10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1687/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області до Комунальної установи «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2 в сумі 65 767,14 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
06 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області до Комунальної установи «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2 в сумі 65 767,14 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за серпень-грудень 2013 року та січень 2014 року позивачем відповідачу пред'явлено для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2, на суму 66 724,78 грн., що відображено в картці особового рахунку відповідача. Відповідачу були направлені до відшкодування розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за серпень-грудень 2013 року та січень 2014 року. Жоден з розрахунків відповідачем не оскаржений. В рахунок відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2, відповідачем 27.12.2013 сплачено 24 269,43 грн., з яких в рахунок боргу за заявлений період зараховано 957,64 грн. Таким чином, стягненню з відповідача підлягає борг з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 в сумі 65 767,14 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, просив провести розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав клопотання про розгляд справи за його відсутності та письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що КУ «1-а МЛ» АМР не є органом державної влади, органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, тобто не має владних повноважень та відповідно до п.1.1 Статуту «1-а МЛ» АМР є лікувально-профілактичною установою, яка підпорядкована відділу охорони здоров'я Антрацитівської міської ради і фінансування лікувально-профілактичних закладів міста відповідно до п. 7.4 Статуту здійснюється через відділ охорони здоров'я, який є розпорядником коштів на утримання закладів охорони здоров'я у межах затверджених бюджетом асигнувань. А тому на підставі вищевикладеного та керуючись п. 3 ст. 50 КАСУ КУ «1-а МЛ» АМР» не може бути відповідачем у цій справі.
Фінансування витрат на виплату пенсій провадиться по всій території України щомісячно незалежно від надходжень коштів та соціально-економічного стану конкретних регіонів за рахунок перерозподілу коштів Пенсійного фонду України в межах країни. Зазначене положення стосується усіх видів пенсій. Таким чином, Пенсійний фонд зобов'язаний виплачувати пенсії незалежно від надходжень коштів від підприємств. Відтак, відсутність надходжень коштів з боку відповідача не є підставою для припинення виплати пенсій.
КУ «1-а МЛ» АМР є комунальною установою і фінансується з місцевого бюджету, через міський відділ охорони здоров'я, з травня місяця 2013 року по теперішній час коштів на відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 не надходило.
На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
В судовому засіданні встановлено, що Комунальна установа «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради зареєстрована як юридична особа 22.09.1992, ідентифікаційний код 01983466 (довідка АБ № 320719 з ЄДРПОУ).
На підприємстві працюють громадяни, які зайняті на роботах, що дають їм право на призначення пенсій на пільгових умовах, відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України від 05 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення», тобто за списком № 2, яким відповідно до вказаного Закону було призначено та виплачено пенсію.
Правовідносини, пов'язані з виплатою та доставкою пенсій, призначених на пільгових умовах, регулюються Конституцією України, Законами України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», «Про пенсійне забезпечення», Інструкцією «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464 - VI, яким внесено зміни до Законів України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення», «Про пенсійне забезпечення».
Разом з цим положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення», які врегульовують питання обов'язку підприємств відшкодовувати Пенсійному фонду України фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» не змінено.
Відповідно до частини 2 Розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:
1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення».
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, необхідність відшкодування відповідачем позивачу фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2, передбачена діючим законодавством.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, врегульовано розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663.
Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України є нормативно-правовим актом у розумінні статті 117 Конституції України та підлягає застосуванню відповідно до пункту 2 частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно із пунктом 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (далі - Інструкція), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій в таких розмірах:
- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до пункту 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії (пункт 6.5 Інструкції).
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень «Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць (пункт 6.8 Інструкції).
Отримавши розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення», не надавши на них заперечень та не оскарживши розрахунки в суді, відповідач фактично узгодив такі розрахунки.
Відповідач має заборгованість перед Пенсійним фондом України по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 за період серпень-грудень 2013 року, січень 2014 року у розмірі 65 767,14 грн., що підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», карткою особового рахунку платника.
До цього часу в добровільному порядку сума витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 в розмірі 65 767,14 грн. відповідачем не погашена.
Суд критично оцінює доводи відповідача стосовно того, що він не може бути відповідачем по даній справі, оскільки не є суб'єктом владних повноважень, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:
1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;
2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;
3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;
4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;
5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;
6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Враховуючи те, що позивач - Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області є суб'єктом владних повноважень, суд вважає, що Комунальна установа «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради - може бути відповідачем по даній справі.
Крім того, посилання відповідача на відсутність у нього обов'язку відшкодовувати фактичні витрати на виплати та доставку пільгових пенсій у зв'язку з відсутність коштів, призначених для такого відшкодування суд не приймає до уваги, оскільки виконання обов'язку, покладеного на відповідача Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення» не залежить від фінансового стану платника.
Враховуючи, що позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Питання щодо розподілу судових витрат не вирішується, оскільки ст. 94 КАС України у даному випадку не передбачено стягнення судового збору.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено та підписано 15 квітня 2014 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області до Комунальної установи «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2 в сумі 65 767,14 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Комунальної установи «1-А міська лікарня» Антрацитівської міської ради (ідентифікаційний код 01983466, місцезнаходження: Луганська область, м. Антрацит, вул. Толстоусова, 1) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області (ідентифікаційний код 37530472, місцезнаходження: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Радянська, 19) борг з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за списком № 2 за серпень-грудень 2013 року, січень 2014 року в сумі 65 767,14 грн. (шістдесят п'ять тисяч сімсот шістдесят сім гривень 14 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 15 квітня 2014 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2014 |
Оприлюднено | 17.04.2014 |
Номер документу | 38234150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні