Рішення
від 22.05.2009 по справі 14/49-09-1483
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/49-09-1483

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" травня 2009 р.Справа  № 14/49-09-1483

За позовом: Приватного малого підприємства "ВІДЗЕВ"

до відповідача: ДП "Одеська залізниця"      

про стягнення 11349грн.;

   Суддя Горячук Н. О.

Представники:

Від позивача: за дов. Тригуб О.В.

від відповідача: за дов. Гордієнко М.В.

          

         В засіданні суду по 22.05.2009р. була оголошена перерва відповідно до ст. 77 ГПК України

Суть спору: Приватне мале підприємство "ВІДЗЕВ" звернулось до господарського суду Одеської області з позовом до державного підприємства "Одеська залізниця" про стягнення 11349грн. вартості нестачі вантажу. Відповідач позов не визнає з підстав викладених у відзиві на позов.

          Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:

26.07.2006р. по залізничній накладній №48265016 у напіввагоні №65718470 ВАТ „Донецький металопрокатний завод”. зі станції Донецьк - Північний Донецької залізниці на адресу ПМП „ВІДЗЕВ” (станція призначення Миколаїв Одеської залізниці) відправило вантаж прокату чорних металів навалом вагою 68300кг. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж відправлено з захисним маркуванням фарбою, (прокат чорних металів куток 50х50х5 3пс) та розміщено згідно параграфів № 1-3, № 9-14, розділу 1 глави 3 ТУ

Актом загальної форми №406 від 30.07.2006р. станції Херсон встановлено що завантаження у вагоні №65718470 навалом, маркування частково відсутнє, у верхніх пачках є послаблені обв'язки, що було усунено шляхом закручування.

На підставі акту загальної форми станції Херсон на станції призначення Миколаїв Одеської залізниці було проведено комісійне переважування вагону та складений комерційний акт №БК 034984/116 від 31.07.2009р., яким встановлено що відповідно до накладної завантаження навалом, вага брутто 89550кг., тара 21250кг. пров, нетто 68300кг., згідно доданого сертифікату якості №1206 від 25.07.06р. 18 пачок. Фактично виявилось: вантаж прокат чорних металів куток 50х5, довжина 6м, н/д 18 пачок, завантаження навалом, вага брутто 85275кг., тара 21100кг. пров., нетто 64175кг, що менш проти накладної на 4125кг. З загального числа вантажних місць 3 пачки мають порушення та 15пачок справні з бирками. При переважуванні першої пачки, де є бірка при вантажі „марка 3пс, плавка №0213305, розмір 50х5, маса 5455кг, 6м.”, вага виявилась 4625кг., що менш бірки на 830кг. При переважуванні другої порушеної пачки, де є бірка при вантажі „марка 3пс, плавка №0213305, розмір 50х5, маса 4580кг, 6м.” вага виявилась 3920кг., що менш бірки на 660кг, При переважуванні третьої порушеної пачки, де є бирка при вантажі „марка 3пс, плавка №614153, розмір 50х5, вага 5915кг., довжина н/д, вага виявилась 3280кг, що менш  бірки на 2695кг. Загальна недостача в 3-х порушених пачках складає 4125кг. Переважування порушених пачок відбувалось на 15т.товарних вагах №956, перевірених 23.03.06р., приписаних ПМП „ВІДЗЕВ”. Завантаження вантажу в вагоні навалом, усі пачки ув'язані 3 –мя проволоченими зв'язками в дві ниті проволкою 6мм в 2-3 витка з хомутами, замарковані смугами зеленого та білого кольору. Порушені 3 пачки знаходились у верхній частині вагону з докрученими проволчними ув'язками з порушеною маркувальною смугою. Вагон прибув у технічно справному стані.

Викладене свідчить про незбереження частини вантажу при перевезені та відповідальність залізниці за недостачу вантажу.

Позивачем 17.08.2006 р. за вих.№3/8 відповідачу направлено претензію про відшкодування 12677,15грн., яку було визнано відповідачем частково у сумі 11349,00грн. повідомленням №87 від 03.10.2006р. вих.№А248/4, посилаючись при цьому на не застосування позивачем норм природної втрати та граничного розходження у визначенні маси недостачі, з коефіцієнтом 0,5%.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

          Статтею 113 Статуту залізниць України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

          Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

§          а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

§          б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

§          в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.

Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Враховуючи викладене позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст. ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          1. Позов задовольнити.

          2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ” (54028, м. Миколаїв, вул. Гмирьова, 1, код ЄДРПОУ 20866186, р/р 2600010728 у МОД „Райффанзенбанк „Аваль”, МФО 326182) 11349 /одинадцять тисяч триста сорок дев'ять/ грн.00коп. боргу, 113 /сто тринадцять/ грн. 49 коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

                    

Суддя                                                                                       Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.05.2009
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3822796
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/49-09-1483

Ухвала від 27.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Рішення від 22.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні