Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
07 квітня 2014 р. № 820/3196/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Піскун В.О.,
при секретарі судового засідання - Мараєвій О.В.,
за участі:
представника позивача - Павленка О.М.,
представника третьої особи - Задорожньої В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СтронгБест", третя особа - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Індустріальна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - Індустріальна ОДПІ), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СтронгБест" (далі - ТОВ "СтронгБест"), третя особа - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів шляхом визнання недійсним записів № 10731050004024383 від 23.12.2013р.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідно до довідок відділу податкової міліції від 13.12.2013р., від 24.01.2014р., місцезнаходження ТОВ "СтронгБест" за адресою: вул. 17 Партз'їзду, 38-А, м. Харків, 61075 не встановлено, на підставі чого були видані повідомлення за формою 18-ОПП №5 від 24.01.2014р., №52 від 13.12.2013р. про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Крім того, відповідно до листа власника будівлі за зазначеною адресою ТОВ "СтронгБест" не знаходиться та ніколи не знаходилося. Отже, позивач вважає, що при внесенні даних, пов'язаних з зміною місцезнаходження, ТОВ "СтронгБест" не мало права зазначати у якості юридичної адреси: вул. 17 Партз'їзду, 38-А, м. Харків, 61075, а тому, на думку позивача, реєстрація таких змін юридичної особи щодо місцезнаходження підлягає скасуванню шляхом визнання недійсним записів № 10731050004024383 від 23.12.2013р.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги адміністративного позову та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать матеріали справи. Відповідач надав до суду заперечення проти позову, в яких зазначив, що з позовними вимогами не згоден, оскільки порушень при оформленні документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, пов'язаних зі зміною адреси товариства, державним реєстратором виявлено не було. Відповідач зазначив, що офіс ТОВ "СтронгБест" знаходиться за адресою: м. Харків, вулиця 17 Партз'їзду, будинок 38-А, з якого здійснює та має намір продовжувати здійснювати господарську діяльність, керування діяльністю юридичної особи та здійснювати облік товариства. Отже, відповідач вважає, що підстав для скасування змін до установчих документів, що пов'язані зі зміною місцезнаходження ТОВ "СтронгБест", не має. Також, відповідач посилався на те, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичною особи, це повноваження Реєстраційної служби Головного управління юстиції, а не самою юридичної особи.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні, при цьому посилалась на те, що проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "СтронгБест", які оскаржуються позивачем, щодо зміни місцезнаходження було здійснено відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби ГУЮ у м. Києві, яким було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "СтронгБест" до третьої особи у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Крім того, представник третьої особи посилався на те, що в матеріалах реєстраційної справи відсутні будь-які судові рішення про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи ТОВ "СтронгБест" або про визнання неправомірними дій державного реєстратора стосовно проведення реєстраційних дій відносно вказаної юридичної особи.
Вислухавши пояснення представників позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи та підтверджено у судовому засіданні представником позивача, спірні відносини виникли у зв'язку з проведенням державної реєстрації змін до установчих документів щодо місцезнаходження ТОВ "СтронгБест" за адресою: 61075, м. Харків, вулиця 17 Партз'їзду, будинок 38-А.
З оглянутого у судовому засіданні оригіналу реєстраційної справи ТОВ "СтронгБест" вбачається, що записи за № 10731050004024383 від 23.12.2013р. державним реєстратором не здійснювались.
Судом встановлено, що ТОВ "СтронгБест" зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради 25.02.2013 року за № 1 070 102 0000 049193 та перебуває на обліку як платник податків в Індустріальній ОДПІ, що підтверджується довідкою та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, податковими відомостями щодо юридичної особи (а.с. 6-10).
Державну реєстрацію змін до установчих документів щодо місцезнаходження ТОВ "СтронгБест" за адресою: 61075, м. Харків, вулиця 17 Партз'їзду, будинок 38-А, було проведено 05.12.2013 року за № 1 070 105 0003 049193 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Орел Ларисою Вікторівною.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.12.2013 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві и було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "СтронгБест" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. 24.12.2013 року вказану реєстраційну справу було взято на облік державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон України №755-IV).
Відповідно до ст. 1 Закону України №755-IV єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону України №755-IV.
Суд також звертає увагу на те, що ч. 1 ст. 17 Закону України №755-IV передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до абз. 2 ч. 1, ч. 2, ч. 4 статті 14 Закону України №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.
За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону України №755-IV).
Відповідно до ч. 1, ч. 2 статті 19 Закону України №755-IV у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 Закону України №755-IV для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Статтею 29 Закону України №755-IV передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно з ч.3 ст.8 Закону України №755-IV відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, 03.12.2013 року відповідно до протоколу №3 загальних зборів учасників ТОВ "СтронгБест" змінено місцезнаходження товариства з: 01103, Україна, м. Київ, вул. Професора Підвисоцького, буд. 5 на: 61075, м. Харків, вулиця 17 Партз'їзду, будинок 38-А; затверджено Статут товариства (нова редакція), доручено директору товариства Антоненку А.М. здійснити дії, пов'язані з державною реєстрацією змін установчих документів товариства, з правом передоручення цих дій третім особам.
Правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів підтверджено протоколом реєстрації учасників для участі у загальних зборах учасників ТОВ "СтронгБест" від 03.12.2013 року.
Для проведення державної реєстрації вищезазначених змін до установчих документів ТОВ "СтронгБест" уповноваженою особою було подано державному реєстратору пакет документів, передбачений ст.29 Закону України №755-IV, а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; оригінал рішення про внесення змін до установчих документів; копії квитанцій щодо внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів та за публікацію; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нова редакція установчих документів (два примірника).
Судом встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "СтронгБест", відповідали вимогам положень ст.29 Закону України №755-IV.
Отже, запис за № 1 070 105 0003 049193, вчинений державним реєстратором, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
В матеріалах справи не міститься доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "СтронгБест" здійснена у відповідності до вимог діючого законодавства України.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, у тому числі, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, податковий орган наділений повноваженнями звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 31 Закону України №755-IV, в редакції, що була чинною на момент виникнення спірних відносин, передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
В матеріалах справи не міститься доказів того, що рішення загальних зборів учасників ТОВ "СтронгБест", на підставі якого було здійснено реєстрацію змін до установчих документів товариства, скасовано або такі зміни визнано недійсними в судовому порядку.
Крім того, в матеріалах справи відсутні будь-які судові рішення про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи ТОВ "СтронгБест" або неправомірними дій державного реєстратора стосовно проведення реєстраційних дій відносно вказаної юридичної особи.
Щодо тверджень позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "СтронгБест" за адресою: 61075, м. Харків, вулиця 17 Партз'їзду, будинок 38-А, зазначає наступне.
Згідно пункту 12.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Відповідно до п. 12.5 зазначеного Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП.
Матеріали реєстраційної справи не містять доказів внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням на підставі повідомлень №5 від 24.01.2014р., №52 від 13.12.2013р. за ф. N 18-ОПП, на які посилається позивач.
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV, а не для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Вимог щодо припинення юридичної особи ТОВ "СтронгБест" позивачем заявлено не було.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не було надано належних та достатніх доказів в обґрунтування своїх позовних вимог.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СтронгБест", третя особа - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 11.04.2014 року.
Суддя Піскун В.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2014 |
Оприлюднено | 15.04.2014 |
Номер документу | 38169278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні