Постанова
від 07.04.2014 по справі 2а-109/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" квітня 2014 р. Справа № 2a-109/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря: Руміша В.Я.,

прокурора: Гарасимика Т.М.,

представника позивача: Малиневич О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до приватного підприємства "Леком-Захід" про стягнення податкового боргу в розмірі 1 593 679, 66 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

11.01.2010 року Калуська об'єднана Державна податкова інспекція в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Леком-Захід" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 3 062 191, 66 гривень, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями рішенням за №№ 0001632301, 0001642301, 00001662301, 000165231, 0001672301 та 0001682301 від 06.05.2009 року.

01.02.2010 року першим заступником прокурора Івано-Франківської області, листом за №05/1- 41 вих-10 від 29.01.2010, реалізовано процесуальне право прокурора на здійснення представництва інтересів держави в суді та прийнято участь у розгляді даної адміністративної справи.

02.06.2010 року ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду адміністративну справу № 2а-109/10/0970 за позовом Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до приватного підприємства "Леком-Захід" про стягнення податкового боргу в розмірі 3062191,66 гривень - зупинено, в зв'язку з неможливістю розгляду цієї справи до вирішення адміністративної справи №2а-1820/10/0970 за позовом приватного підприємства "Леком-Захід" до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним податкових повідомлень-рішень до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.

27.10.2010 року постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду в адміністративній справі за №2а-1820/10/0970 адміністративний позов приватного підприємства "Леком-Захід" до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним податкових повідомлень-рішень задоволено частково. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення за №0001662301/0 від 06.05.2009 року і рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0001672301 від 06.05.2009 року.

18.02.2014 року за наслідками розгляду апеляційної скарги приватного підприємства "Леком-Захід" та Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду за №2а-1820/10/0970, постановою Львівського апеляційного адміністративного суду за №36117/10/9104 рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.10.2010 року у справі за №2а-1820/10/0970 в частині задоволення позовних вимог про скасування податкового повідомлення-рішення Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області від 06.05.2009 року за №0001662301/0 - скасовано, та прийнято в цій частині нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено. В решті постанову суду першої інстанції залишено без змін.

За наслідками набрання законної сили рішеннями суду першої та апеляційної інстанції та повернення адміністративної справи за №2а-1820/10/0970 до суду першої інстанції, провадження в даній адміністративній справі поновлено та призначено її до судового розгляду.

07.04.2014 року представником позивача суду подано заяву про уточнення розміру позовних вимог, якою просив стягнути податковий борг в розмірі 1 593 679, 66 гривень, визначений податковими повідомленнями-рішеннями рішенням за №№ 0001632301/0, 0001642301/0, 00001662301/0, 000165231/0, 0001682301/0 від 06.05.2009 року.

Після уточнення позовних вимог, позов мотивовано тим, що відповідач протиправно в порушені Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" допустив несплату податкового боргу, що виник в результаті несплати податкового зобов'язання: з податку на прибуток в розмірі 504 364 гривень, штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 162 240 гривень та пені в розмірі 5, 82 гривень; з податку на додану вартість в розмірі 612 825 гривень та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 310 160 гривень; з податку з реклами в розмірі 191, 51 гривень та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 380 гривень; з комунального податку в розмірі 44, 20 гривень, штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 510 гривень та пені в розмірі 0, 03 гривень; штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 960 гривень застосованих за порушення законодавства про патентування. Загальна сума несплаченого податкового боргу становить 1 593 679, 66 гривень.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з мотивів викладених в позовній заяві та у заяві про уточнення розміру позовних вимог.

Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши докази, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що 15.08.2006 року виконавчим комітетом Калуської міської ради Івано-Франківської області здійснено державну реєстрацію юридичної особи - підприємства "Леком-Захід", що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 за №045531.

Відповідач перебуває на податковому обліку в Калуській об'єднаній державній податковій інспекції в Івано-Франківській області, є платником податку на прибуток, податку на додану вартість, податку з реклами та комунального податку.

Відповідачем допущено утворення податкового боргу в розмірі 1 593 679, 66 гривень, що виник в результаті несплати податкового зобов'язання: з податку на прибуток в розмірі 504 364 гривень, штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 162 240 гривень та пені в розмірі 5, 82 гривень; з податку на додану вартість в розмірі 612 825 гривень та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 310 160 гривень; з податку з реклами в розмірі 191, 51 гривень та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 380 гривень; з комунального податку в розмірі 44, 20 гривень, штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 510 гривень та пені в розмірі 0, 03 гривень; штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 960 гривень застосованих за порушення законодавства про патентування.

Суми невиконаних податкових зобов'язань з податку на прибуток визначені податковим повідомлення-рішенням за №0001632301/0 від 06.05.2009 року, з податку на додану вартість визначені податковим повідомлення-рішенням за №0001642301/0 від 06.05.2009 року, з податку з реклами визначені податковим повідомлення-рішенням за №0001662301/0 від 06.05.2009 року, з комунального податку визначені податковим повідомлення-рішенням за №0001652301/0 від 06.05.2009 року, з сплати штрафних (фінансових) санкцій застосованих за порушення законодавства про патентування визначені податковим повідомлення-рішенням за №0001682301/0 від 06.05.2009 року.

Зазначені податкові повідомлення-рішення від 06.05.2009 року прийняті на підставі акта за №609/2301/34032632 від 23.04.2009 року про результати планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 16.08.2006 року до 31.12.2008 року, валютного та іншого законодавства за період з 16.08.2006 року до 31.12.2008 року.

Актом перевірки за №609/2301/34032632 від 23.04.2009 року виявлено та зафіксовано порушення відповідачем підпункту 4.1.6 пункту 4.1 статті 4, підпункту 5.2.1, підпункту 5.2.5 пункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3, підпункту 5.6.1 пункту 5.6, підпункту 5.7.1 пункту статті 5.7, пункту 5.9 статті 5, підпункту 8.3.1 підпункту 8.3.2 пункту 8.3, підпункту 8.6.1 пункту 8.6 статті 8, підпункту 11.2.1 пункту 11.2, підпункту 11.3.1 пункту 11.3 статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3, пункту 4.1 статті 4, підпункту 7.2.8 пункту 7.2, підпункту 7.3.1 пункту 7.3, підпункту 7.4.5 пункту 7.4, підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», статті 3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», статтей 15, 18 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори», пунктів 2, 3, 4, 6 Положення про місцеві податки і збори, затвердженого рішенням Калуської міської ради від 25.12.2003 року за №347, підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», наказу Державної податкової адміністрації України від 24.12.2003 року за №624 «Про затвердження форми податкового розрахунку податку з реклами».

Пеня в розмірі 5, 85 гривень визначена органом державної податкової служби самостійно, за невиконання відповідачем податкових зобов'язань з сплати податку на прибуток та комунального податку.

Суд, у відповідності до статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуючи питання про те, яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, виходить з положень нормативних актів в редакціях, що діяли на момент виникнення цих правовідносин та зазначає зміст норм права відповідно до них.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) .

Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно частини 1 статті 14 цього Закону до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі): податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами; плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності.

Згідно частини 1 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" до місцевих податків належать: податок з реклами, комунальний податок.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення (чинний на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно пункту 1.1 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Пунктом 1.2 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 даного Закону у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Згідно пункту 17.1 статті 17 зазначеного Закону штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

У відповідності до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 даного Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Підпунктом 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків.

Правомірність винесення податкових повідомлень-рішень за №№ 0001632301, 0001642301, 00001662301 від 06.05.2009 року була предметом судового розгляду в адміністративній справі за №2а-1820/10/0970 за позовом приватного підприємства "Леком-Захід" до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним податкових повідомлень-рішень, за наслідком розгляду якої суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку про обґрунтованість та правильність визначення органом державної податкової служби приватному підприємству "Леком-Захід" сум грошових зобов'язань з сплати зазначених видів податків.

У відповідності до підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові зобов'язання визначені вказаними податковими повідомленнями-рішеннями не були узгодженими до моменту закінчення процедури їх оскарження.

На момент завершення процедури оскарження в судовому порядку нарахованих грошових зобов'язань визначених податковими повідомленнями-рішеннями №№0001632301, 0001642301, 00001662301 від 06.05.2009 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, який і підлягає застосуванню до спірних правовідносин в їх частині, що виникають з відносин не сплати узгоджених грошових зобов'язань.

Відповідно пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України, при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Оскільки відповідачем податкові повідомлення-рішення №№0001632301, 0001642301, 00001662301 від 06.05.2009 року оскаржувалися в судовому порядку і скасованими не були, то, в розумінні пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України грошові зобов'язання визначені цими податковими повідомленнями-рішенням, є узгодженими з моменту набрання судовим рішення законної сили, а податкові зобов'язання визначені податковими повідомленнями-рішеннями за №№000165231, 0001682301 від 06.05.2009 року, які відповідачем не оскаржувалися до суду чи до вищого за підпорядкуванням органу державної податкової служби, у відповідності до підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», є узгодженими з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження.

Судом встановлено, що позивачем у відповідності до пункту 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинного на момент нарахування пені), за несплату відповідачем узгодженого податкового зобов'язання з сплати податку на прибуток, нараховано пеню в розмірі 5, 85 гривень, з сплати комунального податку нараховано пеню в розмірі 0, 03 гривень.

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що позивачем було надіслано відповідачу першу податкову вимогу від 17.08.2009 року за №1/339/14911/10/240 та другу податкову вимогу від 18.09.2009 року за №2/358/17052/10, які відповідач залишив без реагування, а податковий борг за ними не сплатив.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених грошових зобов'язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями рішенням за №№ 0001632301/0, 0001642301/0, 00001662301/0, 000165231/0, 0001682301/0 від 06.05.2009 року, в загальному розмірі 1 593 679, 66 гривень, є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують приватне підприємство "Леком-Захід" (ідентифікаційний код 34032632) та за рахунок готівки, що йому належить в дохід державного бюджету податковий борг в розмірі 1 593 679 (один мільйон п'ятсот дев'яносто три тисячі шістсот сімдесят дев'ять) гривень 66 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 14.04.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2014
Оприлюднено18.04.2014
Номер документу38256003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-109/10/0970

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні