8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1930/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чиркін С.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліград-46" про накладення арешту на кошти та інші цінності на суму податкового боргу в розмірі 13860,50 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках ,-
ВСТАНОВИВ:
18 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліград-46" про накладення арешту на кошти та інші цінності на суму податкового боргу в розмірі 13860,50 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ "Поліград-46" не сплачено до бюджету узгоджену суму податкового боргу по податку на додану вартість та податку на прибуток у сумі 13860,50 грн. ( 13687,09 грн. - основного платежу, штрафні санкції - 170,00 грн., пеня - 03,41 грн.). Зазначений податковий борг виник у зв'язку з несплатою боржником суми податкових зобов'язань по податку на додану вартість , визначених наступними документами:
- податок на додану вартість : основного платежу -11911,89 грн.: декларація № 9050589842 від 20.08.2012 року, якою визначено суму податкових зобов'язань по податку на додану вартість у розмірі 12542, 00 грн., залишок 11911,89 грн.
- податок при прибуток : основного платежу - 1775,20 грн.: декларація № 9024479691 від 07.05.2012р., якою визначено суму податкових зобов'язань по податку на прибуток у розмірі 114590,00 грн. Залишок 1775,20 грн.
Штрафні санкції -170,00 грн.: податкове повідомлення -рішення № 0000521501 від 19.09.2012 на суму 170,00 грн.
Податкове повідомлення - рішення № 0000521501 від 19.09.2012 не було оскаржено відповідачем, а ні у адміністративному, а ні у судовому порядку, а отже воно є чинним та підлягає виконанню.
Наявність податкового боргу підтверджується постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27.08.12 по справ № 2а/1270/6066/2012.
Згідно акту опису майна від 27.02.2014 у боржника відсутнє майно, яке може бути описано та внесено в податкову заставу.
Представник позивача у судове засідання не прибув, на адресу суду надав додаткові пояснення, в яких серед іншого просив розглянути справу без участі уповноваженого представника.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.
Ухвалою суду від 07 квітня 2014 року вирішено розглядати справу в порядку письмово провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліград-46", і.к.36912829, місцезнаходження -93800, Луганська обл., м.Кіровськ, вул.Правди,б.2 ( а.с.7).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із п.п. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.18 пункту 20.1); застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України (підпункт 20.1.19 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.34 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
На виконання вимог Податкового кодексу України відповідач подав до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області:
- декларацію № 9050589842 від 20.08.2012 року, якою визначено суму податкових зобов'язань по податку на додану вартість у розмірі 12542, 00 грн.( а.с.9-10), залишок 11911,89 грн.
- декларацію № 9024479691 від 07.05.2012р., якою визначено суму податкових зобов'язань по податку на прибуток у розмірі 14590,00 грн. ( а.с.11-12). Залишок 1775,20 грн.
Податковим повідомленням - рішенням від 19.09.2012 № 0000521501 до відповідача згідно з п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПКУ та відповідно до абз.1,2 п.120.1 ст.120 ПКУ на підставі акта перевірки № 55/15-36912829 від 07.09.2012 року встановлено порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ та застосовано штрафні санкції у сумі 170, 00 грн.( а.с.14).
Податкове повідомлення - рішення відповідач ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував.
Залишок несплаченої пені за період з 07.05.2011 по 21.02.2014 року становить 03,41 грн.
Загальна сума заборгованості відповідача становить 13860,50 грн.
Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Пунктами 59.4 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України визначено,що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вищезазначених вимог позивачем відповідачу було направлено податкову вимогу № 1 від 24.05.2012, в якій визначено загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями, яка станом на 24 травня 2012 року становить 1838,44 грн.
Зазначена вимога отримана уповноваженим представником відповідача 29.05.2012 року ( а.с.8) та не оскаржена.
Згідно п.п.59.5 ст.59 ПКУ погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2012 року у справі № 2а/1270/6066/2012 постановлено : « стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліград-46" ( індентифікаційник код 36912829, місцезнаходження: 93800, Луганська обл., м.Кіровськ, квартал 60 років Жовтня , б.6) заборгованість зі сплати податку на прибуток підприємств з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків у розмірі 1838,44 грн.( одна тисяча вісімсот тридцять вісім гривень сорок чотири копійки).(а.с.22-24).
Вжитті позивачем заходи не призвели до погашення відповідачем податкового боргу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно реєстраційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (час формування 13.02.2014) - у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно ТОВ "Поліград-46" відомості відсутні.( а.с.15).
Транспортних засобів за відповідачем не зареєстровано, що підтверджується листом центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобі з обслуговування м.Алмазна, м.Брянка, м.Ірміно, м.Кіровськ , м.Стаханов підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в Луганській області № 73 від 19.02.2014 року ( а.с.16).
Станом на 01.01.2013 року земельних ділянок наданих у власність або користування ТОВ "Поліград-46" на території м.Стаханов, м.Кіровськ, м.Брянка, м.Первомайськ не зареєстровано, що підтверджується листом Головного управління Держземагенства у Луганській області від 17.02.2014 року ( а.с.18).
Згідно листа Державної інспекції сільського господарства в Луганській області від 14.02.2014 № 3 сільськогосподарська та дорожно-будівельна техніка за відповідачем не зареєстрована ( а.с.19).
Тобто, ТОВ "Поліград-46" не забезпечено майном для погашення податкового боргу.
Згідно статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
У відповідності із пунктом 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (підпункт 89.1.1); несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу (підпункт 89.1.2).
З урахуванням положень статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.
Відповідно до пункту 89.6 статті 89 Податкового кодексу України якщо майно платника податків є неподільним і його балансова вартість більша від суми податкового боргу, таке майно підлягає опису у податкову заставу у повному обсязі.
Згідно з пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
27 лютого 2014 року податковим керуючим складено акт опису майна відповідача (а.с.20), згідно якого встановлено відсутність на день складання акту майна, що може бути описано у податкову заставу.
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також приписи підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, якими закріплено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу, вимоги податкового органу про накладення арешту на кошти в розмірі 13860 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 16, 20, 87, 95, 102 Податкового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліград-46" про накладення арешту на кошти та інші цінності на суму податкового боргу в розмірі 13860,50 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках, задовольнити повністю.
Накласти арешт на грошові кошти та інші цінності Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліград-46" ( і.к.36912829) в сумі 13 860,50 грн. (тринадцять тисяч вісімсот шістдесят гривень 50 коп.) з яких 13687,08 грн.- основного платежу, 170,00 грн. штрафні санкції, пеня -03,41 грн., що знаходяться на наступних розрахункових рахунках:
-№ 26007316258300 в АТ «УкрСиббанк», МФО 351005,
-№26041316258300 в АТ «УкрСиббанк», МФО 351005, до повного погашення податкового боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2014 |
Оприлюднено | 11.04.2014 |
Номер документу | 38120417 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні