Постанова
від 08.04.2014 по справі 812/2025/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2025/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Гончарової І.А.,

при секретарі судового засідання: Майбороді С.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Державної інспекції нагляду в будівництві за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами до публічного акціонерного товариства «Краснодонвугілля» про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

21 березня 2014 року територіальне управління Держгірпромнагляду у Луганській області Державної інспекції нагляду в будівництві за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами (далі - Позивач або ТУ Держгірпромнагляду) звернулось до суду з позовом до публічного акціонерного товариства «Краснодонвугілля» (далі - Відповідач) про застосування заходів реагування.

В обґрунтування уточнених позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до наказу № 240 від 17.02.2014 року та направлення на перевірку у період з 11.03.2014 року по 14 березня 2014 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ "Краснодонвугілля" на предмет дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, технічного стану й умов експлуатації вантажопідіймальних кранів реєстр.№17074, 7959, 17367, ліфтів реєстр. №10195, 10420, котлів та економайзерів реєстр.№ 8016, 8017, 6945, 6946, 7949, 7950, 6827, 6824, трубопроводів пари та гарячої води реєстр.№ 000030, 000029, 000025, 000026, 000027, 000028, 000180, котлів реєстр. №4043, 4042, 4044 блоку 3-3, посудин, працюючих під тиском у гальмових системах піднімальних машин реєстр.№ 13173, 13174, 14332, 14333, 14334, 12959, 11778. Під час перевірки вантажопідіймального крана реєстр.№17074 СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ "Краснодонвугілля", виявлено 15 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 8 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, позивач вважав, що є підстави для повного зупинення окремих об'єктів. На підставі вищевикладеного та у зв'язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ПАТ "Краснодонвугілля", шляхом повного зупинення експлуатації об'єктів, а саме: експлуатації вантажопідіймального крану реєстр. № 17074 СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ "Краснодонвугілля", у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Від представник позивача через відділ діловодства та обліку звернень громадян надійшло клопотання про розгляд справи без участі повноважного представника, уточнені позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача про дату, місце і час судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 року № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України у та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до наказу № 240 від 17.02.2014 року та направлення на проведення перевірки від 20.02.2014 року №10-27/129, у період з 11.03.2014 року по 14.03.2014 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ "Краснодонвугілля", КВЕД 05.10, ЄДРПОУ 33425532, розташованого за адресою:94400, Луганська область, м.Суходільськ, на предмет дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, технічного стану й умов експлуатації вантажопідіймальних кранів реєстр.№17074, 7959, 17367, ліфтів реєстр. №10195, 10420, котлів та економайзерів реєстр.№ 8016, 8017, 6945, 6946, 7949, 7950, 6827, 6824, трубопроводів пари та гарячої води реєстр.№ 000030, 000029, 000025, 000026, 000027, 000028, 000180, котлів реєстр. №4043, 4042, 4044 блоку 3-3, посудин, працюючих під тиском у гальмових системах піднімальних машин реєстр.№ 13173, 13174, 14332, 14333, 14334, 12959, 11778 (аркуші справи 19-27).

Під час перевірки вантажопідіймального крана реєстр.№17074 СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ "Краснодонвугілля", виявлено 15 (п'ятнадцять) порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 8 (вісім) створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 14 березня 2014 року № 10-27/129 зафіксовані наступні порушення: кран реєстр. № 17074, експлуатація якого раніш заборонена, допущений в експлуата цію без отримання дозволу на поновлення експлуатації у встановленому порядку орга нів Держгірпромнагляду, що є порушенням вимог п. 7.2.3 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» НПАОП 0.00-1.01-07, п. 2.40 Положення про організацію та здійснення державного гірничного нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнаг ляду України, затвердженого наказом МНС України 11.08.2011 № 826; в звіті експертного обстеження рейкової підкранової колії відсутні свідоцтва про відповідність колії проекту, відповідності земляного полотна, баластної призми, шпал, заземлення, кріплення рейок та шляхового обладнання, що не відповідає вимогам п. 7.3.10 НПАОП 0.00-1.01-07, «Методики проведення експертного обстеження (технічного діагностування) кранів мостового типу» ОМД 00120253. 001-2005; кран реєстр. № 17074 допущений в експлу атацію на не справному підкрановому шляху з численними шпалами, що погнили і ламаними, шпати рейкової підкранової колі: згнили ділянками, баластовий, дренажний шар під ними відсутній, шпали втоплені у воді та бруді, просідання рейкового шляху" доходить до повного занурення в бруд і воду, з різницею відміток на сусідніх осях і в одному поперечному перетині, зазором в стиках рейок, взаємним зсувом торців стикуємих рейок, що перевищують гранично допустимі значення, ремонт підкранового шляху не проведений, що є порушенням ви мог п. 4.19.8, 4.19.11 НПАОП 0.00-1.01-07; кран реєстр. № 17074 допущений в експлу атацію з не справними кінцевими вимикача ми блокування пересування вантажного візка, що є порушенням вимог п. 4.11.1, 7.5.28 НПАОП 0.00-1.01-07, про що кранів ник не робить запис у вахтовому журналі крана, вахтовий журнал ведеться нормаль но, що є порушенням вимог п. 2.1, 2.1.1, 2.1.6, 2.1.7, 2.1.9 «Типової інструкції з без печного ведення робіт для кранівників (машиністів) кранів мостового типу (мостових, козлових, напівкозлових)» НПАОП 0.00-5.18-96; не відрегульоване гальмо вантажного візка, гальмовий шлях не відповідає вимогам п. 4.11.5 НПАОП 0.00-1.01-07; у не справному стані в панелі управління краном реєстр. № 17074 знаходиться індивідуальний контактний замок з ключ-маркою, що є порушенням вимог п. 4.9.6 НПАОП 0.00-1.01-07; обірвані по зварці з'єднувальні планки елементів стоєк ферми моста крану реєстр. № 17074 зі сторони механізму пересування вантажного візка, що є порушенням вимог п. 7.3.10 НПАОП 0.00-1.01-07; кран реєстр. № 17074 допущений в експлу атацію з не справним тяговим канатом ван тажного візка, вантажним канатом, з зносом та обривами проволочок вантажного канату більш припустимих норм, відомості про зміну вантажного каната його сертифікат і розрахунок у паспорті крана відсутні, що є порушенням вимог п. 7.3.23 НПАОП 0.00-1.01-07 (аркуші справи 24-26).

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

В судовому засіданні встановлено, що станом на момент вирішення справи по суті, зафіксовані в акті 14 березня 2014 року № 10-27/129 порушення не усунені. А відтак, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон N 877-V) повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

На підставі п. 2 ч. 2 ст. 18 КАСУ окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

На підставі ч. 1 ст. 183-2 КАСУ справи, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, розглядаються у скороченому проваджені. На підставі статті 256 КАСУ негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

З огляду на викладене, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Позивачем заявлено вимоги немайнового характеру. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюдежту України судового збору у розмірі 73,08 грн.

Керуючись ст. ст. 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Державної інспекції нагляду в будівництві за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами до публічного акціонерного товариства «Краснодонвугілля» про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до публічного акціонерного товариства "Краснодонвугілля" (94404, Луганська область, м.Краснодон, вул..Комсомольська,5, КВЕД 05.10, ЄДРПОУ 32363486) шляхом повного зупинення експлуатації об'єктів, а саме: експлуатації вантажопідіймального крану реєстр. № 17074 СП "Шахтоуправління "Суходільське-Східне" ПАТ «Краснодонвугілля», у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Стягнути з територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Державної інспекції нагляду в будівництві за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами на користь державного бюджету України судові витрати зі сплати судового збору в сумі 73,08 грн.(сімдесят три гривні вісім копійок).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя І.А. Гончарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено11.04.2014
Номер документу38134751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2025/14

Постанова від 08.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

Ухвала від 21.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні