Головуючий у 1 інстанції - Золотарьов О.Ю.
Суддя-доповідач - Василенко Л. А.
УКРАЇНА
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2014 року справа №437/16797/13-а
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенко Л.А., суддів Ханової Р.Ф., Старосуда М.І.,
секретар судового засідання Білоцерковець Д.О.,
з участю представника позивача Ніколенко К.В., Скупінського О.В.,
представника відповідача Воронько О.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Виконавчого комітету Луганської міської ради на постанову Ленінського районного суду м. Луганська від 23 грудня 2013 року у справі №437/16797/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Таксомоторній парк №1» до Виконавчого комітету Луганської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Таксомоторний парк №1» (далі - ТОВ «Таксомоторний парк №1») звернувся до суду з позовом до Виконавчого комітету Луганської міської ради, в якому просив:
визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 11.09.2013 року № 238 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1 «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська;
визнати протиправним та скасувати рішення засідання конкурсного комітету з визначення робочого органу (утворений на підставі рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1, і змінами до нього від 11.09.2013 року за № 238), оформленого протоколом № 1 від 04.10.2013 року;
визнати переможцем конкурсу з визначення робочого органу ТОВ «»Таксомоторний парк №1»;
визнати ТОВ «Таксомоторний парк №1» робочим органом з організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська та зобов'язати голову комітету з визначення робочого органу укласти з ТОВ «Таксомоторний парк №1» відповідний договір на здійснення функцій робочого органу для організації конкурсів з перевезення на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська (а. с. 2-8).
Постановою Ленінського районного суду м. Луганська від 23 грудня 2013 року позов ТОВ «Таксомоторний парк №1» до Виконавчого комітету Луганської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень задоволено частково, а саме, визнано протиправним та скасовано п.п. 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 11.09.2013 року № 238 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1 «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська»; визнано протиправним та скасовано рішення засідання конкурсного комітету з визначення робочого органу (утворений на підставі рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1, і змінами до нього від 11.09.2013 року за № 238) оформленого протоколом № 1 від 04.10.2013 року; визнано переможцем конкурсу з визначення робочого органу - ТОВ «Таксомоторний парк №1»; визнано ТОВ «Таксомоторний парк №1» робочим органом з організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська та зобов'язано голову комітету з визначення робочого органу укласти з ТОВ «Таксомоторний парк№1» відповідний договір на здійснення функцій робочого органу для організації конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська. В задоволенні решти вимог відмовлено (а. с. 82-86).
Відповідачем на постанову суду подано апеляційну скаргу, яка обґрунтована порушенням судом першої інстанції норм матеріального права та невідповідністю висновків суду обставинам справи, в зв'язку з чим просив скасувати постанову суду та відмовити у задоволенні позову (а. с. 93-97).
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги, надав пояснення аналогічні, викладеним в апеляційній скарзі, просив постанову суду скасувати, у задоволенні позову відмовити.
Представники позивача заперечували проти доводів апеляційної скарги, просили залишити її без задоволення, а постанову суду залишити без змін, як законну та обґрунтовану.
Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги і дійшла до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що ТОВ «Таксомоторний парк №1», ідентифікаційний код 33941092, є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців 20.12.2005 року (а. с. 48-50).
Відповідно до Ліцензії Головної державної інспекції на автомобільному транспорті серія АВ № 560681, ТОВ «Таксомоторний парк №1» має право надавати послуги з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Дозволений вид робіт - внутрішні перевезення пасажирів на таксі та внутрішні перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення. Строк дії ліцензії необмежений (а. с. 47).
Виконавчий комітет Луганської міської ради 16.08.2013 року прийняв рішення №205/1 «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська», пунктом першим якого вирішено провести конкурс на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська ( далі - робочий орган) на умовах, визначених згідно додатку 1 до даного рішення, а пунктом другим цього рішення вирішено утворити комітет з визначення робочого органу у складі згідно додатку 2 до даного рішення( далі за текстом - рішення №205/1, а. с. 9, 10, 125 - 128).
Відповідно до пункту третього рішення №205/1 управлінню транспорту та зв'язку Луганської міської ради належало визначити дату проведення конкурсу, про який йдеться у п. 1 даного рішення; підготувати та розмістити не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови; забезпечити організацію проведення конкурсу, в тому числі підготовку матеріалів для його проведення, прийняття документів на конкурс; здійснити інші необхідні заходи, пов'язані з прийняттям даного рішення.
В додатку 1 рішення №205/1 визначено умови конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська, зокрема, в пункті четвертому зазначено, що «Претендент - підприємство (організація), яке (яка) подало(ла) документи для участі у конкурсі»;
В пункті п'ятому: « До конкурсу допускаються підприємства (організації), що мають фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень».
В пункті шостому: «Не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників».
В пункті сьомому: «Для участі у конкурсі претендент подає до управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради заяву за формою, визначеною згідно додатку 1 до даних Умов, а також наступні документи:
1) копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або виписку (копію виписки) або витяг (копію витягу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців;
2) копію установчого документу підприємства (організації) або документ (копію документа), який підтверджує, що особа діє на підставі модельного статуту;
3) документи, що підтверджують наявність у претендента фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальних ресурсів та технологій, а також досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень;
4) документи (копії документів), що посвідчують особу, яка подала заяву та підтверджують її повноваження;
5) пропозиції щодо організації забезпечення та підготовки матеріалів для проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська, а також розрахунки щодо орієнтованої вартості здійснення претендентом функцій робочого органу для організації проведення зазначених конкурсів, які надаються у заклеєному конверті, скріпленому особистим підписом керівника підприємства (організації) і печаткою цієї юридичної особи із зазначенням на вказаному конверті, що у ньому знаходяться пропозиції та розрахунки, про які йдеться уданому підпункті.
При поданні копій документів, які не засвідчені нотаріально, претендент зобов'язаний подати їх оригінали для засвідчення достовірності копій працівником управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради».
В пункті восьмому: «Документи для участі в конкурсі приймаються управлінням транспорту та зв'язку Луганської міської ради з дня публікації в друкованих засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умов.
Прийом документів завершується за 3 дні до дня проведення конкурсу, при цьому день проведення конкурсу не враховується.
Документи, що надійшли пізніше ніж за 3 дні до дня проведення конкурсу, не розглядаються і повертаються заявнику».
В пункті дев'ятому: «Основним критерієм відбору переможця конкурсу є орієнтовна вартість здійснення претендентом функцій робочого органу».
В пункті десятому: «Переможцем конкурсу визначається підприємство (організація) яке за оцінкою комітету з визначення робочого органу найбільше відповідає умовам конкурсу, а саме запропонувало найменший розмір орієнтованої вартості здійснення функцій робочого органу. При цьому при запропонуванні претендентами однакового розміру орієнтованої вартості здійснення функцій робочого органу перевага надається претенденту, який має найкращі критерії щодо: фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальних ресурсів та технологій, досвіду роботи з питань організації пасажирських перевезень (але не менше трьох років)
У разі рівного розподілу голосів між членами комітету з визначення робочого органу, голос голови є вирішальним. У разі участі у конкурсі одного претендента він може бути визнаний переможцем конкурсу».
В пункті одинадцятому: «Організатор конкурсу укладає з переможцем конкурсу договір на здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська, проект якого додається до даних Умов (додаток 2) (а. с. 127- 128132-134).
Рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради від 11.09.2013 року №238 (далі за текстом рішення №238) були внесені зміни до рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року №205/1 «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська», а саме - в п. 3, п. 7, додатку 1 до рішення, в тому числі додатку 1 до вказаного додатку, слова «управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради» у всіх відмінках замінено на слова «департамент забезпечення життєдіяльності міста Луганської міської ради», вживаючи їх у відповідних відмінках; в п. п. 4-6 слова «заступник начальника управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради» у всіх відмінках замінено на слова «заступник директора департаменту - начальник відділу транспорту та зв'язку департаменту забезпечений життєдіяльності міста Луганської міської ради Когуту А.І.», вживаючи їх у відповідних відмінках;
Пункт 8 викладено у новій редакції: «8. Визнати такими, що втратили чинність п. п. 1, 2 рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 25.08.2011 року № 260 «Про покладення на управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради функцій робочого органу для підготовки матеріалів для проведення конкурсу з визначення перевізника на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська»;
Пункт 6 додатку 1 до рішення викладено у новій редакції: «6.Не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які:
- надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників;
- перебувають в процесі провадження у справі про банкрутство;
- перебувають в процесі припинення;
- подали до участі у конкурсі документи не у повному обсязі.»;
П.п. 1 п. 7 додатку 1 до рішення викладено у новій редакції: «1) базовий або розширений витяг (його копію) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;»;
П.п.5 п. 7 додатку 1 до рішення доповнено реченням наступного змісту: «Вказаний конверт відкривається безпосередньо на засіданні комітету з визначення робочого органу.»
Додаток 2 до вказаного рішення викладено у новій редакції згідно додатку до даного рішення;
П. 2.3. розділу 2 додатку 2 до додатку 1 до рішення доповнено п.п.2.3.3. наступного змісту: «2.3.3. контролювати виконання Робочим органом умов цього договору безпосередньо або через уповноважений ними орган (особу)» (а. с. 11, 63, 122, 123).
30.09.2013 року ТОВ «Таксомоторний парк №1» до комітету з визначення робочого органу було подано заяву на участь у конкурсі за №1 (а. с. 18, 19), з зазначенням відомостей про претендента та переліком документів, що додаються до заяви, відповідно до умов, визначених рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року №205/1, а саме: копія Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; копія Довідки АБ № 809012 з Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України; копія Статуту ТОВ «Таксомоторний парк №1»; копія ліцензії серія АВ № 560681; копія рішення власника ТОВ «Таксомоторний парк №1» від 26.09.2013 року №2; копія рішення власника ТОВ «Таксомоторний парк №1» від 27.09.2013 року № 3; копія договору суборенди від 30.09.2013 року № 21; копія сторінок 1-3, 10,11 паспорту ЕН №841377; копія диплому магістра ДМ №016135; копія посвідчення № 1799; інформація про наявність у претендента фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальних ресурсів та технологій, а також досвід роботи з питань організації пасажирських перевезень від 30.09.2013 року № 2, пропозиції щодо організації забезпечення та підготовки матеріалів для проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська від 30.09.2013 № 3; розрахунки щодо орієнтованої вартості здійснення претендентом функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутам загального користування м. Луганська від 30.09.2013 №4 (а. с. 20-30, 49).
У вказаній заяві міститься інформація про те, що претендент з вимогами Закону України «Про автомобільний транспорт», Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 року № 176, ознайомлений; згоден брати участь у конкурсі відповідно до Умов конкурсу; не надає послуги з перевезень, не провадить діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, не представляє інтереси окремих перевізників; у разі перемоги згоден укласти договір на здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська відповідно до проекту, який додається до умов конкурсу (а. с. 19).
Вказана заява була прийнята секретарем конкурсного комітету 30.09.2013 року, що підтверджується відміткою на заяві.
04.10.2013 року було проведено конкурс з визначення робочого органу та при розгляді першого питання порядку денного було вирішено не допускати до участі у конкурсі ТОВ «Таксомоторний парк №1», у зв'язку із тим, що підприємством не виконано п. 7 умов конкурсу та не надано в повному обсязі документів, визначених умовами конкурсу та вирішено допустити до участі у конкурсі ТОВ «Автотранспортні перевезення-2003» та розпочати розгляд конкурсних пропозицій підприємства (а. с. 13-17).
При розгляді другого порядку денного було вирішено визнати переможцем конкурсу ТОВ «Автотранспортні перевезення-2003» та визначено ТОВ «Автотранспортні перевезення-2003» робочим органом з організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська та вирішено рекомендувати ТОВ «Автотранспортні перевезення-2003» до укладання договору на здійснення робочого органу здати ліцензію на перевезення пасажирів та надати голові комітету довідку про її здачу та голові комітету з визначення робочого органу укласти договір після надання довідки про здавання ліцензії ТОВ «Автотранспортні перевезення-2003».
Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.
Суд першої інстанції при вирішенні справи застосував нижченаведені норми матеріального права.
Статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 року №2344-III ( в редакції, яка діяла на момент спірних відносин) встановлено, що «Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.
Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п'яти років.
Автомобільний перевізник - переможець конкурсу повинен самостійно забезпечувати перевезення.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
До конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є учасниками конкурсу або які діють на ринку перевезень пасажирів і можуть впливати на прийняття рішень комітету.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Відповідно до пункту другого Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081( Далі Порядок №1081) «робочий орган - підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, яке у разі потреби залучається організатором на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу».
Відповідно до пункту 15 Порядку №1081 «Робочий орган визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт».
«З метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор: 1) утворює комітет з визначення робочого органу; 2) визначає форму заяви та перелік документів, що подаються для участі в конкурсі; 3) визначає умови конкурсу; 4) розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови (пункт 16 Порядку №1081).
Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції вірно визначив норми матеріального закону, якими регулюються спірні відносини.
Спір у даній справі виник внаслідок не допущення відповідачем позивача - ТОВ «Таксомоторний парк №1» 04.10.2013 року до участі в конкурсі з визначення робочого органу, у зв'язку з тим, що підприємством не виконано п. 7 умов конкурсу та не надано в повному обсязі документів, визначених умовами конкурсу, а саме, замість копії базового або розширеного витягу надано витяг з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Позивач вважає, що відповідач порушив підпункт 4 пункту 16 Порядку №1081, відповідно до якого з метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови.
Колегія суддів погоджується з доводами позивача і зазначає, що відповідач, приймаючи рішення №238 від 11.09.2013 року, яким вніс зміни до рішення від 16.08.2013 року №205/1 порушив підпункт 4 пункту 16 Порядку №1081 щодо розміщення не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови. Слушними є і доводи позивача, що внаслідок порушення відповідачем 30-денного терміну, у підприємства не було достатньо часу, щоб надати базовий або розширений витяг (його копію) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідач як суб'єкт владних управлінських функцій відповідно до ст.19 Конституції України зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах наданих повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В даному випадку відповідач протиправно провів конкурс менше ніж за 30 днів з дати розміщення рішення №238 від 11.09.2013 року, яким зокрема, було змінено перелік документів, а саме, замість надання копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або витягу (копії витягу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців передбачено надання базового або розширеного витягу (його копію) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
З огляду на встановлені обставини і саме в зв'язку з порушенням відповідачем пп.4 п.16 Порядку №1081, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про задоволення позову в частині визнання протиправним та скасування рішення засідання конкурсного комітету з визначення робочого органу (утвореного на підставі рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1, і змінами до нього від 11.09.2013 року № 238 оформленого протоколом № 1 від 04.10.2013 року).
Висновки суду щодо задоволення решти позовних вимог колегія суддів вважає помилковими та передчасними, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції визнано протиправним та скасовано п.п. 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8 рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 11.09.2013 року № 238 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1 «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу для організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська» з тих підстав, що відповідачем при прийнятті рішення від 11.09.2013 року №238 шляхом внесення змін до умов конкурсу, визначених рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року №205/1, були порушені вимоги ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» та п. 15-21 «Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», оскільки вказаними актами не передбачено, що до умов конкурсу можуть вноситися зміни після опублікування оголошення про проведення конкурсу та його умов у засобах масової інформації, які було опубліковано у газеті «Жизнь Луганска» 18.09.2013 року за №37 (1214), а кінцевою датою прийняття документів на конкурс було 30.09.2013 року, що не відповідає ч. 4 п. 16 «Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», оскільки підприємства були позбавлені можливості у строк, передбачений законодавством подати відповідні документи, тому рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 11.09.2013 року за №238 є протиправним та підлягає скасуванню.
Такий висновок суду першої інстанції є помилковим, оскільки в зазначених ним Законі та Порядку №1081 відсутнє застереження щодо неможливості внесення змін до рішення про проведення конкурсу, а тому позов в частині скасування рішення відповідача від 11.09.2013 року за №238 задоволенню не підлягає.
Вирішення судом першої інстанції позовних вимог про визнання переможцем конкурсу з визначення робочого органу - ТОВ «Таксомоторний парк №1» та визнання ТОВ «Таксомоторний парк №1» робочим органом з організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська та зобов'язання голови комітету з визначення робочого органу укласти з ТОВ «Таксомоторний парк№1» відповідний договір на здійснення функцій робочого органу для організації конкурсів з перевезення пасажирів на постійних міських автобусних маршрутах загального користування м. Луганська є передчасним, оскільки відповідачем був повернутий пакет документів, наданий позивачем для участі в конкурсі, внаслідок чого відповідачем не розглядалися конкурсні пропозиції від позивача, а отже відповідачем не приймалося рішення з цього приводу. Законом №2344 та Порядком 1081 саме до повноважень відповідача віднесено розгляд пропозицій перевізників-претендентів та визначення переможця. Отже за наведених підстав судом апеляційної інстанції зазначені позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Вивченням матеріалів справи встановлено, що позивачем при подачі позову сплачено судовий збір в сумі 68,82 грн. (а. с. 2).
Тобто, з урахуванням часткового задоволення позову за рахунок коштів місцевого бюджету м.Луганська Луганської області відповідно до ч.1, ч.3 ст.94 КАС України на користь позивача підлягають стягненню понесені та документально підтверджені судові витрати в розмірі 17,20 грн.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що внаслідок неповного з'ясування обставин у справі, які мають значення для її вирішення, порушення норм матеріального права, постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, з постановленням нової про часткове задоволення позову.
В повному обсязі постанова складена 14 квітня 2014 року.
Керуючись ст.94, ст.195 ч.1, ст.196, ст.198 ч.1 п.3, ст.202 ч.1 пп.1,4, ст.205 ч.2, ст. 207, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Луганської міської ради задовольнити частково.
Постанову Ленінського районного суду м. Луганська від 23 грудня 2013 року у справі №437/16797/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Таксомоторній парк №1» до Виконавчого комітету Луганської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень скасувати.
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Таксомоторній парк №1» до Виконавчого комітету Луганської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення засідання конкурсного комітету з визначення робочого органу (утвореного на підставі рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 16.08.2013 року № 205/1, і змінами до нього від 11.09.2013 року № 238), оформленого протоколом № 1 від 04.10.2013 року.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок коштів місцевого бюджету м.Луганська Луганської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Таксомоторній парк №1» судовий збір в сумі 17,20 грн. (сімнадцять гривень 20 копійок).
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня її складення в повному обсязі.
Колегія суддів Л.А. Василенко
Р.Ф.Ханова
М.І. Старосуд
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 18.04.2014 |
Номер документу | 38250101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні