Рішення
від 15.04.2014 по справі 918/268/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"15" квітня 2014 р. Справа № 918/268/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Госпрозрахункова фірма "Камаз-Транс-Сервіс"

до відповідача Приватного підприємства "БОНО ТРЕЙДІНГ"

про стягнення в сумі 233 302 грн. 70 коп.

Суддя Андрійчук О.В.

Представники сторін:

від позивача: Опанасюк А.О., дов. від 29.01.2014 року

від відповідача: не з'явився

Статті 20, 22, 91, 93 ГПК України сторонам роз'яснені.

Відводи з підстав, передбачених ст. 20 ГПК України, відсутні.

Протокол судового засідання складено відповідно до ст. 81 1 ГПК України.

СУТЬ СПОРУ:

У березні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю госпрозрахункова фірма «Камаз-Транс-Сервіс» (надалі-позивач) звернулося до господарського суду з позовом до Приватного підприємства «Боно Трейдінг» (надалі-відповідач) про стягнення 152 639,12 грн.

Позовні вимоги позивача мотивовані тим, що:

05.06.2013 року між позивачем (перевізник) та відповідачем (замовник) укладено договір № 05/06/13-1 на перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні (надалі-договір), предметом якого є порядок взаємовідносин, що виникають між замовником та перевізником при плануванні, здійсненні та оплаті транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному автомобільному сполученні.

На виконання умов вказаного договору позивачем надано послуги з перевезення на загальну суму 142 032,00 грн., однак відповідач своїх зобов'язань з оплати наданих послуг не виконав.

За несвоєчасне виконання зобов'язань з оплати наданих послуг позивачем нараховано пеню в розмірі 3 206,82 грн. пені та 7 400,00 грн. 30% річних.

В матеріально-правове обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ст.ст. 509, 525-527, 530, 625, 901, 903 ЦК України, ст.ст. 193, 198,3 07 ГК України.

Ухвалою суду від 07.03.2014 року порушено провадження, справу призначено до судового розгляду на 18.03.2014 року.

17.03.2014 року через службу діловодства господарського суду від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій останній просить суд стягнути з відповідача 156 087,00 грн. основного боргу, 4 612,91 грн. пені та 10 645,23 грн. 30% річних.

У судовому засіданні 18.03.2014 року оголошено перерву до 01.04.2014 року.

04.04.2014 року через службу діловодства господарського суду від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, в якій останній просить суд стягнути з відповідача 130 031,00 грн. основного боргу, 5 502,59 грн. пені та 12 698,24 грн. 30% річних.

Ухвалою суду від 01.04.2014 року розгляд справи відкладено на 08.01.2014 року.

У судовому засіданні 08.04.2014 року оголошено перерву до 15.04.2014 року.

15.04.2014 року через службу діловодства господарського суду від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій позивач просить суд стягнути з відповідача 215 114,00 грн. основного боргу, 12 689,78 грн. 30% річних та 5 498,92 грн. пені.

Оскільки заяви подані у порядку, передбаченому ст. 22 ГПК України, відтак приймаються судом.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши копії документів на їх відповідність оригіналам, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються первісний та зустрічний позови, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

05.06.2013 року між позивачем (перевізник) та відповідачем (замовник) укладено договір № 05/06/13-1 на перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні (надалі-договір), предметом якого є порядок взаємовідносин, що виникають між замовником та перевізником при плануванні, здійсненні та оплаті транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному автомобільному сполученні (п. 1.1. договору).

Відповідно до п. 10.1. договору даний договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31.12.2014 року.

Згідно з п. 2.3. - 2.6. договору замовник для здійснення конкретних перевезень подає перевізнику по факсу чи по електронній почті заявку на перевезення вантажів. В заявці зазначається: дата та точна адреса завантаження/розвантаження; відомості про вантаж; вага брутто; об'єм; необхідний рухомий склад; сума ставки (фрахту) за здійснення перевезення; митниці пересікання кордону; експедиторські фірми з обробки вантажів на прикордонних переходах; контакті телефони відповідальної особи за виконання заявки; вартість вантажу; додаткові інструкції. Заявка підписується уповноваженою особою замовника. Заявка на перевезення вантажів є невід'ємною частиною даного договору. При розбіжності умов заявки та договору пріоритет мають умови договору.

До обов'язків замовника відносяться, зокрема оформлення заявок на перевезення вантажів і передача їх на виконання перевізнику; оплата перевізнику вартості перевезення відповідно до погоджених ставок; забезпечення належного оформлення товарно-транспортних накладних (CMR), сертифікатів митних та інших товаросупровідних документів, необхідних для безперебійного проїзду автомобілем з вантажем через державні кордони, а також забезпечення проставлення вантажовідправниками і вантажоодержувачами у товарно-транспортній накладній та в завданнях водіїв дати і часу прибуття/ вибуття автопотягу після закінчення операцій завантаження/розвантаження з проставленням у документах штампа про відправку чи прийняття вантажу тощо (п.п. 3.1., 3.2., 3.4. договору).

Обов'язками перевізника є подача під завантаження рухомого складу; виконання перевезення по найкоротшому маршруту; інформування замовника про вимушені затримки транспортних засобів; доставка вантажу до пункту призначення; збереження вантажу тощо (п. 2.1. договору).

Пунктом 2.2. договору передбачено, що перевезення виконується згідно з умовами даного договору, Конвенцією про договір міжнародного перевезення вантажів (КДПВ), Митною конвенцією про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП), інших міжнародних договорів.

Статтею 908 ЦК України передбачено, що перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення. Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Частиною 1 ст. 909 ЦК України, ч.ч. 1, 2 ст. 307 ГК України передбачено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами). Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору перевезення вантажу.

Відповідно до ст. 4 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19.05.1956 року (надалі-Конвенція) договір перевезення підтверджується складанням вантажної накладної. Відсутність, неправильність чи утрата вантажної накладної не впливають на існування та чинність договору перевезення, до якого й у цьому випадку застосовуються положення цієї Конвенції.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Конвенції вантажна накладна є первинним доказом укладання договору перевезення, умов цього договору і прийняття вантажу перевізником.

За п.п. 5.1.-5.3. договору розрахунки за надані транспортні послуги здійснюються шляхом банківського переказу замовником грошових коштів на рахунок перевізника, якщо інше не обумовлено сторонами у додаткових угодах. Оплата рахунків здійснюється протягом 15 днів з дня їх отримання замовником, якщо інший строк оплати не обумовлений в заявці. При перерахуванні сум фрахту оплата комісійних банку проводиться замовником. Після закінчення перевезення перевізник надає замовнику оригінали рахунка, товарно-транспортної накладної з відмітками одержувача вантажу, акт виконаних робіт та податкову накладну. Всі розрахунки між замовником та перевізником здійснюються в гривні. Оплата за перевезення, сплата штрафів, пені та інших платежів, виражених в іншій валюті ніж гривня, здійснюється у гривні по офіційному курсу НБУ на день вивантаження автомобіля.

Статтею 311 ГК України передбачено, що плата за перевезення вантажів та виконання інших робіт, пов'язаних з перевезенням, визначається за цінами, встановленими відповідно до законодавства.

За перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти стягується провізна плата у розмірі, що визначається за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом або іншими нормативно-правовими актами. Якщо розмір провізної плати не визначений, стягується розумна плата (ч. 1 ст. 916 ЦК України).

Судом за наявними матеріалами справи встановлено, що:

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Милятин (Україна) - San Giorgio (Італія). Дата завантаження - 23.09.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК7528АІ/ВК3896ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 041060.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000009956 від 30.09.2013 року на суму 12 443,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000009956 від 30.09.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 041060 та податкову накладну. Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 14.10.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704761144.

Акт виконаних робіт № А0000009956 від 30.09.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 12 443,00 грн. по рахунку № А0000009956 від 30.09.2013 року настав 29.10.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Клесів (Україна) - Castelnuovo Scrivia (Італія). Дата завантаження - 23.10.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК7304ВА/ВК8335ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032207.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010435 від 29.10.2013 року на суму 12 670,00 грн., два примірники акту виконаних робіт А0000010435 від 29.10.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032207 та податкову накладну. Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 13.11.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704793895.

Акт виконаних робіт № А0000010435 від 29.10.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 12 670,00 грн. по рахунку № А0000010435 від 29.10.2013 року настав 28.11.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: м. Олевськ (Україна) - Azzano Decimo (Італія). Дата завантаження - 24.10.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК5729ВЕ/ВК0730ХТ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032243.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010436 від 29.10.2013 року на суму 11 568,00 грн., два примірники акту виконаних робіт А0000010436 від 29.10.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032243 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 13.11.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704793895.

Акт виконаних робіт № А0000010436 від 29.10.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 568,00 грн. по рахунку № А0000010436 від 29.10.2013 року настав 28.11.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: м. Дубно (Україна) - Sarginesco (Італія). Дата завантаження - 29.10.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК5725ВЕ/ВК0729ХТ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032207.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010530 від 05.11.2013 року на суму 11 355,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000010530 від 05.11.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032207 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 14.11.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704835776.

Акт виконаних робіт № А0000010530 від 05.11.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 355,00 грн. по рахунку № А0000010530 від 05.11.2013 року настав 29.11.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: м. Олевськ (Україна) - Brendola (Італія). Дата завантаження - 01.11.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер AA8632КО/AA1158ХО, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 0024798.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010531 від 06.11.2013 року на суму 11 864,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000010531 від 06.11.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 0024798 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 14.11.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704835776.

Акт виконаних робіт № А0000010531 від 06.11.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 864,00 гривень по рахунку № А0000010531 від 06.11.2013 настав 29.11.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Клесів (Україна) - Villar Fochiardo (Італія). Дата завантаження - 22.11.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК3089ВА/ВК8591ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 031240.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010933 від 29.11.2013 року на суму 11 407,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000010933 від 29.11.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 031240 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 07.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704867961.

Акт виконаних робіт № А0000010933 від 29.11.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 407,00 грн. по рахунку № А0000010933 від 29.11.2013 року настав 22.12.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Клесів (Україна) - Villar Fochiardo (Італія). Дата завантаження - 29.11.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК5437ВВ/02057РА, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032838.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000011053 від 05.12.2013 року на суму 11 407,00 гривень, два примірники акту виконаних робіт № А0000011053 від 05.12.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032838 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 13.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704840060.

Акт виконаних робіт № А0000011053 від 05.12.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 407,00 гривень по рахунку № А0000011053 від 05.12.2013 року настав 28.12.2013 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Соснове (Україна) - Settimo Vittone (Італія). Дата завантаження - 20.11.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК7722АК/ВК4704ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 030693.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000010812 від 27.11.2013 року на суму 11 911,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000010812 від 27.11.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 030693 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 19.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704842780.

Акт виконаних робіт № А0000010812 від 27.11.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний термін оплати заборгованості в сумі 11 911,00 гривень по рахунку № А0000010812 від 27.11.2013 року настав 03.01.2014 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: с. Миньківці Дубенського району (Україна) - Settimo Vittone (Італія). Дата завантаження - 28.11.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК0346ВВ/ВК9203ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032838.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000011083 від 04.12.2013 року на суму 12 481,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000011083 від 04.12.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032838 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 19.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704842780.

Акт виконаних робіт № А0000011083 від 04.12.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 12 481,00 грн. по рахунку № А0000011083 від 04.12.2013 року настав 03.01.2014 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: с. Нова Гребля (Україна) - Brendola (Італія). Дата завантаження - 04.12.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК7502АО/ВК6335ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032823.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000011120 від 09.12.2013 року на суму 11 465,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000011120 від 09.12.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032823 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 19.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704842780.

Акт виконаних робіт № А0000011120 від 09.12.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 465,00 грн. по рахунку № А0000011120 від 09.12.2013 року настав 03.01.2014 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: м. Олевськ (Україна) - Brendola (Італія). Дата завантаження - 04.12.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК0356ВВ/ВК9204ХХ, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 042300.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000011121 від 09.12.2013 року на суму 12 011,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000011121 від 09.12.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 042300 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 19.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704842780.

Акт виконаних робіт № А0000011121 від 09.12.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 12 011,00 грн. по рахунку № А0000011121 від 09.12.2013 року настав 03.01.2014 року.

На виконання умов договору від замовника надійшла заявка на виконання перевезення за маршрутом: смт. Клесів (Україна) - Sonico Brescia (Італія). Дата завантаження - 13.12.2013 року.

Перевізником в повному об'ємі виконане перевезення вантажу автотранспортним засобом, реєстраційний номер ВК4481ВН/04038РА, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 032823.

За надані послуги перевезення на адресу відповідача направлено рахунок № А0000011355 від 20.12.2013 року на суму 11 470,00 грн., два примірники акту виконаних робіт № А0000011355 від 20.12.2013 року, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) № 032823 та податкову накладну.

Оригінали вказаних документів отримані представником відповідача 08.01.2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 3302704911227.

Акт виконаних робіт № А0000011355 від 20.12.2013 року підписано відповідачем та один примірник направлено позивачу, що є підтвердженням прийняття наданих послуг відповідачем без зауважень та претензій.

Граничний строк оплати заборгованості в сумі 11 470,00 грн. по рахунку № А0000011355 від 20.12.2013 року настав 23.01.2014 року.

Станом на час розгляду справи відповідачем проведено оплату рахунка № А0000010812 від 27.11.2013 року на суму 11 911,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 545 від 24.02.2014 року, неоплаченими залишаються рахунки № А0000009956 від 30.09.2013 року на суму 12 443,00 грн.; № А0000010435 від 29.10.2013 року на суму 12 670,00 грн.; № А0000010436 від 29.10.2013 року на суму 11 568,00 грн.; № А0000010530 від 05.11.2013 року на суму 11 335,00 грн.; № А0000010531 від 06.11.2013 року на суму 11 864,00 грн.; № А0000010933 від 29.11.2013 року на суму 11 407,00 грн.; № А0000011053 від 05.12.2013 року на суму 11 407,00 грн.; № А0000011083 від 04.12.2013 року на суму 12 481,00 грн.; № А0000011120 від 09.12.2013 року на суму 11 465,00 грн.; № А0000011121 від 09.12.2013 року на суму 12 011,00 грн.; № А0000011355 від 20.12.2013 року на суму 11 470,00 грн.

Таким чином, розмір основного боргу становить 130 121,00 грн.

Разом з тим, позивачем проведено коригування вказаної суми заборгованості на курс євро станом на 14.04.2014 року.

Враховуючи викладене, позивач просить стягнути з відповідача 215 114,00 грн. основного боргу (згідно із заявою про збільшення позовних вимог від 15.04.2014 року).

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 533 ЦК України грошове зобов'язання має бути виконане у гривнях. Якщо у зобов'язанні визначено грошовий еквівалент в іноземній валюті, сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за офіційним курсом відповідної валюти на день платежу, якщо інший порядок її визначення не встановлений договором або законом чи іншим нормативно-правовим актом.

У свою чергу, п. 5.3. договору передбачено, що всі розрахунки між замовником та перевізником здійснюються в гривні. Оплата за перевезення, сплата штрафів, пені та інших платежів, виражених в іншій валюті окрім гривні, здійснюється в гривні по офіційному курсу НБУ на день вивантаження автомобіля.

Отже, договором сторонами погоджено порядок визначення курсу валюти до гривні, який встановлюється станом на дату вивантаження товару.

У свою чергу, як встановлено судом із матеріалів справи та пояснень представника позивача, рахунки та акти здачі-приймання виконаних робіт підписувалися станом на дату вивантаження, визначену в товарно-транспортних накладних (CMR). Вартість перевезення також визначалася по курсу євро до гривні на зазначену дату.

Таким чином, саме суми, визначені в рахунках та актах здачі-приймання виконаних робіт приймаються судом як вартість перевезення, що підлягає до стягнення, а доводи позивача щодо перерахунку такої вартості до курсу євро станом на 14.04.2014 року не приймаються як безпідставні та необґрунтовані.

Частиною 1, 2 ст. 193 ГК України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Статтею 536 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 525 ЦК України, ч. 6 ст. 193 ГК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

У силу вимог ч. 1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Враховуючи викладене, вимоги позивача до відповідача про стягнення 215 114,00 грн. підлягають до часткового задоволення, а саме: на суму 130 121,00 грн.

Крім того, за несвоєчасне виконання відповідачем зобов'язань щодо оплати наданих послуг позивачем нараховано та заявлено до стягнення 5 498,92 грн. пені та 12 689,78 грн. 30% річних.

Так, п. 6.2. договору передбачено, що за прострочення в оплаті рахунків замовник сплачує перевізнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми платежу за кожен день прострочення, а також 30% річних від простроченої суми (ст. 625 ЦК України).

Згідно з ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, зокрема сплата неустойки.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором (ч. 1 ст. 216 ГК України).

У силу вимог ч.ч. 1, 2 ст. 217 ГК України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції.

Згідно з ч. 1. ст. 230 ГК України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Відповідно до ч. 6. ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Щодо 30% річних, то за ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Виходячи із положень зазначеної норми, наслідки прострочення боржником грошового зобов'язання у вигляді інфляційного нарахування на суму боргу та 3 % річних, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом, не є санкціями, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, а тому ці кошти нараховуються незалежно від вини боржника та незалежно від сплати ним неустойки (пені) за порушення виконання зобов'язання.

Тобто ст. 625 ЦК України, між іншим, надає можливість кредитору боржника, який прострочив виконання грошового зобов'язання, встановити інший ніж 3 % річних розмір процентів за користування чужими грошовими коштами, який і було визначено сторонами у п. 6.2 контракту в розмірі 30 % річних від суми заборгованості.

Суд, здійснивши перерахунок 30% річних та пені, встановив, що розмір перших становить 12 689,78 грн. (при заявленому - 12 689,78 грн.), других - 5 498,35 грн. (при заявленому - 5 498,92 грн.) (розрахунок додається). Відтак, 30% річних підлягають задоволенню у заявленому розмірі, а пеня - частково, в сумі 5 498,35 грн.

Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановляє наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Згідно з вимогами ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ст. 34 ГПК України).

Статтею 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Зважаючи на викладене, враховуючи, що позивач належними та достатніми доказами, як того вимагають приписи ст.ст. 33, 34 ГПК України, довів факт перевезення та заборгованості, а відповідач вказаних обставин не спростував, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення вимоги позивача.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 49, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підприємства «Боно Трейдінг» (вул. Міцкевича,1,кв.9, м. Рівне, 33013, код ЄДРПОУ 38661521) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю госпрозрахункової фірма «Камаз-Транс-Сервіс» (вул. Київська,64-А, м. Рівне, 33027, код ЄДРПОУ 03567150) 130 121,00 грн. основного боргу, 5 498,35 грн. пені, 12 689,78 грн. 30% річних, 2 966,20 грн. судового збору.

У задоволенні позовних вимог про стягнення 84 993,00 грн. основного боргу та 0,57 грн. пені відмовити.

Після набрання рішенням законної сили видати накази.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 ГПК України . Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 ГПК України .

Повне рішення складено 15.04.2014 року.

Суддя Андрійчук О.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено18.04.2014
Номер документу38263458
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/268/14

Ухвала від 01.04.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Судовий наказ від 29.05.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Рішення від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 07.03.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні