Постанова
від 06.05.2009 по справі 2-а-1313/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

 

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ

СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс (0432)

55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 

06 травня 2009 р.                                                                                              Справа № 2-а-1313/09/0270

 

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Драчук Тетяна Олександрівна,

 

При секретарі судового засідання: Димчишина Тетяна

Вікторівна 

За участю

представника позивача: Мануілової Ж.І.

у відсутності відповідача та третьої особи

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

справи

 За позовом: Крижопільської міжрайонної державної податкової

інспекції

 до: Селянського (фермерського) господарства

"Олена"

третя особа: Державний реєстратор Ямпільської районної державної

адміністрації 

про:

припинення юридичної особи

 

ВСТАНОВИВ

:

 

Крижопільська міжрайонна державна податкова інспекція

звернулася до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи -

Селянського (фермерського) господарства "Олена", зареєстрованого

рішенням Ямпільської районної державної адміністрації Вінницької області від

29.06.1993р. №157.

Позов мотивовано тим, що відповідач з 1998 року не подає

органам державної податкової служби податкових декларацій, документів

фінансової звітності відповідно до закону.

В судовому засіданні представник позивача зазначила, що

позов підтримує в повному обсязі та просить позовні вимоги задовольнити

посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

 Відповідач

повноважного представника в судове засідання не направив. Про час і місце

розгляду справи відповідач повідомлявся ухвалою суду від 06.03.2009р. та

повістками від 06.04.2009р., 22.04.2009р, які направлялись відповідачу

рекомендованими листами. Конверт з ухвалою суду про відкриття провадження у

справі від 06.03.2009р. до суду повернувся з відміткою "За зазначеною

адресою не проживає", однак повістка від 22.04.2009р. була вручена

керівнику (засновнику) відповідача Семенчуку В.П., про що свідчить повідомлення

про вручення поштового відправлення №00229627.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги що повістка

про виклик в судове засідання вручена керівнику (засновнику) відповідача, суд

вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача

належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та

реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без

участі представника відповідача відповідно до положень ст.128 КАС України.

Третя особа в судове засідання не з'явилась, однак

листом №100 від 21.04.2009р. просила суд розглянути справу у відсутності

третьої особи. Цим же листом третя особа повідомила, що СФГ "Олена"

не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних

осіб-підприємців, документація по даному підприємству реєстратору не була

передана на зберігання від попереднього органу реєстрації, відповідно відомості

про цю юридичну особу відсутні.

Заслухавши представника позивача,

дослідивши надані докази та матеріали справи судом встановлено, що Селянське

(фермерське) господарство "Олена" зареєстроване розпорядженням

представника Президента України в Ямпільській районній державній адміністрації

Вінницької області від 29.06.1993р. №157 та взято на облік як платника податків

Крижопільської МДПІ 30.06.1993р. (довідка №893 від 27.02.2008р.)

Як вбачається з довідки Управління

статистики у Ямпільському районі Вінницької області №29 від 21.04.2009р. станом

на 21.04.2009 року в ЄДРПОУ значиться Фермерське господарство

"Олена", ідентифікаційний код - 20085044, керівник - Семенчук Василь

Петрович, місцезнаходження підприємства: вул. Леніна, 35, с. Писарівка,

Ямпільського району Вінницької області, 24535.

Статтею 9 Закону України „Про систему оподаткування”

передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а

саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську

діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати

до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до

законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості,

пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів);

сплачувати  належні суми податків і

зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до ст. 4 Закону України „Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами” податкові декларації подаються за базовий податковий

(звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних

авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім

календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у

тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом

40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного

(податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом

"г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за

останнім календарним днем звітного (податкового) року.

В порушення зазначених норм Закону відповідач не звітує

до Крижопільської МДПІ по комунальному податку та податку на прибуток з

01.01.1998р., що стверджується довідками позивача №926 від 03.03.2009р. та

№1328/10/15 від 06.05.2008 року (а.с.8-9).

Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про

порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової

адміністрації України від 19.02.1998р. № 80 та зареєстрованої в Міністерстві

юстиції України 16.03.1998р. за № 172/2612, якщо платник податків не має

заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в

органи державної податкової служби податкових декларацій, документів

бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення

про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування

державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно з довідкою Крижопільської МДПІ №1848 від

13.04.2009р. заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про

державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у

випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України,

мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із

заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта

підприємницької діяльності.

Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу

України (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть

господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання

шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в

порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 218 ГК України підставою

господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є

вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин

відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання

чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним

вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського

правопорушення.

Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за

порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської

діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими

органами державної влади або органами місцевого самоврядування

адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або

майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта

господарювання та ліквідацію його наслідків.

При цьому, згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у

разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано

адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації

цього суб'єкта та його ліквідації.

Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України

"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -

підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) підставою для

постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не

пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року

органам державної податкової служби податкових декларацій, документів

фінансової звітності відповідно до закону.

Отже, враховуючи те, що відповідач не звітує у

встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає

вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для припинення

юридичної особи - СФГ "Олена".

Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу

України від 16.01.2003р. № 435-IV (далі - ЦК України) учасники юридичної особи,

суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані

негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який

вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа

перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті

передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи

(ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган

управління юридичної особи.

Згідно з частиною 5 ст. 38 Закону суд призначає в

рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з

припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний

реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії

з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати

надходження відповідного рішення.

Приписами частини 7 цієї статті передбачено, що

державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до

Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або

засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення

(ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику

органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який

постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією,

відповідне повідомлення.

Відповідно до частини четвертої ст. 105 ЦК України

комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової

інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної

особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з частиною першою ст. 36 Закону для проведення

державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації

голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення

процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з

дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової

інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення)

державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою

цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 Закону за

відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення

державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без

розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру

запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації

припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати

три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної

реєстрації припинення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з

припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб -

підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти

висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії

справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України

передбачає можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні

правовідносини) та аналогії права (суд виходить із конституційних принципів і

загальних засад права).

Згідно довідки Крижопільської МДПІ про взяття на облік

платника податків №893 від 27.02.2008р. керівником підприємства є Семенчук

Василь Петрович, ідентифікаційний номер 2265810451.

В зв'язку з наведеним вище суд

вважає за необхідне: створити ліквідаційну комісію в наступному складі: голова

комісії - керівник підприємства Семенчук В.П., члени комісії: Крижопільська

МДПІ; зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання

даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової

інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної

особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи - Селянського

(фермерського) господарства "Олена", та не пізніше двох місяців з

дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим

листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені

частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної

комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

Згідно з ч.. 7 ст. 59 ГК України скасування державної

реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є

підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання

вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про

припинення його діяльності.

З приписів ст.ст.71, 86 КАС України вбачається, що кожна

сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та

заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім

переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та

об'єктивному дослідженні.

Зважаючи, що на день судового розгляду відповідач

доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов висновку, що позовні

вимоги підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних

повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності

витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням

свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір)

стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 94, 128, 159-163, 167, 255,

257 Кодексу адміністративного судочинства України, -

 

ПОСТАНОВИВ

:

 

Позов задовольнити.

Припинити юридичну особу - Селянське (фермерське)

господарства "Олена" (юридична адреса: вул. Леніна, 35, с. Писарівка,

Ямпільського району Вінницької області, 24535, код ЄДРПОУ 20085044).

Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії -

керівник (засновник) підприємства Семенчук В.П., члени комісії: Крижопільська

МДПІ.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною

постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про

те, що Селянське (фермерське) господарство "Олена" перебуває у

процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з

дня набрання даною постановою  законної

сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються

відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення

про припинення Селянського (фермерського) господарства "Олена", та не

пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати

(надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору

документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003

року №755-ІV.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з

дня набрання даною постановою  законної

сили.

Копію постанови, в день набрання нею законної сили,

надіслати державному реєстратору Ямпільської районної державної адміністрації

для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію

юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

 

Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена

протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у

повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному

обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на

постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання

заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана

без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду

апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду

апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної

сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо

було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої

інстанції набирає сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

 Повний текст

постанови оформлено:   07.05.09 

 

Суддя                                                                     Драчук

Тетяна Олександрівна

 

Згідно

з оригіналом

Суддя

Секретар

 

 

 

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2009
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3819183
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1313/09/0270

Постанова від 06.05.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Драчук Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні