Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- У Х В А Л А
про заміну сторони законним правонаступником
(в порядку письмового провадження)
14 квітня 2014 року Справа № 2а-1038/10/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Л.І. Хилько, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області до Управління Держкомзему в Олександрійському районі про стягнення економічних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Державна інспекція з контролю за цінами у Кіровоградській обл. звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держкомзему в Олександрійському районі про стягнення економічних санкцій в сумі 520 770,00 грн..
Ухвалою суду від 24.03.2010 р. провадження у справі відкрито /а.с.1/.
Представник позивача в судове засідання не прибув.
Встановлено, що поштова кореспонденція, яка направлялась позивачу, повернулась без вручення з поміткою - за зазначеною адресою не проживає /а.с.114/. Згідно до Витягу з ЄДР, станом на 26.03.2014 року, державна реєстрація позивача припинена за рішенням засновника (відповідний запис внесено 16.03.2012 року) /а.с.134-136/.
Судом встановлено, що на підставі Указу Президента України від 09.12.10 №1085 "Про оптимізацію органів виконавчої влади" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.11 №346 "Про ліквідацію урядових органів", Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області ліквідована.
Відповідно до ст. 55 КАС України, в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.
З вищевказаного слідує, що при визначенні процесуального правонаступництва слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників, необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Виходячи з положень ст.ст. 55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.
19.01.2012 р. Указом Президента України за №19/2012 утворено Державну інспекцію з контролю за цінами, 30.03.12 р. Указом Президента України №236/2012 затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами.
04.07.2012 р. Розпорядженням Кабінету міністрів України за №429-р утворені територіальні органи Державної інспекції з контролю за цінами.
17.04.3013 р. Президентом України видано Указ за №220/2013 "Про внесення змін до Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами". Цим Указом до основних завдань Державної інспекції України з контролю за цінами віднесено здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, запобігання порушенням у сфері ціноутворення (абзац п'ятий, шостий підпункту 1 пункту 3 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30 березня 2012 року №236/2012).
Для виконання цих завдань Державна інспекція України по контролю за цінами: здійснює державний контроль (нагляд) за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (п.п.9 1 -9 3 п.4 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30 березня 2012 року №236/2012).
Державна інспекція України з контролю за цінами надала суду клопотання, в якому зазначила, що участь представника Держцінінспекції України у судовій справі на законодавчих підставах буде можливим після прийняття відповідного Указу Президента України "Про внесення змін до пункту 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами", а також визнання безпосередньо судом процесуальним правонаступником ліквідованої Державної інспекції з контролю за цінами, що діяла в системі Мінекономіки. На підставі сказаного Держцінінспекція України просить суд розглядати справу без участі уповноваженого представника /а.с.122-1125/.
Проте враховуючи, що предметом розгляду даної адміністративної справи є стягнення економічних санкцій за порушення дисципліни цін (рішення №26 від 26.02.2010 року), а до повноважень Держцінінспекції України належить прийняття рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, суд вважає за необхідне замінити сторону позивача.
При цьому, адміністративний суд виходить із вимог статей 55, 56 Конституції України.
Згідно зі статтею 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
З огляду на вищевказане, керуючись ст.55, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Допустити заміну позивача - Державну інспекцію з контролю за цінами в Кіровоградській області на - Державну інспекцію України з контролю за цінами .
Роз'яснити, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2014 |
Оприлюднено | 22.04.2014 |
Номер документу | 38275118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні