cpg1251 копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2014 р. Справа № 804/2555/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н.В.
за участю:
секретаря Мединської А.О.
представника позивача: Гнучих Р.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» з позовними вимогами про: стягнення з Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» штраф у розмірі 17000 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «надходження до загального фонду державного бюджету», по корду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відношенні ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 10.12.2012р. №477-ЦА-УП-Е, згідно з яким відповідачу необхідно було у термін до 11.03.2013 усунути порушення вимог п.1. гл.7. розд.V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591. Вказане розпорядження ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» не було виконано. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача було складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.06.2013р. №462-ЦА-УП-Е та винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 грн., яка на час звернення до суду залишається не сплаченою.
Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримував, посилаючись на доводи, викладені в позові.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду адміністративної справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно Розпорядження №477-ЦА-УП-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери від 10.02.2012р. було встановлено порушення ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» вимог пункту 1 глави 7. Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік та зобов'язано ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» у термін до 11.03.2013р. усунути вищезазначене порушення законодавства та у термін до 14.03.2013р. письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання даного розпорядження.
Постановою Комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.06.2013р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива».
Зазначена постанова направлена відповідачу, що підтверджується реєстром відправлення від 05.06.2013р., який наявний в матеріалах справи.
Актом №462-ЦА-УП-Е від 17.06.2013р. зафіксовано відсутність інформації щодо виконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 10.02.2012р. №477-ЦА-УП-Е, тобто не виконання ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» зазначеного розпорядження.
Постановою від 20.06.2013р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ПАТ «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива».
Зазначена постанова разом із Актом №462-ЦА-УП-Е від 17.06.2013р. направлена відповідачу, що підтверджується реєстром відправлення від 25.06.2013р., який наявний в матеріалах справи.
Судом встановлено, що відповідно до Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 03.07.2013р. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн..
Зазначена постанова направлена відповідачу, що підтверджується реєстром відправлення від 05.07.2013р., який наявний в матеріалах справи.
Статтею 20 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Згідно ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч.1. ст..1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до п.1. глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591. розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно пункту 8 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам;
Відповідно пункту 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п.14 ст.8 зазначеного закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті дев'ятої Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Згідно п.8 ст. 11 вищезазначеного закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Аналіз зазначених положень свідчить про те, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у спірних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень, який реалізує надані законом владні управлінські функції, у тому числі видає розпорядження про усунення порушень та застосовує штрафні санкції за їх невиконання, у зв'язку з чим вимоги позивача є обґрунтованими в частині правомірності постанови від 03.07.2013р. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн. як такої, що винесено відповідачем на підставі та в межах повноважень, наданих законом.
Відповідно до п.п.1, 2 розділу XVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій нагляд за обґрунтованістю постанов, винесених працівниками Комісії, уповноваженими особами територіальних управлінь, здійснюється членами Комісії відповідно до розподілу обов'язків та уповноваженим підрозділом центрального апарату Комісії. Законність і обгрунтованість постанови може бути перевірено в порядку нагляду на засіданні Комісії. Подання про перегляд постанови в порядку нагляду за справою про правопорушення подається уповноваженим підрозділом центрального апарату Комісії у термін не пізніше трьох місяців з дати надходження винесеної постанови до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії.
Згідно із розділом XVІІІ зазначених правил до учасників ринку цінних паперів за порушення законодавства передбачено застосування таких санкцій: штраф у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - за неподання, несвоєчасне подання або подання юридичними особами завідомо недостовірної інформації.
Відповідно до розділу XІХ вищенаведених правил, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови. У разі несплати штрафу правопорушником у термін, установлений пунктом 19.1 цих Правил, штраф стягується у судовому порядку.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст.11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, з врахуванням викладеного, відсутності заперечень, оскільки відповідачем не сплачено в установлені строки застосованої штрафної санкції, суд доходить висновку, що позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» про стягнення штрафу підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний фонд «Перспектива» (ЄДРПОУ 33325022) штраф у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «надходження до загального фонду державного бюджету», по корду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Постанова не набрала законної сили 07.03.14р. Суддя З оригіналом згідно Помічник суддіН.В. Турлакова В.С.Андреєв
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2014 |
Оприлюднено | 15.04.2014 |
Номер документу | 38169217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні