Постанова
від 16.04.2014 по справі 812/2341/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2341/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Каюди А.М.,

при секретарі судового засідання: Опейкіній Є.А.,

за участю:

представника позивача: Болдира Є.Г. (довіреність від 08.01.2014 №6),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 255,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Донбаське територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» в якому позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача суми штрафної санкції в розмірі 255,00 грн., зв'язку з вчиненням останнім правопорушення відповідальність за яке передбачено п.5, п.6 та п. 7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» на підставі прийнятих позивачем рішень про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Акціонерне товариство закритого типу «Русь єдина» є юридичною особою та емітентом цінних паперів.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні регулює Закон України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Згідно із абз. 2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. (ст.6 Закону № 448)

Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю; заборона та зупинення на певний термін (до одного року); професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює контроль за дотриманням законодавства і призначає державних представників на фондових біржах та у депозитаріях; встановлює порядок розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів; встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери; встановлює порядок здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів іноземними юридичними особами та підприємствами з іноземними інвестиціями; роз'яснює порядок застосування чинного законодавства про цінні папери та акціонерні товариства.

Пунктом 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з ч.1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 6 вказаної статті передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення).

Відповідно до вимог глави 3 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006:

розкриття особливої інформації має здійснюватись шляхом оприлюднення у стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття особливої інформації здійснюється у такі строки:

у стрічці новин - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії;

в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії;

подання до Комісії - протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії.

Розділ 5 вказаного Положення передбачає, що емітенти зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік. Розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Відповідно до матеріалів справи, 27 вересня 2013 року Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови у відношенні Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №03/02/1980, №03/02/1982 та №03/02/1981. (а.с.11,15,19)

Так, Комісією встановлено що Товариство порушило норми п.1 глави 7 розділу V Положення, оскільки емітентом не розкрита річна інформація шляхом подання її до Комісії, що здійснюється у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітнім, не опублікована річна інформація у офіційному друкованому виданні, що здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім та річна інформація емітента не розміщена в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії що також здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім. (а.с.11,15,19)

Відповідно до п.2 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР № 1470, 16.10.2012 уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

23 жовтня 2013 року Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акти №886-ДО-1-Е, №887-ДО-1-Е, №888-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів. Вказаними актами зафіксовано що товариство не подало до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік, подання якої здійснюється не пізніше 1 червня року, наступного за звітнім; не опублікувало у офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік, подання якої здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім; не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісію регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік розміщення здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім. (а.с.12,16,20)

Цього ж дня 23 жовтня 2013 року комісією було складено постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено справи за виявленими порушеннями АТЗТ «Русь єдина» на ринку цінних паперів до розгляду на 21 листопада 2013 року. (а.с.13,17,21)

Відповідно до ст.12 Закону № 448 Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно абз.5 ст.12 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

У зв'язку з виявленими порушеннями, 21 листопада 2013 року Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, начальником Донбаського територіального управління Комісії Серафимовою Л.Є. прийнято щодо Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів а саме,

- постанову №886-ДО-1-Е якою застосовано до емітента штрафну санкцію за неподання регулярної річної інформації до Комісії у визначені законодавством строки в розмірі 85,00грн., відповідальність за вказане порушення передбачена п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». (а.с.14)

- постанову №887-ДО-1-Е якою застосовано до емітента штрафну санкцію за не опублікування регулярної річної інформації у офіційному друкованому виданні Комісії у визначені законодавством строки в розмірі 85,00грн., відповідальність за вказане порушення передбачена п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». (а.с.18)

- постанову №888 -ДО-1-Е якою застосовано до емітента штрафну санкцію за нерозміщення регулярної річної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даний Комісії у визначені законодавством строки в розмірі 85,00грн., відповідальність за вказане порушення передбачена п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». (а.с.22)

Постановами від 21 листопада 2013 року №886 - ДО-1-Е, №887-ДО-1-Е та №888-ДО-1-Е підприємству роз'яснено, що штраф повинен бути сплачений до Державного бюджету протягом 15 днів з моменту отримання постанов. Постанови про накладення санкцій направлені на адресу підприємства поштою, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції та фіскальним чеком. (а.с.5,29)

Згідно з ст.11 Закону № 448 встановлено що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідач суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, постанови від 21 листопада 2013 року №886 - ДО-1-Е, №887-ДО-1-Е та №888-ДО-1-Е в судовому порядку не оскаржив.

Відповідно до розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР № 1470, 16.10.2012 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем постанови від 21 листопада 2013 року №886 - ДО-1-Е, №887-ДО-1-Е та №888-ДО-1-Е про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржено, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР № 1470, 16.10.2012, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів останній не сплатив, даний адміністративний позов визнається судом обґрунтованим та такими, що підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлюється ставка судового збору в розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати (підпункт 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір»)

Вказаний адміністративний позов містить вимоги майнового характеру.

Суд вважає за необхідне зазначити, що ухвалою суду від 07 квітня 2014 року про відкриття провадження по цій справі позивачу було відстрочено сплату судових витрат до прийняття рішення у справі. За час розгляду справи позивачем судовий збір в визначеному законодавством розмірі при зверненні до суду з позовом майнового характеру сплачено не було, що суперечить вимогам КАС України. Оскільки, за час судового розгляду справи позивачем не подано до суду документ про сплату судового збору, суд стягує з позивача судовий збір не сплачений ним при поданні позовної заяви.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 17, 18, 88, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 255,00 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» (94204, Луганська область, м. Алчевськ, пр-т. Леніна, 5 код 24199130) суму штрафної санкцій в розмірі 255,00грн. (двісті п'ятдесят п'ять гривень 00 коп.) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.

Стягнути з Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (83003, м. Донецьк, вул. Ходаковського,5) на користь Державного бюджету України витрати зі сплати судового збору в розмірі 1827,00грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім гривень 00коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 16 квітня 2014 року.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38270025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2341/14

Постанова від 16.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні