ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" березня 2014 р. Справа № 809/272/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Боброва Ю.О.,
секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу
позову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до кредитної спілки «Майбутнє Прикарпаття»
про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
20.01.2014 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до кредитної спілки «Майбутнє Прикарпаття» (надалі - відповідач) про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач у порушення вимог законодавства України про фінансові послуги не сплатив штрафні санкції в розмірі 5100,00 грн., які застосовані до нього уповноваженою особою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг згідно постанови від 03.07.2013 року №142/15/3 за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Позивач подав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Направлена на адресу відповідача поштова кореспонденція повернулася до суду з відміткою «за зазначеною адресою не числиться» (а.с. 62, 67). Відповідно до частини 11 статті 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Тому, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи.
Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України в разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, відповідно до норм частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу в письмовому провадженні.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом установлено, що кредитна спілка «Майбутнє Прикарпаття» (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 35967437) 24.06.2008 року зареєстрована як юридична особа за адресою: проспект Незалежності, 6, м. Долина Івано-Франківської області, 77500, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10.02.2014 року за №18124099 та від 13.03.2014 року за №18331836 (а.с. 20-22, 78-80).
Відповідач внесений до Державного реєстру фінансових установ та є суб'єктом фінансового нагляду.
14.06.2013 року головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги проведено перевірку звітних даних кредитної спілки «Майбутнє Прикарпаття».
На підставі вказаної перевірки позивачем складений акт про порушення законодавства про фінансові послуги кредитною спілкою «Майбутнє Прикарпаття» від 14.06.2013 року за №158/15/3 (а.с. 8-9).
Відповідно до акта перевіркою встановлені наступні порушення: статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо зобов'язання надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг; абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про кредитні спілки» щодо не подання кредитною спілкою Уповноваженому органу фінансової звітності та інших звітних даних в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом; підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року за №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 року за №69/8668, щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг.
Суть допущених відповідачем порушень полягають в тому, що станом на 14.06.2013 року звітні дані кредитної спілки «Майбутнє Прикарпаття» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг не надійшли (а.с. 8-9).
Вищевказаний акт перевірки з повідомленням про дату, час, та місце розгляду справи направлені відповідачу, що підтверджується листом від 14.06.2013 року за №4233/15-8/83 (а.с. 7, 10).
За наслідками розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги уповноваженою особою Нацкомфінпослуг прийнято постанову про застосування до відповідача штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг в розмірі 5100,00 грн. та зобов'язало їх сплатити у строк до 17.07.2013 року. Незважаючи на належне повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи, відповідач участі у ній не приймав (а.с. 11, 12-13).
Крім того, кредитну спілку «Майбутнє Прикарпаття» зобов'язано письмово повідомити Нацкомфінпослуг до 26.07.2013 року про виконання або про відмову від добровільного виконання даної постанови з одночасним наданням документів, що підтверджують сплату штрафу (а.с. 13).
Вказана постанова направлена відповідачу, однак сума штрафних санкцій ним сплачена не була, що підтверджується листом від 03.07.2013 року за №4659/15-8/61 (а.с. 11, 14).
Частиною 1 статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року №1070 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - Нацкомфінпослуг) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України та підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлюються Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 року №2664-ІІІ (надалі - Закон №2664-III).
Відповідно до статті 1 Закону №2664-III фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг у випадках, прямо визначених Законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому Законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Статтею 14 Закону №2664-III встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно із статтею 21 Закону №2664-ІІІ державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до статті 39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Нацкомфінпослуг обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Пунктом 3 частини1 статті 40 вказаного Закону визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 41 Закону №2664-ІІІ, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до частини 3 статті 41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Закон України «Про кредитні спілки» від 20.12.2001 року за №2909-ІІІ (надалі - Закон №2909-ІІІ) визначає організаційні, правові та економічні засади створення та діяльності кредитних спілок, їх об'єднань, права та обов'язки членів кредитних спілок та їх об'єднань.
Згідно частини 1 статті 22 Закону №2909-ІІІ кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних. Голова правління несе персональну відповідальність за достовірність та повноту фінансової звітності та інших звітних даних.
Порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджений розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року за №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 року за №69/8668 визначає порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення звітних форм та терміни їх подання.
Відповідно до розділу 2 Порядок подання звітності звітність, яку подає кредитна спілка до Нацкомфінпослуг, включає: річну фінансову звітність за формами, установленими Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність»; звітні дані (проміжні звітні дані та звітні дані за рік) за формами, установленими в цьому Порядку; нерегулярні звітні дані за формою, встановленою у додатку 9 до цього Порядку.
Згідно до підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 проміжні звітні дані (за I квартал, I півріччя, 9 місяців) складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду станом на кінець останнього дня кварталу. Звітні дані за рік складаються кредитними спілками станом на 31 грудня року, за який подаються звітні дані. Проміжні звітні дані подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 9 лютого року, наступного за звітним роком.
У відповідності до підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2 у разі надання кредитною спілкою великого кредиту кредитна спілка зобов'язана подавати до Нацкомфінпослуг нерегулярні звітні дані. Кредитні спілки подають нерегулярні звітні дані у електронній або паперовій формі згідно з додатком 9 до Порядку протягом трьох робочих днів після дати укладання кредитного договору, відповідно до якого надано великий кредит.
Відповідно до пункту 1 частини 6 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.11.2011 року за №1070/2011 Нацкомфінпослуг для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з позовами (заявами) щодо порушення законодавства про фінансові послуги, а також в інших передбачених законом випадках.
Таким чином, борг відповідача за неподання звітних даних за 9 місяців 2013 року, за 2012 рік та І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг становить 5100,00 грн.
Враховуючи наведене, а також те, що відповідачем доказів про сплату штрафних санкцій за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 5100,00 грн. не подано, суд вважає, що позов обґрунтований та правомірний, тому його слід задовольнити.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 122, 128, 158- 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з кредитної спілки «Майбутнє Прикарпаття» (проспект Незалежності, буд. 6, місто Долина Івано-Франківської області, 77500, ідентифікаційний код в ЄДР 35967437) на користь Державного бюджету України (на рахунок управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, установлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ Ю.О. Бобров
Постанова складена в повному обсязі о 13:45 год. 13.03.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2014 |
Оприлюднено | 15.04.2014 |
Номер документу | 38176111 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні