перед призначенням їй допомоги, вона дійсно заповнювала декларацію, їй пояснили, які необхідні документи. Вона надала до УПТСЗН всі необхідні документи, їй було призначено всі відповідні допомоги. Їй не було роз'яснено, що їй необхідно було надати відомості про всі доходи, які вона отримувала за весь час надання їй допомоги. Вона має молодий вік, не має достатньої освіти, щоб розібратися у всіх документах, які надавали для підпису в УПТСЗН. Вона дійсно, написала заяву від 31 січня 2014 року, де вказала, що отримувала пенсію про втрату годувальника. Також вона вважає, що умислу на отримання від держави незаконних виплат, у неї не було.

З позовними вимогами УПТСЗН про стягнення з неї 12772,67 грн. не згодна в повному обсязі, вважає, що представники позивача скористувались її молодим віком та не досвідченістю в правових питаннях надання допомоги.

Розглядаючи адміністративну справу по суті, суд приходить до висновку про те, що спір, як правовідносини, які виникли між позивачем та відповідачем слід розглядати із застосуванням Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ (із змінами та доповненнями), Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751 (із змінами та доповненнями), «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям», затвердженого постановою КМ України від 24 лютого 2003 року №250 (із змінами та доповненнями), КАС України.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, вважає, що позовні вимог УПТСЗ Добропільської райдержадміністрації підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що 24 лютого 2011 року до УПТСЗН Добропільської райдержадміністрації звернулась гр. ОСОБА_2 з заявою про призначення державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, одноразової допомоги при народженні дитини, допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, допомоги на дітей одинокій матері.

УПТСЗН згідно діючого законодавства та наданих документів, у тому числі декларації про доходи, ОСОБА_2 були призначені та виплачені допомога по догляду за дитиною до 3-х років і державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям з 01 лютого 2011 року до 31 січня 2014 року.

Заповнюючи декларацію, заявниця ОСОБА_2 та при кожному наступному зверненні надавала недостовірні данні про доходи, що вплинуло на встановлення права на призначення соціального допомоги малозабезпеченим сім'ям та визначення розмірі допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідач ОСОБА_2 31 січня 2014 року до УПТСЗН Добропільської райдержадміністрації надала заяву з вказанням, що вона отримувала пенсію про втрату годувальника, тому просить перерахувати всі види допомоги з 01 лютого 2011 року по 31 січня 2014 року.

З пояснень представника позивача вбачається, що після вказаної заяви УПТСЗН зробило запити для отримання відомостей про інші можливі доходи ОСОБА_2, де було виявлені і інші доходи відповідачки, тому ОСОБА_2 надала УПТСЗН недостовірні дані та приховала доходи, їй була надміру виплачена державна допомога в зв'язку в вагітністю та пологами, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та соціально допомога малозабезпеченим сім'ям за період з 01 лютого 2011 року по 31 січня 2014 року на загальну суму 17772,67 грн., про що управлінням соціального захисту було повідомлено заявницю 06 лютого 2014 року вих.№03-3/210-1.

Згідно Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ (із змінами та доповненнями):

Ст. 5 Всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у ч. 2 ст. 4 цього Закону призначають і виплачують органи соціального захисту населенням за місцем проживання батьків.

Ст. 6 Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначенням допомоги, самостійно.

Ст. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн.

Ст. 18-3 Допомога на дітей одинокій матері надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 30 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Ст. 22 ч. 1 Одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.

Згідно Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751 (із змінами та доповненнями):

П.7 абз. 4 Жінка, яка продовжує навчання, має право на виплату стипендії або допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами за її вибором. При цьому допомога призначається з дня припинення виплати стипендії по день закінчення у зв'язку з вагітністю та пологами.

П. 17 Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається особі, яка фактично здійснює догляд за дитиною.

П. 18 Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається з дня звернення за її призначенням, але не раніше ніж з дня, що настає після відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами для непрацюючих осіб.

П. 19 Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення зазначеної допомоги по день досягнення дитиною вказаного віку включно.

Згідно «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям», затвердженого постановою КМ України від 24 лютого 2003 року №250 (із змінами та доповненнями):

П. 6 Для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім'ї подає органу праці та соціального захисту населення такі документи:

- заяву;

- документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї;

- довідку про склад сім'ї;

- декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї);

- довідку про наявність та розмір земельної ділянки (паю).

Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім'ї подає заяву та декларацію про доходи та майно.

П. 12 У разі коли особами, які входять до складу сім'ї, навмисно подано недостовірно відомості чи приховані відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлене порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

П. 14 Розмір соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, але не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги УПСЗН Добропільської райдержадміністрації до ОСОБА_2 про стягнення переплати з отримувача державної допомоги, підлягають задоволенню в повному обсязі, бо в судовому засіданні достовірно доведено, що відповідачем ОСОБА_2 для отримання допомоги, були подані недостовірні відомості про її доходи.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 10, 48,50, 159-163 КАС України, Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ (із змінами та доповненнями), Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751 (із змінами та доповненнями), «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям», затвердженого постановою КМ України від 24 лютого 2003 року №250 (із змінами та доповненнями),

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління праці та соціального захисту населення Добропільської райдержадміністрації до ОСОБА_2 про стягнення суми переплати з отримувача державної допомоги, - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ід.номер НОМЕР_1, на користь Управління праці та соціального захисту населення Добропільської райдержадміністрації (юр.адреса м. Добропілля вул. Першотравнева буд. 83) суму переплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі 9419,52 грн. на р/р 35418003013127 ГУДКСУ в Донецькій області ОКПО 25953563 МФО 834016, суму переплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розмірі 1228,05 грн. на р/р 35415006013127 ГУДКСУ в Донецькій області ОКПО 25953563 МФО 834016, суму переплати допомоги в зв'язку з вагітністю та пологами у розмірі 2125,10 грн. на р/р 35419002013127 ГУДКСУ в Донецькій області ОКПО 25953563 МФО 834016.

Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ід.номер НОМЕР_1 на користь держави судовий збір в сумі 73,08 грн.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Донецької області через Добропільський міськрайонний суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання повної копії постанови.

Складено одноособово у нарадчій кімнаті в одному примірнику.

Головуючий суддя С.О.Діденко

СудДобропільський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.04.2014
Оприлюднено10.04.2014
Номер документу38116338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —227/849/14-а

Постанова від 04.04.2014

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Діденко С. О.

Постанова від 04.04.2014

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Діденко С. О.

Ухвала від 07.03.2014

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Діденко С. О.

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Діденко С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні