Справа № 815/1656/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стефанова С.О.,
за участю секретаря судового засідання Гунько О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Південьавтотранс» по стягнення податкової заборгованості у сумі 128 041,10 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Суворовського району м. Одеси звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів (надалі по тексту - ДПІ у Суворовському м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Південьавтотранс» (надалі за текстом ТОВ «Південьавтотранс») по стягнення податкової заборгованості у сумі 128 041,10 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 31.01.2014 року у відповідача існує податкова заборгованість з плати за змелю у розмірі 128 041,10 грн., яка виникла внаслідок самостійного нарахування відповідачем податкове зобов'язання згідно податкової декларації від 18.02.2013 року № 9007498945 з плати за землю на 2013 рік. Контролюючим органом вчинялись заходи по стягненню з відповідача податкового боргу - направлені податкова вимога, однак, відповідачем у добровільному порядки податок не сплачений, у зв'язку із чим податкова інспекція звернулася до суду із даним позовом.
Представник прокуратури та представник позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позові.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які брали участь у розгляді справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів в порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.
Судом встановлено, що відповідач зареєстрований виконавчим комітетом Одеської міської ради 22.04.1998 року за адресою: 65011, Одеська область, м. Одеса, вул. Осипова, 33, номер запису 1 556 105 0001 010792, код ЄДРПОУ 23991329.
Відповідача взято на податковий облік в органах державної податкової служби 30.04.1998 року за № Ч-3963.
Відповідно до даних облікової картки платника податків станом на 31.01.2014 року у відповідача існує податкова заборгованість з плати за землю у розмірі 128 041,10 грн., що також підтверджується довідкою про суми податкового боргу станом на 20.02.2014 року, а також розрахунком податкового боргу станом на 20.02.2014 року, яка виникла з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачу на праві власності належать нежитлові будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: м. Одеса, 2-га Сортувальна, 2-Б, та складаються в цілому з приміщень загальною площею 4011,7 кв.м., розташованих на земельній ділянці площею 39523 кв.м., придбані за договором купівлі-продажу від 16.11.2005 року у ВАТ «Автобаза № 4» (а.с. 12-14).
Судом встановлено, що платником самостійно визначено річну суму земельного податку, яка підлягає сплаті за даними платника у розмірі 154 793 грн. 20 коп. з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями згідно податкової декларації від 218.02.2013 року № 9007498945 з плати за землю за 2013 рік.
Проте в порушення норм податкового законодавства, відповідач своєчасно та в повному обсязі не проводив сплату земельного податку, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість, яка станом на 20.02.2014 року за даними вищезазначеної декларації, з урахуванням існуючої переплати, часткової сплати, складає 128 041,10 грн., що підтверджується обліковою карткою та розрахунком податкової заборгованості.
Відповідно до ст. 9 Податкового кодексу України плата за землю належать до загальнодержавних податків і зборів.
Відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності.
Платником плати за землю відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України є власник земельної ділянки, земельної частки (паю), а також землекористувач.
При цьому, відповідно до п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України податкове зобов'язання, яке самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до положень п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно вимог п.287.1 та п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.4 статті 59 ПК України, передбачено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС з метою погашення податкового боргу було сформовано податкову вимогу № 349-19 від 17.05.2013 року про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в сумі 11 579,30 грн., яка була надіслана на адресу відповідача.
Згідно з п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Враховуючи, що з дня надіслання податковим органом відповідачу податкової вимоги минуло 60 календарних днів, в першу чергу вживаються заходи щодо погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення коштів, які перебувають у його власності, з рахунків платника податків у банках за рішенням суду.
За змістом п.п.14.1.175 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Даних щодо оплати відповідачем податкової заборгованості у сумі 128 041,10 грн. на дату розгляду справи суду не надані.
Таким чином податкова заборгованість у встановлені законодавством строки сплачена не була, вимога про сплату боргу не оскаржена.
Пунктом 14.1.137 п.14.1 ст. 14 ПКУ визначено поняття органу стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. Відповідно до п. 41.2 ст. 41 ПКУ органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Відповідно до п. 20.1.34 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Південьавтотранс» по стягнення податкової заборгованості у сумі 128 041,10 грн., - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Південьавтотранс» (код ЄДРПОУ 32020850) на користь державного бюджету суму податкового боргу з плати за землю з юридичних осіб у розмірі 128 041 грн. 10 коп. на р/р № 3321081700009 УДКСУ у м. Одесі Одеської області, код 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 15 квітня 2014 року.
Суддя С.О. Cтефанов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2014 |
Оприлюднено | 18.04.2014 |
Номер документу | 38240064 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні