УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2014 р.Справа № 820/12743/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючого судді Старостіна В.В.
суддів: Бегунца А.О.
Шевцової Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2014р. по справі № 820/12743/13-а
за позовом Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Нафтогаз-Трейдінг" треті особи Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції , Печерська районна у м. Києві державна адміністрація
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,
ВСТАНОВИЛА:
Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - позивач), звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Нафтогаз-Трейдінг" (далі - відповідач), треті особи Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, Печерська районна у м. Києві державна адміністрація, в якому просила суд:
- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДРПОУ 37401447), про внесення даних про зміну юридичної адреси ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на адресу ДПІ у Московському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби надійшли відомості щодо зміни місцезнаходження ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДОПОУ 37401447). 04.11.2010 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією проведено державну реєстрацію ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДРПОУ 37401447) про що зроблено запис № 10701020000041719. Дані обставини підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. 19.08.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДРПОУ 37401447), про що зроблено запис № 14801070008055821. При проведенні працівниками ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області Держаної податкової служби перевірки щодо наявності вищезазначеного підприємства за адресою реєстрації: 61121, м. Харків, пр. Тракторобудівників 140-Б, кв. 75 встановлено, що за даною адресою підприємство не значиться. На момент звернення до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" було зазначено відомості про місцезнаходження, які не відповідають юридичній адресі підприємства.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2014 року у задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг", треті особи реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, Печерська районна у м.Києві державна адміністрація про скасування державної реєстрації змін до установчих документів відмовлено.
Позивач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Виходячи з приписів ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 04.11.2010 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією проведено державну реєстрацію ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДРПОУ 37401447) про що зроблено запис № 10701020000041719.
19.08.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ "Інвестиційна компанія нафтогаз - трейдінг" (код ЄДРПОУ 37401447), про що зроблено запис № 14801070008055821.
При проведенні працівниками ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області Держаної податкової служби перевірки щодо наявності вищезазначеного підприємства за адресою реєстрації: 61121, м. Харків, пр. Тракторобудівників 140-Б, кв. 75 встановлено, що за даною адресою підприємство не значиться.
Податковий орган вважає, що зазначені обставини є підставою для скасування реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з їх необгрунтованості.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон України №755-IV).
Відповідно до ст. 1 вищезазначеного Закону встановлено, що єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч.3 ст.4 Закону України №755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця.
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України №755-IV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці: проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці.; передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця; передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом третім частини першої цієї статті, здійснюється лише на підставі відповідного рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.; за наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Статтею 29 Закону України №755-IV визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті..
Згідно ч.3 ст.8 Закону України №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими ч.1. ч.5 ст. 25 та ч.2, ч.3 ст. 27 зазначеного Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін саме до установчих документів.
Стаття 31 Закону визначає вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі прийняття судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Тобто, колегія суддів зазначає, що згідно положень зазначеної норми права чітко слідує, що орган державної податкової служби України наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Аналізуючи норми Цивільного кодексу України, колегія суддів доходить висновку, що положення ст.87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст.88 ЦК України, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Також приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що внесення змін місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, в зв'язку з чим, внесений державним реєстратором до ЄДРПОУ запис від 19.08.2013 року № 14801070008055821 про внесення змін до відомостей про місцезнаходження реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Нафтогаз-Трейдінг" не є реєстрацією змін до установчих документів, а наведені позивачем обставини, в обґрунтування своєї правової позиції, не є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів підприємства, визначених ст. 31 Закону України №755-IV.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що позивачем під час розгляду справи не було надано доказів на підтвердження того, що в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Нафтогаз-Трейдінг" були проведені зміни, а по-друге, податковим органом не було надано доказів того, що реєстраційні записи містять недостовірну інформацію, оскільки факт складання повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може розцінюватися як недостовірна інформація, оскільки дане повідомлення є складовою частиною дій щодо внесення державним реєстратором запису в ЄДРПОУ про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
А також, позивачем не було проведено дій з приводу встановлення місцезнаходження відповідача (розшук боржника та ін.).
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, враховуючи приписи ч. 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, якою передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини на яких грунтуються її вимоги та заперечення, колегія суддів вважає, що Реєстраційною службою Харківського міського управління юстиції доведено правомірність внесення змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Нафтогаз-Трейдінг" (код ЄДОПОУ 37401447) від 19.08.2013 року № 14801070008055821 щодо відомостей місцезнаходження.
Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2014 року відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог позивача.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків, щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2014р. по справі № 820/12743/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Старостін В.В. Судді (підпис) (підпис) Бегунц А.О. Шевцова Н.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2014 |
Оприлюднено | 18.04.2014 |
Номер документу | 38280543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Старостін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні