Постанова
від 08.04.2014 по справі 5017/144/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" квітня 2014 р.Справа № 5017/144/2012 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

головуючого судді: О.Л. Воронюка

суддів: Г.А. Єрмілова, В.В. Лашина

склад колегії суддів сформований розпорядженням № 435 від 26.03.2014р.

За участю ліквідатора боржника арбітражного керуючого - Дєчевої О.М., посвідчення НОМЕР_2 від 08.02.2013р.

Інші учасники провадження у справі про банкрутство ФОП ОСОБА_2 в судове засідання не з'явились. Про час, дату та місце його проведення повідомлені належним чином.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу

ПАТ "Альфа Банк"

на ухвалу господарського суду Одеської області від 05.03.2014р.

по справі № 5017/144/2012

за заявою боржника ФОП ОСОБА_2

про банкрутство

Відповідно до ст.ст. 4 4 , 81 1 ГПК України здійснювалась фіксація судового процесу технічними засобами

В судовому засіданні 08.04.2014р. відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Встановила:

Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.01.2012р. за заявою боржника ФОП ОСОБА_2 порушено провадження у справі про банкрутство, за ознаками ст. 47-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду Одеської області від 08.02.2012р. визнано ФОП ОСОБА_2 банкрутом та відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру. Ліквідатором боржника призначено арбітражного керуючого Дєчеву О.М., яку зобов'язано провести ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 48, 49 Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Зобов'язано вважати, що строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким що настав, припинено нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута,

Скасовано арешт, накладений на майно боржника, та інші обмеження щодо розпорядженням майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.07.2013р., надано згоду на продаж рухомого майна автомобілю HUNDAI, TUCSON, державний номер НОМЕР_1 Скасовано обтяження рухомого майна автомобілю HYUNDAI, TUCSON, державний номер НОМЕР_1, яке зареєстровано у Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єкті в рухомого майна, що виникло на підставі договору застави рухомого майна №490037621-З від 19.04.2007р., укладеного між ЗАТ «Альфа-Банк» та ОСОБА_2 для забезпечення зобов'язань за кредитним договором №490037621 від 19.04.2007р.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.08.2013р. відмовлено ПАТ «Альфа-Банк» у задоволенні заяви про проведення незалежної оцінки майна банкрута ОСОБА_2, а саме автомобіля HYUNDAI, TUCSON, державний номер НОМЕР_1 за рахунок зацікавленого кредитора ПАТ «Альфа-Банк» та доручено проведення незалежної оцінки майна боржника ТОВ «Бізнес Ассіст».

Ухвалою господарського суду Одеської області від 20.11.2013р. зобов'язано ПАТ «Альфа-Банк» подати до ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України в особі Київської філії Державне підприємство «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України заяву про припинення обтяження-заборону на рухоме майно, зареєстроване 20.04.2007р. №4844623, контрольна сума 61ГД00Е67Г реєстратор: Київська обласна філія Інформаційного центру Міністерства юстиції України, об'єкт обтяження: автомобіль легковий HYUNDAI, TUCSONё 2007р. випуску, колір синій, державний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3, видане РЕВ 1 -ГО МРВ ДАЇ ГУМВС України в Одеській області і виключення його з реєстру.

20.01.2013р., листом вих.№2888-34-б/б від 15.01.2014р., ПАТ «Альфа-Банк» надано господарському суду першої інстанції копію Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №43132462 від 13.01.13р., що підтверджує факт вилучення запису №4844623 щодо обтяження вказаного рухомого майна.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 05.03.2014р. відмовлено у задоволені заяви ПАТ «Альфа - Банк» про визнання результатів аукціону з продажу майна ФОП ОСОБА_2 недійсним, а саме: транспортного засобу марки HUNDAI TUCSON 2.0і AWD GLS 4WD 5MT (JM), реєстраційний номер НОМЕР_1, який відбувся 30.01.2014р., посилаючись на дотримання ліквідатором та Одеською філією ТОВ «Центр з реалізації проблемних активів» порядку проведення аукціону та відповідність його вимогам Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», та відсутністю доведених підстав для визнання його недійсним, підстав для застосування наслідків визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу не має.

Не погоджуючись із зазначеною ухвалу господарського суду від 05.03.2014р., ПАТ «Альфа - Банк» звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить її скасувати та прийняти нове судове рішення, яким вимоги ПАТ «Альфа - Банк» щодо визнання результатів аукціону з продажу майна ФОП ОСОБА_2, що відбулося 30.01.2014р. - задовольнити, посилаючись на порушення господарським судом норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги, ПАТ «Альфа - Банк» зазначає, що господарський суд при винесені оскаржуваної ухвали, застосував неналежні норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції, що почала діяти з 19.01.2013р. Оскільки, відповідно до п. 1-1 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» № 4312-VI від 22.12.2011р., положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. Таким чином на думку скаржника, щодо оцінки майна і продажу майна банкрута мають застосовуватися норми зазначеного Закону в редакції, яка почала діяти з 19.01.2013р., а щодо ліквідаційної процедури - в попередній редакції Закону.

Крім того, в порушення вимог ст. 59 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не додержано всіх вимог щодо оголошення, розміщеного на веб-сайті. Як вбачається з тексту оголошення про проведення аукціону - «рішення про допуск до аукціону оформлюється протоколом про визначення учасників аукціону, який складається до 19.12.2013р.», тобто більш ніж за місяць до дати закінчення прийняття заявок на участь в аукціоні. Тобто, якщо допуск до аукціону оформлюється протоколом про визначення учасників аукціону, який складається до 19.12.2013р., це суперечить тому, що заявки на участь у аукціоні можливо подати до 20.01.2014р., тобто відображена інформація спотворена, викликає плутанину та не надає потенційним покупцям можливість прийняти зважене рішення щодо участі у аукціоні. Таким чином, вказане посилання взагалі робить неможливим будь-яку участь у аукціоні сторонніх осіб, ПАТ «Альфа-Банк» по причині плутанини з датами та очевидною навмисною чи випадковою помилкою в оголошені в даній частині.

Крім того, ліквідатор ФОП ОСОБА_2 арбітражний керуючий Дєчева О.М., в порушення вимог ст. 58 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» своєчасно не повідомила ПАТ «Альфа-Банк» про час та місце проведення аукціону.

У відзиві на апеляційну скаргу ПАТ «Альфа-Банк», ліквідатор ФОП ОСОБА_2 арбітражний керуючий Дєчева О.М., вважає, що оскаржувана ухвала винесена на підставі повного з'ясування обставин, які мають значення для справи, без порушень застосування норм матеріального та процесуального права, а вимоги, викладені в апеляційний скарзі є необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню.

Інші представники сторін у справі про банкрутство в судове засідання не з'явились, про час і місце його проведення повідомлені належним чином, про що свідчить поштове повідомлення з відміткою про вручення, про причини нез'явлення суд не повідомили і таким чином не скористалися своїм правом на участь в судовому засіданні.

Враховуючи строки розгляду справи в апеляційній інстанції, передбачені ст. 102 ГПК України, судова колегія вважає, що неявка всіх представників сторін не перешкоджає розгляду апеляційної скарги за наявними в справі матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Заслухавши пояснення ліквідатора боржника арбітражного керуючого - Дєчевої О.М., дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши наявні матеріали оскарження ухвали на предмет їх юридичної оцінки господарським судом Одеської області, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла до наступних висновків.

Відповідно до приписів ст. 101 ГПК України апеляційна інстанція не зв'язана доводами апеляційної скарги і перевіряє законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі, а згідно до приписів ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна належними і допустимим доказами довести ті обставини, на які вона посилається в обґрунтування своїх вимог чи заперечень.

Як вбачається з матеріалів оскарження ухвали, 12.02.2014р. ліквідатором банкрута подано звіт про хід ліквідаційної процедури ФОП ОСОБА_2, з якого вбачається, під час ліквідаційної процедури, за результатами проведеної інвентаризації, було сформовано ліквідаційну масу ФОП ОСОБА_2, в яку було включено рухоме майно: легковий автомобіль універсал HYUNDAI TUCSON, державний номер НОМЕР_1.

Відповідно до Висновку № 91/13 від 05.12.2013р. ринкова вартість транспортного засобу складає 45 113,70 грн.

16.12.2013р. між ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дєчевою О.М. та Одеською філією ТОВ «Центр з реалізації проблемних активів» був укладений договір №2 про проведення аукціону, предметом якого, відповідно до п. 1.1 є проведення аукціону (повторного аукціону, другого повторного аукціону) з продажу майна ФОП ОСОБА_2, що належить боржнику, в порядку визначеному Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», діючим законодавством України та цим договором. Організатор аукціону відповідає критеріям, визначеним ст. 49 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», що підтверджується випискою та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеською філією ТОВ «Центр з реалізації проблемних активів». Початкова ціна визначена відповідно до Висновку № 91/13 від 05.12.2013р. та складала 45 113,70 грн.

Згідно п. 2.2 договору №2 про проведення аукціону, виконавець повинен провести аукціон з продажу майна боржника, зазначеного в додатку №1 до цього договору, протягом двох місяців з дня укладення цього договору.

Одеською філією ТОВ «Центр з реалізації проблемних активів» було розміщено оголошення про проведення аукціону з продажу майна, що належить ФОП ОСОБА_2, в якому зазначено найменування майна, його технічні характеристики, фотографічні зображення, початкова вартість продажу, проект договору купівлі-продажу, організатор аукціону, продавець, статус аукціону, дату проведення аукціону 30.01.2014р., місце проведення, строк прийняття заявок для участі в аукціоні до 20.01.2014р., порядок подання заяв на участь у аукціоні, перелік документів, які додаються до заяви, порядок та критерії виявлення переможця торгів, початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні; розмір та порядок внесення гарантійного внеску; можливість надання переможцю податкової накладної.

Листом від 24.01.2014р. №02-02/10 ліквідатор арбітражний керуючий Дєчева О.М. повідомила ПАТ «Альфа-Банк» про проведення аукціону з продажу майна ФОП ОСОБА_2, в якому зазначено дату та місце проведення аукціону.

Згідно протоколу №2 від 30.01.2014р. підписаним переможцем, продавцем та організатором аукціону відбувся аукціон з продажу майна банкрута, переможцем якого став учасник №2 ОСОБА_4, яким запропоновано ціну лота 50 000 грн.

30.01.2014р. між ФОП ОСОБА_2 в особі ліквідатора арбітражного керуючого Дечевої О.М. та ОСОБА_4 укладено договір купівлі-продажу.

Згідно частини 2 статті 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі-Закон про банкрутство), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами ГПК України.

Згідно п.1-1 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-VI від 22.12.2011р., положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. Приймаючи до уваги те, що провадження у справі №5017/144/2012 про банкрутство ФОП ОСОБА_2 порушено 16.01.2012р., а постанову про визнання боржника банкрутом було прийнято 08.02.2012р., тобто до набрання чинності Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011р. №4212-VI, господарським судом застосовуються положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство.

Відповідно до приписів ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011р. №4212-VI, після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону, продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.

Згідно ч. 8 ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» спори, які виникають при проведенні та виконанні результатів аукціонів, у тому числі про визнання недійсними договорів купівлі-продажу майна, розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.

Згідно ч.ч. 5, 6 ст. 49 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» замовником є ліквідатор, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Законом. Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону.

Відповідно до ч. 5 ст. 51 Закону про банкрутство, організатор аукціону виконує такі функції: опубліковує і розміщує повідомлення про продаж майна боржника і повідомлення про результати проведення торгів; приймає заявки на участь в аукціоні; укладає із заявниками договори про завдаток; визначає учасників торгів; здійснює проведення торгів; визначає переможця торгів і підписує протокол про результати проведення торгів; повідомляє учасників торгів про результати проведення торгів.

Ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що організатор аукціону повинен провести аукціон протягом двох місяців з дня укладення договору про проведення аукціону, якщо інше не встановлено законом або договором. Аукціон (крім електронних торгів) проводиться у робочий день та у робочий час. Граничний строк подання пропозицій щодо ціни на електронних торгах визначається у робочий день та у робочий час.

Відповідно до ч.3 ст. 55 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Згідно ч.ч. 1, 2, 6, 9 ст. 59 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про: майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження; час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги); початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні; розмір та порядок внесення гарантійного внеску; можливість надання переможцю податкової накладної; продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь в торгах; порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред'являються учасникам, до їх оформлення; порядок і критерії виявлення переможця торгів; строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі; організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону. В оголошенні наводиться текст договору, що укладається на аукціоні, крім умови про ціну та зазначення особи покупця. В оголошенні вміщуються фотографічні зображення речей, що продаються.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 69 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» протокол складається організатором аукціону негайно після оголошення переможця або закінчення аукціону без виявлення переможця. У протоколі зазначаються: майно, що запропоноване для продажу; кількість учасників аукціону; початкова вартість; ціна, запропонована переможцем аукціону, або відомості про те, що аукціон закінчився без визначення переможця; ціна або частина ціни, сплачена переможцем; найменування і місцезнаходження (для юридичної особи), прізвище, ім'я, по батькові і місце проживання (для фізичної особи) переможця торгів; адреса сторінки веб-сайту, на якій розміщено відомості про проведення аукціону; номер банківського рахунку, на який мають бути перераховані кошти за придбане майно.

Аналізуючи матеріали оскарження ухвали, судова колегія доходить до висновку про те, що господарським судом першої інстанції цілком вірно встановлені обставини справи та дана належна юридична оцінка із застосуванням належних норм матеріального права з дотриманням норм процесуального права, у зв'язку з чим погоджується з висновком господарського суду першої інстанції, що аукціон від 30.01.2014р. проведено у відповідності з нормами розділу ІV Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та підстави для визнання його результатів недійсними відсутні.

Доводи скаржника, що господарським судом першої інстанції неправомірно застосовано норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а саме п. 4 ст. 42 зазначеного Закону, в редакції, що діяла з 19.01.2013р., оскільки повинно була застосована редакція Закону про банкрутство, що діяла до 18.01.2013р., яка не передбачала можливість господарського суду надавати згоди на реалізацію заставного майна, судовою колегією не приймається, з огляду на таке.

З 19.01.2013 року діє нова редакція Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (редакція №4212-VI від 22.12.2011 року).

Згідно з розділом Х ч.1 п.1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011 року за №4212, положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкрита ліквідаційної процедура.

Отже, розгляд справи про банкрутство за новою редакцією закону здійснюється згідно з постановою про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідаційної процедури - за його новою редакцією. (п. 40 Інформаційний лист Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. за №01-06/606/2013 (із змінами та доповненнями).

Як вже зазначалося в описовій частині, постанова про визнання ФОП ОСОБА_2 банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури прийнята 08.02.2012р., тобто до набрання чинності Законом України про банкрутство в редакції № 4312-VI від 22.12.2011р.

У пункті 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. за №01-06/606/2013 (із змінами та доповненнями) вказується, що розпочата до набрання чинності Законом процедура продажу майна боржника повинна бути завершена в порядку, передбаченому у попередній редакції Закону, в разі якщо станом на 19.01.2013р. було здійснено публікацію оголошення про продаж майна.

Враховуючи, що публікацію оголошення про продаж майна було здійснено вже після 19.01.2013р. (після підписання договору №2 про проведення аукціону від 16.12.2013р.), то правовідносини сторін в межах даної справи регулюються положень Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції, яка діяла з 19.01.2013 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-VІ від 22.12.2011р. майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредиторів за зобов'язаннями, які воно забезпечує; продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду; кошти, що залишаються після задоволення забезпечених вимог та покриття витрат, пов'язаних з утриманням, збереженням та продажем предмета забезпечення, підлягають включенню до складу ліквідаційної маси.

Враховуючи вказані положення Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у межах ліквідаційної процедури здійснюється продаж майна банкрута, у т. ч. заставного.

Положеннями Закону про банкрутство господарський суд наділений повноваженнями про надання згоди на продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення.

Приймаючи до уваги викладене, враховуючи відсутність згоди кредитора на продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення та наділення господарського суду положеннями ч. 4 ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011р. №4212-VI, повноваженнями надання такої згоди з метою використання для задоволення вимог забезпеченого кредитора, а саме ЗАТ «Альфа-банк», господарський суд першої інстанції ухвалою від 12.07.2013р. задовольнив клопотання ліквідатора в частині надання згоди на продаж майна боржника, яка набрала законної сили та оскаржена не була. Крім того, судова колегія зазначає, що як вбачається з КП «Діловодства спеціалізованого суду» строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжений господарським судом, та закінчився 17.08.2013р., а тому господарським судом першої інстанції, відповідно необхідним є здійснення продажу заставного майна в установленому Законом порядку.

Посилання скаржника на те, що в порушення вимог ст. 59 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не додержано всіх вимог щодо оголошення, розміщеного на веб-сайті, а саме за текстом оголошення про проведення аукціону - «рішення про допуск до аукціону оформлюється протоколом про визначення учасників аукціону, який складається до 19.12.2013р.», тобто більш ніж за місяць до дати закінчення прийняття заявок на участь в аукціоні. Тобто, якщо допуск до аукціону оформлюється протоколом про визначення учасників аукціону, який складається до 19.12.2013р., це суперечить тому, що заявки на участь у аукціоні можливо подати до 20.01.2014р., тобто відображена інформація спотворена, викликає плутанину та не надає потенційним покупцям можливість прийняти зважене рішення щодо участі у аукціоні, судовою колегією не приймається до уваги та є лише припущенням скаржника та не ґрунтуються на будь-яких доказах. При цьому, вказана вище помилка в оголошенні дійсно мала місце, однак по суті вона є опечаткою, яка не може вплинути на законність проведення аукціону.

Крім того, відповідно до ст. 59 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про: майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження; час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги); початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні; розмір та порядок внесення гарантійного внеску; можливість надання переможцю податкової накладної; продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь в торгах; порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред'являються учасникам, до їх оформлення; порядок і критерії виявлення переможця торгів; строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі; організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону. В оголошенні наводиться текст договору, що укладається на аукціоні, крім умови про ціну та зазначення особи покупця. В оголошенні вміщуються фотографічні зображення речей, що продаються.

Враховуюче вищевикладене, згідно Закону про банкрутство в оголошенні взагалі не обов'язково зазначати дату складання протоколу про визнання учасників аукціону. Всі вимоги Закону про банкрутство щодо змісту оголошення виконанні, також зазначено дату представлення заяв на участь в аукціоні - «заявки для участі в аукціоні приймаються з дня розміщення цього оголошення на веб-сайті Міністерства Юстиції України до 11 год. 00 хв. 20.01.2014р. включно». Таким чином, всі бажаючі мали можливість подати заяву на участь в аукціоні до 20.01.2014р. Закон не обмежує організатора аукціону терміном складання протоколу про визначення учасників аукціону, тому протокол про визначення учасників аукціону з продажу майна ФОП ОСОБА_2 був складений (згідно повідомлення організатора аукціону Одеської філії ТОВ «Центр з реалізації проблемних активів») 21.01.2014р. після закінчення строку для представлення заявок на участь в аукціоні.

Доводи скаржника, що ліквідатор ФОП ОСОБА_2 арбітражний керуючий Дєчева О.М., в порушення вимог ст. 58 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» своєчасно не повідомила ПАТ «Альфа-Банк» про час та місце проведення аукціону, що є підставою для скасування аукціону недійсним, судовою колегією не приймаються з огляду на таке.

Публікація оголошення відбулась на офіційному сайті, як того вимагає Закон про банкрутство, у відповідності зі всіма вимогами. Бажаючі взяти участь у аукціоні таки прийняли в ньому участь без будь-яких додаткових повідомлень.

Відповідно до п. 8 ст. 49 Закону про банкрутство, замовнику та організатору забороняється встановлювати вимоги, вчиняти дії чи виявляти бездіяльність, що будь-яким чином порушують рівність учасників аукціону або допускають їх дискримінацію. Усім учасникам аукціону гарантується рівний доступ до будь-якої інформації про майно, виставлене для продажу, а також про хід підготовки та проведення аукціону.

Згідно п. 5 ст. 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражний керуючий зобов'язаний повідомляти кредиторів, вимоги яких забезпечені заставою, про час, місце та умови продажу заставного майна окремим рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Враховуючи, що інші доводи апеляційної скарги Публічного акціонерного товариства «Альфа-Банк» не спростовують правильних висновків місцевого господарського суду, підстави для скасування ухвали господарського суду Одеської області від 05.03.2014р. відсутні.

Керуючись ст.ст. 99, 103-106 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Ухвалу господарського суду Одеської області від 05.03.2014р. у справі №5017/144/2012 залишити без змін, а апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Альфа-Банк» без задоволення.

Повний текст постанови складено та підписано 09.04.2014р.

Головуючий суддя Воронюк О.Л.

Суддя Єрмілов Г.А.

Суддя Лашин В.В.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено14.04.2014
Номер документу38148807
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/144/2012

Ухвала від 09.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк B.Я.

Ухвала від 23.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Поліщук B.Ю.

Постанова від 13.05.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 28.04.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Постанова від 08.04.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Воронюк О.Л.

Ухвала від 04.04.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 28.03.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Воронюк О.Л.

Ухвала від 19.03.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 05.03.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 05.03.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні