5.6.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2131/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді: Качуріної Л.С.,
при секретарі: Якимчук В.В.
в присутності сторін:
від позивача: не прибув,
від відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у сумі 1 700 грн.,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у сумі 1 700 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу.
21 травня 2013 року відповідачу було видано припис № 02/26-05-031, яким зобов'язано останнього здійснити заходи щодо проведення випробувань та вимірювань електрообладнання у кількості 7-ми пунктів (ВП ш. Княгинівська).
17 січня 2014 року у присутності представників відповідача було проведено перевірку виконання вимог вказаного припису. Актом перевірки (протоколом) від 17 січня 2014 року № 02/26-05-004 встановлено часткове невиконання виданого припису, а саме: з 7 пунктів не виконано 2 - пункт 1 та пункт - 5.
На підставі цього акту перевірки (протоколу), постановою від 29 січня 2014 року № 02/26-05-004 на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 1700, 00 грн., постанова була отримана уповноваженою особою відповідача 03 лютого 2014 року.
Відповідачем до теперішнього часу не сплачено суму штрафу у розмірі 1700, 00 грн.
До теперішнього часу відповідачем припис, постанову про накладення штрафу не оскаржено, штраф у добровільному порядку не сплачено.
На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
У судове засідання не прибув представник позивача, який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, від нього на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи за відсутністю представника позивача.
У судове засідання не прибув представник відповідача, який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з огляду на таке.
Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (далі - Держенергонагляд), функції якої визначено Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою КМУ № 929 від 07.08.1996, яка діє у складі ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК «Укренерго») та його структурних підрозділів.
Відповідно до п. п. 1.1, 1.2 Статуту державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» підприємство створене відповідно до Закону України «Про електроенергетику» та Наказу Міністерства енергетики України та підпорядковується Міністерству палива та енергетики України.
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області є структурним підрозділом відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» і створена відповідно до наказу ДП «НЕК «Укренерго» від 20.02.2006 № 63 «Про створення відокремлених підрозділів «НЕК «Укренерго».
Відповідно до положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області, метою та завданнями інспекції є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери постачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії Луганської області вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії. Інспекція Держенерго нагляду у Луганській області здійснює контроль та застосовує до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
Судом встановлено, що Краснолуцьким відділенням інспекції Держенергонагляду у Луганській області генеральному директору державного підприємства «Донбасантрацит» видано припис № 02/26-05-031 від 21.05.2013 року (а. с. 12-13).
17.01.2014 року Краснолуцьким відділенням інспекції Держенергонагляду у Луганській області проведено перевірку виконання припису № 02/26-05-031 від 21.05.2013 року, за результатами проведення якої складено акт перевірки (протокол) № 02/26-05-004. (а. с. 10).
Проведеною перевіркою встановлено невиконання відповідачем вимог припису № 02/26-05-031 від 21.05.2013 року щодо усунення порушень, виявлених під час перевірки у встановлений термін, що є правопорушенням в електроенергетиці (ст. 26 Закону України «Про електроенергетику») і тягне за собою штрафні санкції.
Відповідно до ч.5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» Інспекція має право застосовувати в установленому порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.
Постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 02/26-05-004 від 29.01.2014 року до відповідача, за ухилення від виконання припису від 21.05.2013 року № 02/26-05-031, в частині пунктів №№ 1, 5, чим порушена стаття 26 Закону України «Про електроенергетику» (а. с. 8).
Відповідачем постанову № 02/26-05-004 від 29.01.2014 року отримано 03.02.2014 року, що підтверджено підписом уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення (а. с. 9 - зворотній бік).
Відомостей щодо оскарження відповідачем у встановленому порядку приписів, чи постанови про накладення штрафу суду не надано.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електроенергетику» до принципів державної політики в енергетиці належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Частиною 1 ст. 9 зазначеного закону визначено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Інспекція) у порядку, визначеному законодавством України, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано повноваження щодо застосування, у встановленому порядку, санкцій до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу.
Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, передбачено, що суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
До теперішнього часу штраф відповідачем не сплачено.
Таким чином, судом перевірено законність вимог позивача, та обґрунтованість заперечення відповідача.
Приймаючи до уваги те, що матеріалами справи підтверджено правомірність застосування штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, та штраф до цього часу відповідачем не сплачено, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача штраф в сумі 1700,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у сумі 1 700 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Донбасантрацит» (місцезнаходження: 94506, Луганська область, м. Красний Луч, вул. Косіора, 10, ідентифікаційний код 32446546) на користь Державного бюджету України (п/р № 31115106700039 до УДКС у м. Красний Луч, Луганської області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 804013, ідентифікаційний код 37983618) штраф у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів після її проголошення а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження, або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2014 |
Оприлюднено | 22.04.2014 |
Номер документу | 38283580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні