Рішення
від 26.05.2009 по справі 5020-5/608
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-5/608

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"26" травня 2009 р. справа № 5020-5/608

За позовом: Товариства  з обмеженою відповідальністю „Аптека АВ і К”  (99001 м. Севастополь, вул. В. Морська, 52, 99040 м. Севастополь, вул. Лоцманська, б. 3, кв. 51)

до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5)

Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь,  вул. Леніна, 3)

про визнання права на приватизацію     

Суддя: І.В. Євдокімов

Представники сторін:

Позивач - Южанінова Тетяна Вікторівна, представник довіреність № б/н  від 16.10.2008  ТОВ "Аптека АВ і К";

Відповідач - Гатіятуллін Ерик Дамирович, головний спеціаліст юридичного відділу довіреність № б/н  від 01.01.2009  Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради;

Відповідач не з'явився, Севастопольська міська Рада;

Суть спору:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»звернулось з позовом до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради про визнання права на приватизацію шляхом викупу вбудованих нежитлових приміщень загальною площею 65,20 кв.м., розташованих за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10, зобов'язання відповідача провести приватизацію.

Ухвалою суду від 16.02.2009 до участі у в якості 3-ої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Севастопольську міську Раду.

          Ухвалою суду від 09.04.2009 суд виключив Севастопольську міську Раду із числа третіх осіб, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, та залучив до участі у справі другого відповідача.

Також, у процесі розгляду справи позивач доповнив позовні вимоги та просить зобов'язати Севастопольську міську Раду розглянути та прийняти рішення про затвердження Переліку об'єктів, які підлягають приватизації, включив об'єкт комунальної власності –вбудовані нежитлові приміщення загальною площею 65,20 кв.м., в цілому з ганком, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10, в Перелік об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідач –Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради проти задоволення позову заперечує з посиланням на те що, у Позивача відсутнє право на викуп, в зв'язку з тим, що не прийнято рішення про приватизацію орендованого майна уповноваженим органом, а саме –Севастопольською міською Радою.

Представник відповідача - Севастопольської міської ради в судові засідання неодноразово не з'являвся, відзив на позовну заяву не надав.

Згідно ст. 22 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні представникам сторін роз'яснені їх процесуальні права та обов'язки.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслуховуючи пояснення представників сторін, суд

в с т а н о в и в:

01.12.2003 між Управлінням майном комунальної власності міської державної адміністрації (правонаступником якого є Фонд комунального майна) (Орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»(Орендар) укладений договір оренди нерухомого майна № 195-03, відповідно до якого товариству з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»передано в оренду нерухоме майно –вбудовані приміщення загальною площею 65,20 кв.м., які розташовані на першому поверсі за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10. Термін дії договору до 23.06.2006.

Згідно з п. 5.2 Договору, Орендар має право за згодою Орендодавця здійснювати реконструкцію, розширення, технічне переозброєння орендованого майна.

Протоколом від 30.12.2004 узгодження змін до договору оренді № 195-03 від 01.12.2003 були внесені зміни та доповнення до договору у частини орендованої площі нерухомого майна, загальною площею 63,0 кв.м., які розташовані на першому поверсі та розташовані по адресі: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10.

01.03.2004 наказом № 79 Управління з питань майна комунальної власності Севастопольської міської державної адміністрації, дало дозвіл (узгодило) на проведення ремонтних робіт на орендованому позивачем об'єкті по вул. пр. Нахімова, 10 за рахунок власних коштів орендаря –товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К». Орендар по закінченню ремонтних робіт повинен надати Управлінню акт прийому виконаних робіт.

21.01.2005 наказом № 49 Управління з питань майна комунальної власності Севастопольської міської державної адміністрації узгодив об'єм вартості витрат на виконання невіддільних поліпшень у сумі 116 888,23 грн., здійснених у нежитловому приміщені по пр. Нахімова, 10.

16.06.2006 між Фондом комунального майна Севастопольської міської Радої та товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»був укладений договір оренди  нерухомого майна № 152-06, який є нової редакцією договору № 195-03 від 01.12.2003 нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень першого поверху, загальною площею 63,00 кв.м, що знаходиться в м. Севастополі по пр. Нахімова, 10. Відповідно до п.5.2 вказаного Договору, Орендар має право за згодою Орендодавця робити реконструкцію, розширення, технічне переустаткування орендованого майна. Термін дії договору до 09.03.2011.

Протоколом від 08.02.2007 узгодження змін до договору оренді № 152-06 від 16.06.2006 були внесені зміни та доповнення до договору у частини орендованої площі нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень першого поверху, загальною площею 65,20 кв.м., які розташовані в м. Севастополь, пр. Нахімова, 10.

19.06.2007 між Територіальною громадою, від імені якої діє Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»був укладений договір оренди  нерухомого майна № 152-06, який є нової редакцією договору № 152-06 від 16.06.2006 нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по I-4 загальною площею 65,20 кв.м в цілому, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10. Орендовані вбудовані нежилі приміщення використовуються для розміщення аптеки. Вказаний договір нотаріально посвідчений. Термін дії договору до 09.03.2011.

Згідно пункту 1.1. договору № 152-06, вартість вбудованих нежилих приміщень площею 65,20 кв.м., згідно незалежної оцінці складає 430 670,00грн. Згідно пункту 1.3. договору, Залишкова балансова вартість згідно довідки-характеристики за №1007, виданою Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна»Севастопольської міської Ради від 30.05.2007, складає 4934,34грн.

Таким чином, вартість невіддільних поліпшень, виконаних позивачем, перевищує 25% від остаточної вартості об'єкту оренди.

Після закінчення капітального ремонту об'єкту оренди 10.02.2005 року товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»направило до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради заяву (з доданими документами) про включення об'єкту оренди до переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Листом № 1320 від 09.12.2005 Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради повідомив позивача, про те, що будинок по пр. Нахімова, 10 включений до Реєстру нерухомих пам'яток об'єктів культурної спадщини національного та місцевого значення по м. Севастополю, занесених в Державний реєстр нерухомих пам'яток України (держ. номер 3.2.6/87-Св-2.12.1), у зв'язку з чим на нього розповсюджуються обмеження, які діють відповідно до Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»від 01.02.2005.

Також, листом № 1966 від 16.06.2007, Фонд повідомив Позивача про те, що його заява зареєстрована, однак, оскільки відповідно до п.1.1 рішення Севастопольської міської Ради № 1926 від 15.05.2007 «Про внесення доповнень та змін до рішення міської Ради № 359 від 11.12.2002 «Про затвердження переліку об'єктів культурної спадщини та об'єктів соціально значимих для міста (в тому числі нежитлових приміщень, що займаються ними), яки відносяться до комунальної власності, приватизація яких не допускаються»введені обмеження та встановлена заборона на приватизацію об'єктів комунальної власності, в тому числі об'єктів, розташованих на 1-х поверхах будівель та вище у будинках, розташованих в межах центру (вул. Леніна, Велика Морська, пр. Нахімова) та на площах міста.

11.12.2002 Севастопольська міська Рада прийняла рішення № 359 «Про затвердження Переліку об'єктів культурної спадщини і об'єктів, соціально значущих для міста (у тому числі нежитлові приміщень, займаних ними), що відносяться до комунальної власності, приватизація яких не допускається».

15.05.2007 Севастопольська міська Рада прийняла рішення № 1926 «Про внесення доповнень і змін в рішення Севастопольська міська Рада №359 від 11.12.2002 «Про затвердження Переліку об'єктів культурної спадщини і об'єктів, соціально значущих для міста (у тому числі нежилих приміщень, займаних ними), що відносяться до комунальної власності, приватизація яких не допускається».

Рішення № 1926 значно розширило круг об'єктів, що не підлягають приватизації, включивши туди об'єкти торгівлі, сфери громадського харчування, побутових послуг населенню, офісні приміщення і інші об'єкти, що знаходяться на перших поверхах і вище в будівлях, розташованих в центрі міста, такі ж приміщення, розташовані в інших частинах міста, нежилі приміщення, розташовані в гуртожитках і т.д.

Згідно статті 1 Закону України «Про приватизацію державного майна», приватизація державного майна - це відчуження майна, яке перебуває в державній власності і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних і юридичних осіб, які можуть бути покупцями, відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва і залучення коштів на структурну перебудову економіки України.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про приватизацію державного майна», покупцями об'єктів приватизації можуть бути, у тому числі юридичні особи, зареєстровані на території України. При цьому стаття 3 Закону України «Про приватизацію державного майна»передбачає, що відчуження майна, що є комунальною власністю, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Разом з тим, частиною 1 статті 7 Закону України «Про приватизацію невеликих

державних підприємств», визначено: Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які знаходяться відповідно в державній власності, власності Автономної Республіки Крим і комунальній власності. При цьому Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради виступає органом приватизації по об'єктах права комунальної власності, відповідно до Положення про Фонд комунального майна Севастопольського міського Ради, затвердженого рішенням Севастопольської міської Ради № 339 від 12.11.2002.

Відповідно до пункту 51 Державної програми, затвердженої Законом України від 18.05.2000 №1723-Ш, визначено: у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливе відділити від відповідного об'єкту без нанесення йому шкоди, вартістю не менше, як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) і вартості майна. 

В рішенні Конституційного суду України від 13.12.2000 по справі №1-16/2000 вказано, що відмова в приватизації можлива лише за наявності підстав, вичерпний перелік яких передбачений в положеннях частини п'ятої статті 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (мала приватизація)». Відмова в приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом;  є  законодавчо  встановлене  обмеження  на приватизацію  цього підприємства.

В цьому ж рішенні, щодо офіційного тлумачення окремих положень статті 7 Закону України «Про малу приватизацію», положення частини 5 вказаної статті слід розуміти таким чином, що орган приватизації, який отримав заявку від покупця, зобов'язаний розглянути її, і у разі відсутності підстав для відмови включити конкретне підприємство до переліку об'єктів підлягаючих приватизації встановленим способом, або відмовити в приватизації. Недотримання органом приватизації термінів розгляду заяви покупця, а так само включення підприємства в іншій, ніж пропонувалося покупцем, перелік об'єктів приватизації, не може розглядатися, як відмова в приватизації.

Статтею 2 Закону України «Про малу приватизацію»передбачено, що об'єктами, які не можуть бути приватизовані є будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які складають національну, культурну та історичну цінність і знаходяться під охороною держави, а також спеціалізовані підприємства торгівлі, які обслуговують виключно громадян, що мають пільги, відповідно до чинного законодавства. Стаття 6 цього ж Закону передбачає можливість виключення з переліку об'єктів малої приватизації за рішенням Фонду держмайна України, його регіональних відділень, Верховної Ради АРК і місцевих рад установ культури, приміщень і будівель соціально-побутового призначення, побудованих за рахунок коштів державних підприємств, які обслуговують населені пункти, райони, мікрорайони.

Спірне майно, не потрапляє ні під одну з вказаних категорій об'єктів і на нього не розповсюджуються обмеження на приватизацію, встановлені вказаними законами, а відповідно позивач має право на приватизацію об'єкту шляхом викупу.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малої приватизації)», в редакції від 27.04.2007, до об'єктів малої приватизації відносяться цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизація до групи А, окреме індивідуально визначене майно, об'єкти незавершеного будівництва і законсервовані об'єкти.

В своїй відмові Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради не вказує, який закон України або нормативний акт буде порушено при приватизації об'єкту, при цьому прямої заборони на приватизацію в чинному законодавстві України немає. Об'єкт оренди належить Територіальній громаді м. Севастополя в особі Севастопольської міської Ради.

Крім того, слід зазначити, що рішення №1926 прийнято після того, як Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради узгодив, а позивач здійснив поліпшення орендованого майна більш ніж на 25% і тим самим придбав право на приватизацію шляхом викупу.

Таким чином, на той момент коли орган приватизації відповідно до закону був зобов'язаний прийняти рішення про приватизацію орендованого майна ніяких обмежень по таких об'єктах не існувало, позивач мав право на приватизацію шляхом викупу об'єкту, який  знаходиться у нього в оренді.

Відносно наявності законодавчо встановлених обмежень щодо приватизації пам'яток культурної спадщини згідно Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»та визначення його пам'яткою архітектури та містобудування, то в даному випадку на вказаний об'єкт не може розповсюджуватися поняття пам'ятнику архітектури та містобудування, оскільки не відповідає нормам законодавства України, що діяло на момент прийняття такого рішення та діюче на момент відмови Фондом комунального майна позивачу у здійсненні приватизації.

Згідно статті 1 Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»від 01.02.2005, який набрав чинності з 23.02.2005, заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.

Однак, 23.09.2008 Верховна Рада України прийняла Закон України «Про затвердження Переліку пам'яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації», згідно якого спірний об'єкт нерухомості до нього не входить.

Таким чином на теперішній час відсутні законодавчо встановлені обмеження щодо приватизації орендованого майна та позивач мав право на приватизацію шляхом викупу об'єкту оренди –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по I-4 загальною площею 65,20 кв.м в цілому, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача витрати по сплаті державного мита в сумі 85,00 грн. і витрати по інформаційно-технічному забезпеченню судового процесу в сумі 118,00 грн.

На підставі висловленого, керуючись ст. 22, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд –

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Визнати за Товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»право на проведення приватизації нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по I-4 загальною площею 65,20 кв.м в цілому, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10, шляхом викупу.

3.          Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, ідентифікацій код 25750044) здійснити приватизацію шляхом викупу Товариством з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»(99011, м. Севастополь, вул. В. Морська, 52, ідентифікаційний код 22320067)  нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по I-4 загальною площею 65,20 кв.м в цілому, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10.

4.          Зобов'язати  Севастопольську  міську Раду  (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікацій код 24872845) розглянути та прийняти рішення про затвердження Переліку об'єктів, які підлягають приватизації, включив об'єкт нерухомого майна –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по I-4 загальною площею 65,20 кв.м в цілому, що знаходяться за адресою: м. Севастополь, пр. Нахімова, 10 до Переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

5.          Стягнути з Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, код ЕДРПОУ 25750044, відомостей про наявність поточних  рахунків в установах банків немає) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»(99011, м. Севастополь, вул. В. Морська, 52, ідентифікаційний код 22320067), відомостей про наявність поточних  рахунків в установах банків немає) державне мито у сумі 42,50 грн. та витрати на інформаційно–технічне  забезпечення судового процесу у сумі 59,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

6.          Стягнути з Севастопольської  міської Ради  (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікацій код 24872845), відомостей про наявність поточних  рахунків в установах банків немає) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека АВ і К»(99011, м. Севастополь, вул. В. Морська, 52, ідентифікаційний код 22320067), відомостей про наявність поточних  рахунків в установах банків немає) державне мито у сумі 42,50 грн. та витрати на інформаційно–технічне  забезпечення судового процесу у сумі 59,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

    Суддя                                                                                                    І.В.  Євдокімов

Рішення оформлено

згідно з вимогами

ст. 84 ГПК України

та підписано

28.05.2009

Розсилка:

1.          ТОВ „Аптека АВ і К”  (99001 м. Севастополь, вул. В. Морська, 52)

2.          ТОВ „Аптека АВ і К”  (99040 м. Севастополь, вул. Лоцманська, б. 3, кв. 51)

3.          Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5)

4.          Севастопольська міська Рада (99011 м. Севастополь,  вул. Леніна, 3)  

5.          Справа

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення26.05.2009
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3822144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-5/608

Рішення від 26.05.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні