ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" квітня 2014 р. справа № 809/920/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Драгомирецького І.М.
представника позивача: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області - Саранчук І.В.,
представника відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" про стягнення податкового боргу в сумі 2 379,80 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківським окружним адміністративним судом 27.03.2014 року відкрито провадження у справі за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі по тексту - позивач, Коломийська об'єднана державна податкова інспекція) до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" (далі по тексту - відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 2 379,80 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення вимог частини 1 статті 67 Конституції України, статті 36, пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідачем не сплачено в повному обсязі зобов'язання за штрафними санкціями з податку на прибуток приватних підприємств, застосоване податковими повідомлення-рішеннями від 05.07.2011 року за №0000731510 на суму 170,00 гривень, від 17.04.2013 року за №0000751501, №0000761501 на суми 170,00 гривень і 2 040,00 гривень, за неподання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств за І квартал 2011 року, І півріччя 2012 року, ІІІ квартали 2012 року і за 2012 рік, відповідно. Дана сума зобов'язань є узгодженим податковим боргом відповідача, який станом на день звернення до адміністративного суду із урахуванням часткової сплати 0,20 гривень в загальному становить 2 379,80 гривень, і несплачений товариством з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" до бюджету.
Представник позивача, позовні вимоги підтримав з підстав викладених у адміністративному позові. Суду пояснила, що податкові повідомлення-рішення від 05.07.2011 року за №0000731510, від 17.04.2013 року за №0000751501 і від 17.04.2013 року за №0000761501 не оскаржувалися до суду, а тому є узгодженими. Також, у зв'язку із переплатою поточних зобов'язань за попередні періоди, за відповідачем рахується переплата 0,20 гривень, у зв'язку з чим заборгованість по податковому повідомленні-рішенні від 05.07.2011 року №0000731510 становить 169,80 гривень. Просила позов задовольнити повністю та стягнути з відповідача податковий борг в сумі 2 379,80 гривень.
Представник відповідача у судове засідання призначене на 09.04.2014 року не з'явився. Поштове повідомлення-виклик 01.04.2014 року повернулося на адресу суду із відміткою поштового зв'язку "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 35). Однак, відповідно даних Витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 27.02.2014 року місцезнаходження відповідача значиться: площа Відродження, 3, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78200 (а.с. 27-31), тобто адреса, за якою відправлено повістку про виклик до суду та ухвалу про відкриття провадження (а.с. 32, 34). Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
За змістом частини 11 статті 35 коментованого Кодексу, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яке не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи.
Відповідно до приписів частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Судом, за умови належного повідомлення відповідача про розгляд справи у відповідності до вимог частини 3 статті 33, частини 3 і 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 коментованого Кодексу.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 27.02.2014 року (а.с. 27-31), та взяте на облік Коломийською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області як платник податків і зборів.
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України, а окрема їх частина до 01.01.2011 року нормами Законів України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств".
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України.
Конституційний обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом визначений частиною 1 статті 67 Конституції України.
Податковий кодекс України з 01.01.2011 року регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до вимог статті 36 вказаного Кодексу податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 15.1 статті 15 зазначеного Кодексу визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За змістом підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Податок на прибуток підприємств, який є предметом стягнення за даним адміністративним позовом, відповідно до підпункту 9.1.1. пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі).
З приводу податкового боргу з податку на прибуток, визначеного відповідачу податковими повідомлення-рішеннями за №0000731510 від 05.07.2011 року, за №0000751501 і за №0000761501 від 17.04.2013 року за наслідками перевірки, суд зазначає наступне.
Відповідач згідно пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України являється платником податку на прибуток підприємств.
За змістом вимог пункту 152.9 статті 152 вказаного Кодексу для цілей Розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємств" Податкового кодексу України використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал.
Приписами підпункту 49.18.2. пункту 49.18 статті 49 коментованого Кодексу визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Статтею 75 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
У судовому засідання встановлено, що Коломийською об'єднаною державною податковою інспекцією Івано-Франківської області Державної податкової служби 05.07.2011 року за наслідками проведеної камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток складено акт за №1068/151/36682466, яким встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2. пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно подано декларацію з податку на прибуток за І квартал 2011 року (а.с. 7-9).
Судом встановлено, що 05.04.2013 року і 08.04.2013 року позивачем за наслідками проведених камеральних перевірок податкової звітності з податку на прибуток складено акти за №1248/151/36682466 та №1259/151/36682466, яким встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2. пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: не подано декларації з податку на прибуток за І півріччя 2012 року, 9 місяців 2012 року і за 2012 рік. (а.с. 11-12, 19-20).
Положенням частини 1 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За повторне неподання або повторне несвоєчасне подання платником податків або іншими особами податкових декларацій (розрахунків), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (частина 2 пунктом 120.1 статті 120 коментованого Кодексу).
Відповідно до підпункту 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 зазначеного Кодексу органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Коломийською об'єднаною державною податковою інспекцією Івано-Франківської області Державної податкової служби на виконання повноважень, передбачених підпунктом 20.1.19. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, у відповідності до пункту 120.1 статті 120 зазначеного Кодексу, за первинне та повторно виявлені вказані вище порушення, податковими повідомлення-рішеннями №0000731510 від 05.07.2011 року, за №0000751501 і за №0000761501 від 17.04.2013 року, із урахуванням факту притягнення відповідача у попередніх податкових періодах до відповідальності за неподання обов'язкової звітності, застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумах 170,00 гривень, 170,00 гривень і 2 040,00 гривень відповідно. За умови наявної переплати відповідачем власних зобов'язань за попередній період (0,20 гривень), заборгованість з штрафної санкції в загальному становить 2 379,80 гривень (а.с. 10, 16, 24).
Податкове повідомлення-рішення від 05.07.2011 року №0000731510 вручено відповідачу 05.07.2011 року, що підтверджується записом уповноваженої особи на корінці податкового повідомлення-рішення, копія якого міститься в матеріалах справи (а.с. 10). Податкові повідомлення-рішення від 17.04.2013 за №0000751501 і №0000761501 направлялись відповідачу за адресою його знаходження, зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про що в матеріалах справи міститься копія квитанції про відправлення поштового відправлення (а.с. 17).
Положеннями пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
За таких обставин суд вважає, що згадані вище податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій з податку на прибуток є врученими відповідачу.
На час розгляду справи штрафні санкції, застосовані податковими повідомлення-рішеннями від 05.07.2011 року за №0000731510, від 17.04.2013 за №0000751501 і №0000761501 по податку на прибуток підприємств відповідачем до бюджету сплачені частково і заборгованість по них в загальному становить 2 379,80 гривень.
За приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкового зобов'язання, визначеного податковими повідомлення-рішеннями від 05.07.2011 року за №0000731510, від 17.04.2013 за №0000751501 і №0000761501, суд приходить до переконання, що застосовані позивачем штрафні санкції за неподання (несвоєчасне) подання декларацій з податку на прибуток в загальному розмірі 2 379,80 гривень, є узгодженими та являється податковим боргом.
Згідно вимог підпункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Аналогічне правове положення до 01.01.2011 року було визначено підпунктом 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Як слідує з матеріалів справи Коломийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області 10.12.2010 року направила на адресу відповідача податкову вимогу форми "Ю1" за №1/456 від 18.11.2010 року, що підтверджується квитанціє про оплату послуг за надання послуг поштового зв'язку (а.с. 25, 50). Відповідач податкову вимогу не оскаржував у строк передбачений законом.
Згідно підпункту 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Податковий борг відповідача підтверджується податковими повідомлення-рішеннями з податку прибуток підприємств від 05.07.2011 року за №0000731510, від 17.04.2013 за №0000751501 і №0000761501; витягом із облікової картки платника податку на прибуток приватних підприємств за період з 31.12.2012 року по 30.04.2013 року; податковою вимогою форми "Ю1" за №1/456 від 18.11.2010 року, які містяться в матеріалах справи (а.с. 10, 16, 24, 26, 25).
В матеріалах справи також наявне письмове пояснення від 08.04.2014 року за №2004/10/09-07-10/383, в якому визначено, що сума заборгованості по податкових зобов'язаннях з податку на прибуток підприємств в розмір 2 379,80 гривень, станом на 08.04.2014 року, не сплачена (а.с. 47).
Таким чином, суд приходить до висновку, що визначені позивачем податковими повідомлення-рішеннями грошове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в загальній сумі 2 379,80 гривень, являється податковим боргом відповідача.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 коментованого Кодексу визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено грошове зобов'язання у терміни визначені Податковим кодексом України, то суд зазначає підставним звернення податкового органу до суду із позовом на стягнення 2 379,80 гривень у спосіб визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 вказаного Кодексу.
За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення такого спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" податкового боргу в загальній сумі 2 379,80 гривень є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" (ідентифікаційний код 36682466, площа Відродження, 3, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78200) з його розрахункових рахунків, що є наявними у банківських установах та за рахунок готівки, що належить товариству з обмеженою відповідальністю "Енергія АБ" в дохід бюджету податковий борг в сумі 2 379 (дві тисячі триста сімдесят дев'ять) гривень 80 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова в повному обсязі складена 14.04.2014 року.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2014 |
Оприлюднено | 16.04.2014 |
Номер документу | 38195245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні