cpg1251 6.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1531/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Ірметової О.В.
за участю:
секретаря судового засідання: Семціва О.В.
представника позивача та третьої особи: Біжінару Р.В.
представника відповідача: Загідуліна В.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОПРОМРЕСУРС" про скасування постанови від 17.02.2014 №6/7/12-6п14 та припису від 05.02.2014 -
ВСТАНОВИВ:
03 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОПРОМРЕСУРС" про скасування постанови від 17.02.2014 №6/7/12-6п14 та припису від 05.02.2014.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем 31.01.2014 року інспектором Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області була проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил TOB «ЕКОПРОМРЕСУРС» за адресою: м. Луганськ, вул. Победоносная, (район АЗС ТНК) та складений Акт перевірки від 31.01.2014 року.
За результатами зазначеної перевірки встановлено, що TOB «ЕКОПРОМРЕСУРС» отримано - дозвіл на початок виконання будівельних робіт по будівництву автомобільної газонаповнювальної компресорної станції за адресою: м. Луганськ, вул. Победоносная, (район АЗС ТНК) від 01.11.2011 року № ЛГ 1411066285. Та встановлено, зокрема, що на зазначеному об'єкті будівництва розміщена автомийка, яка не передбачена проектними рішеннями, що є порушенням ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Між TOB «ЕКОПРОМРЕСУРС» в якості замовника та TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» в якості Підрядника був укладений договір підряду № 113 від 03.05.2013 року по будівництву та розміщення автомобільної газонаповнювальної компресорної станції за адресою: м. Луганськ, вул. Победоносная.
За результатами перевірки інспектором Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області, без присутності уповноваженої особи позивача, без його повідомлення, у відношенні TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» був складений Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 05.02.2014 року, в якому зазначено, що перевіркою виявлено порушення - на що на зазначеному об'єкті будівництва розміщена автомийка, яка не передбачена проектними рішеннями, відповідальність за яке встановлена пп. 8 п. З ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».
Також, інспектором був винесений Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 05.02.2014 року, який стосується іншого суб'єкту, який не приймав участі в перевірці - TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», згідно з яким вимагається вжити відповідних заходів щодо усунення розміщеної автомийки.
17.02.2014 року Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області, без повідомлення та без присутності уповноваженої особи позивача, у відношенні TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» була винесена Постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 6/7/12-6п14, згідно з якою, TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» було визнано винним у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена пп. 8 п. З ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 54810,00 грн.
TOB «ЕКОПРОМРЕСУРС» ніколи не доручав TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» роботи по встановленню автомийки за адресою: м. Луганськ, вул. Победоносная, (район АЗС ТНК), ніяких договорів з цього приводу між нами не укладалось.
На частині зазначеної земельної ділянки саме TOB «ЕКОПРОМРЕСУРС» була розміщена авто мийка, з якій підставі посадова особа Інспекції державного архітектургю-будівельного контролю у Луганській області встановила що цю автомийку збудувало TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» є незрозумілим.
Посадовою особою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області був також перевірений загальний журнал робіт, про що є відображення в акті перевірки, фактів будівництва TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» автомийки в ньому не відображено.
Таким чином, на думку позивача, в порушення п. 21 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. N 244 посадова особа інспекції, яка винесла Постанову порушила свої обов'язки у встановленні вини TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» у вчиненні правопорушення, не було з'ясовано чи підлягає він притягненню до відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, у зв'язку з чим просив визнати протиправними та скасувати постанову про накладення арешту та припис про усунення порушень.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог посилаючись на те, що будівельні роботи проводились ТОВ «Трест «Луганскгорстрой». Оскільки саме підрядна організація здійснює безпечне виконання будівельних робіт за затвердженим проектом, то несе відповідальність за виконання будівельних робіт, які не передбачені проектним рішенням, у зв'язку з цим притягнуто ТОВ «Трест «Луганскгорстрой» до відповідальності за порушення ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність»
Представник третьої особи підтримав позовні вимоги та зазначив, що ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» ніколи не доручав TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» роботи по встановленню автомийки, ніяких договорів з цього приводу між нами не укладалось.
Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи та надавши оцінку наданим суду доказів, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до п. 6 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі - Порядок) плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції.
Згідно з п. 16 Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
Відповідно до п. 17 Порядку зазначено, що у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис).
Відповідно до Порядку передбачено, що акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, а другий залишається в інспекції.
Акт перевірки підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку та суб'єктом містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.
Згідно з п.19 зазначеного Порядку, припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в інспекції, а інший надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль. Припис підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку.
У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа інспекції робить у акті відповідний запис.
Відповідно до п. 22 Порядку постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в інспекції, яка наклала штраф.
З аналізу зазначених норм Порядку вбачається, що один примірник акту та припису надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.
Згідно з п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень - у розмірі сорока п'яти мінімальних заробітних плат.
В судовому засіданні встановлено, підтверджено належними доказами та не заперечувались сторонами наступні обставини.
31.01.2014 на підставі наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 17 грудня 2013 року № 175-ОД та направлення на проведення планової перевірки від 17 січня 2014 року № 13 ПБ посадовими особами проведено планову перевірку ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» (а. с. 40-44, 45).
За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким встановлено, що на об'єкті розміщено авто мийку, яка не передбачена затвердженими проектними рішеннями, що є порушенням ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» (а. с. 46-47).
Акт перевірки було направлено на адресу підприємства та отримано уповноваженою особою 05.02.2014, що підтверджується підписом на поштовому повідомленні (а. с. 48).
За результатами проведеної перевірки, 05.02.2014 було винесено директору TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності стосовно TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» (а. с. 55-56, 58-60).
Інспекцією про винесення припису та протоколу 05.02.2014 року було направлено лист від 03.02.2014 №7/12-291к на адресу TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» (а. с. 62).
На підставі акта планової перевірки було винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.02.2014 №6/7/12-6п 14 за порушення TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», а саме будівництво автомийки, яка не передбачена проектним рішенням та винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 54 810,00 грн. (а. с. 64-65).
Відповідно до договору оренди землі від 05.06.2007 у ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» перебуває в оренді терміном на 49 років земельна ділянка площею 0,1683 га за адресою: м. Луганськ, вул. Побєдоносная (в районі АЗС ТНК) під будівництво та розміщення автомобільної газонаповнювальної компресорної станції (а. с. 16-18).
ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» отримано дозвіл на початок виконання будівельних робіт по будівництву автомобільної газонаповнювальної компресорної станції від 01 листопада 2011 року.
Між ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС», в якості замовника, та TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», в якості підрядника, був укладений договір підряду №113 від 03.05.2013 по будівництву та розміщенню автомобільної газонаповнювальної компресорної станції за адресою: м. Луганськ, вул. Побєдоносная (в районі АЗС ТНК) (а. с. 50-52).
Відповідно до загального журналу робіт TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» будівельні роботи щодо встановлення автомобільної мийки не проводилися (а. с .21-24).
Таким чином, судом встановлено, що Інспекцією була проведена перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил у відношенні ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» та складено відповідний акт.
При цьому, Інспекцією винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та постанову про накладення штрафу у відношенні TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», відносно якої не проводилась перевірка, та представник якої не був присутній під час проведення перевірки.
Як зазначалося вище, Інспекцією виноситься припис, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та постанова про накладення штрафу у відношенні суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.
З урахуванням вищенаведеного, Інспекцією були порушені вимоги діючого законодавства щодо винесення припису, протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та постанову про накладення штрафу у відношенні TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», оскільки акт перевірки був складений у відношенні іншого суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль - ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС».
Також, Інспекцією зазначено, що саме TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» були здійснені будівельні роботи по встановленню автомийки, але як вбачається з матеріалів справи, між TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» та ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС» ніяких договорів щодо будівництва автомийки не укладались та згідно з журналом робіт TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ» будівельні роботи щодо встановлення автомобільної мийки не проводилися, а відповідачем у свою чергу не надано жодного доказу того, що саме ТОВ «Трест «Луганськгорстрой» здійснило будівництво автомийки та порушило затверджену проектну документацію при забудівлі автомобільної газонаповнювальної компресорної станції за адресою: м. Луганськ, вул. Побєдоносная (в районі АЗС ТНК).
Оскільки у судовому засіданні було встановлено, що Інспекцією була проведена перевірка ТОВ «ЕКОПРОМРЕСУРС», а припис, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності були винесені у відношенні іншого суб'єкта господарювання TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», відносно якого не здійснювалась перевірка, а постанова про накладення штрафу прийнята без встановлення вини TOB «ТРЕСТ «ЛУГАНСКГОРСТРОЙ», суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 72, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОПРОМРЕСУРС" про скасування постанови від 17.02.2014 №6/7/12-6п14 та припису від 05.02.2014 задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 17.02.2014 №6/7/12-6п14, якою було накладено штраф на Товариство з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" у розмірі 54810,00 грн. (пятдесят чотири тисячі вісімсот десять грн. 00 коп.).
Визнати протиправним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області від 05.02.2014 про усунення Товариством з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трест "Луганскгорстрой" (91047, вул. Фабрічна, 1-с, м. Луганськ, і.к.36638375) судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 1827,00 грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім грн. 00 коп.)
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанову складено та підписано у повному обсязі 08 квітня 2014 року.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 11.04.2014 |
Номер документу | 38128183 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні