ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/974/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Скадовського районного центру зайнятості до Дитячого оздоровчого табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України про стягнення незаконно виплаченого забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю,
встановив:
Скадовського районного центру зайнятості звернувсь до суду з адміністративним позовом до Дитячого оздоровчого табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України (далі по тексту - відповідач) про стягнення незаконно виплаченого забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 21.02.2013р. до Скадовського районного центру зайнятості звернувся ОСОБА_1, якому 28.02.2013 р. наказом № НТ130508 присвоєно статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
Наказом Скадовського РЦЗ від 08.05.2013 року №НТ130508 ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю та знято з обліку у зв'язку з працевлаштуванням.
Під час перевірки достовірності страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 995/р-2 від 27.06.2012р. встановлено, що згідно корінця направлення на працевлаштування №21161304230024001 від 25.04.2013 р. прийнято рішення про прийняття ОСОБА_1 на посаду садівника до ДОТ ім. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України з 07 травня 2013 року. Інформаційним листом № 01 від 14 січня 2014 року відповідач підтвердив, що ОСОБА_1 працював в Дитячому оздоровчому таборі ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України з 01 травня 2013 року по 14 червня 2013 року згідно наказу №3-К.
З огляду на вищевикладене слідує, що ОСОБА_1 перебував на обліку у Скадовському РЦЗ у статусі безробітного та одночасно працював у відповідача.
Таким чином, на думку позивача, у зв'язку з неповідомленням відповідачем про обставини, які впливають на виплати ОСОБА_1, виникла надлишкова переплата останньому матеріального забезпечення.
На день подачі позову вказана сума боргу відповідачем добровільно не повернута. Стягнення даної суми є предметом судового розгляду.
Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання не з'явився. Правова позиція відповідача стосовно предмету спору невідома.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд приходить до наступного: Законами України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 № 5067-VI (далі по тексту - Закон № 5067-VI) та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-ІІІ (далі по тексту - Закон № 1533-ІІІ) встановлено правовий статус центрів зайнятості, безробітних, умови надання статусу безробітного та їх соціальний захист.
Відповідно до п. 3 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року № 60/62 (далі по тексту - Порядок), обов'язок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення виконують районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття. Таким чином, з вищевикладеного слідує, що Скадовський районний має право проводити перевірки достовірності страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, приймати відповідні рішення за результатами перевірок та звертатись до адміністративного суду з позовом про повернення коштів матеріального забезпечення.
Враховуючи вимоги ст. 1 Закону № 5067-VI безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Порядок реєстрації осіб як безробітних та умови надання їм забезпечення встановлені розділом V Закону № 1533-ІІІ.
Судом встановлено, що 21 лютого 2013 року до Скадовського районного центру зайнятості звернувся із заявою ОСОБА_1 , відповідно до змісту якої просив до вирішення питання щодо його працевлаштування, надати статус безробітного.
28 лютого 2013 року ОСОБА_1 подано заяву про призначення виплати допомоги по безробіттю відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
28.02.2013 року наказом №НТ130228 ОСОБА_1 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
Наказом №НТ130508 від 08.05.2013 року ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю та знято з обліку у зв'язку з працевлаштуванням.
На підставі перевірки достовірності страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" 28.01.2014 року Скадовським районним центром зайнятості виявлено порушення з боку відповідача. Так, згідно корінця направлення на працевлаштування №21161304230024001 від 25.04.2013 р. прийнято рішення про прийняття ОСОБА_1 на посаду садівника до Дитячого оздоровчого табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України з 07 травня 2013 року.
В матеріалах справи знаходиться лист - відповідь на запит № 01 від 14 січня 2014 року, яким відповідач підтвердив, що ОСОБА_1 працював в Дитячому оздоровчому таборі ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України з 01 травня 2013 року згідно наказу №3-К по 14 червня 2013 року.
Отже, ОСОБА_1 перебував на обліку у Скадовському районному центру зайнятості у статусі безробітного та одночасно працював у відповідача.
Згідно з підпунктом 1 пунктом 5.5 розділом 5 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.12.2000 року № 915/5136, виплата по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами).
Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 35 Закону України № 1533-ІІІ, із роботодавця утримуються незаконно виплачена безробітному сума забезпечення у разі неповідомлення про його прийняття на роботу.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем не повідомлено прийняття на роботу ОСОБА_1
Позивачем на підставі акту перевірки прийнято наказ №8 від 12.02.2014 року, відповідно до якого вирішено вжити заходів по відшкодуванню коштів у сумі 105,29 грн. з Дитячого оздоровчого табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України.
Судом також встановлено, що листом № 16-05-204/0-14 від 12.02.2014р., направленим рекомендованою кореспонденцією, запропоновано Дитячому оздоровчому табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України добровільно повернути кошти Скадовському районному центру зайнятості протягом п'ятнадцяти календарних днів від дня отримання листа.
На день винесення рішення, вказана сума боргу відповідачем добровільно не повернута.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд вважає, що позивачем доведено бездіяльність відповідача внаслідок якої виникла переплата.
Таким чином, узагальнюючи викладене, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України, об'єктивно, всебічно та повно дослідивши матеріали справи, суд, дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню. У зв'язку з цим сума боргу відповідача з повернення коштів підлягає стягненню.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12,17,18, 19,128, ч. 1 ст. 158, 159, 160-163, 167 КАС України,
суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Дитячого оздоровчого табору ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України (код ЄДРПОУ 24751751) на користь Скадовського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 22737416, р/р 37171304900267, МФО 852010, ОКПО 22737416 ГУ ДКСУ в Херсонській області) суму незаконно виплаченого ОСОБА_1 матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю у розмірі 105,29 грн. (сто п'ять) грн. 29 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 10.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2014 |
Оприлюднено | 22.04.2014 |
Номер документу | 38272076 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні