Рішення
від 16.04.2014 по справі 924/381/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" квітня 2014 р.Справа № 924/381/14

Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Танасюк О.Є., розглянувши матеріали справи:

за позовом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Хмельницький

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг", м. Хмельницький

про стягнення несплаченого штрафу у розмірі 5 000 (п'ять тисяч) грн. та пені за прострочення сплати штрафу у розмірі 10000 (десять тисяч) грн.

Представники сторін:

від позивача: Степанова Т.Ю. - за довіреністю №27 від 01.07.13р.

від відповідача: не з'явився

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення згідно ст. 85 ГПК України.

Суть спору: позивач звернувся з позовом, в якому просить суд стягнути не сплачений у добровільному порядку накладений штраф у розмірі 5000 (п'ять тисяч) грн. та пеню за прострочення сплати штрафу у розмірі 10000 (десять тисяч) грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що рішенням адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.02.2013р. №8-рш визнано дії ТОВ „Фарм-Холдинг" та ТОВ „Медтехторгсервіс", які полягали у вчиненні антиконкурентних узгоджених дій під час проведення 18.01.2012р. Управлінням охорони здоров'я Кам'янець-Подільської міської ради процедури відкритих торгів щодо закупівлі препаратів лікарських (наркотики), з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.1. ст.50, п.4 ч.2 ст.6 Закону України „Про захист економічної конкуренції" у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, шляхом спотворення результатів торгів. За порушення, зазначене в п.1 резолютивної частини рішення, на відповідача накладено штраф у розмірі 5000 тис. грн. згідно до ч.2 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" передбачено, що особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Комітету, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Позивач вказує, що копію рішення було направлено Товариству листом від 25.02.2013р. №01-23/07-930. Відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення №2901501943988, рішення відділення було вручено 13.03.13 р. повноваженому представнику ТОВ „Фарм-Холдинг". Строк, протягом якого ТОВ „Фарм-Холдинг" зобов'язано було сплатити штраф за порушення законодавства про захист економічної конкуренції розпочався 13.03.13р. та закінчився 13.05.13р.

Відповідно до ч.5 ст.56 вказаного Закону за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Нарахування пені зупиняється на час розгляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Комітету про накладення штрафу.

Листом від 29.04.2013 року №134 Товариство звернулось до Відділення з клопотанням розстрочити сплату штрафних санкцій до кінця 2013 року. Рішенням відділенням від 13.05.2013 р. №47-рш Товариству розстрочена сплата штрафу. Рішення про розстрочення сплати штрафу направлено до Товариства листом від 13.05.2013 року №01-23/07-2301.

Товариство сплатило штрафні санкції у розмірі 5000 грн., що підтверджуються платіжними дорученнями від 30.04.2013 р. №11971, 24.05.2013 р. №13904, 21.06.2013 р. №16455, 07.08.2013 р. №20815, 27.08.2013 р. №22750.

Відповідно до ч.8 ст.56 Закону протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати до Комітету документи, що підтверджують сплату штрафу.

Як зазначає Антимонопольний комітет України, станом на 21.03.2014р. від відповідача не отримано документи, що підтверджують повну сплату штрафу, накладеного рішенням, тому позивачем нараховано пеню за період: з 30.12.2013р. по 21.03.2014р. включно (оскільки 28,29 грудня 2013 р. вихідні дні), тобто за 82 дні прострочки, розмір пені за один день становить 150 гривень (10000 х 1,5%) = 150,00, де: 10000 гривень - розмір штрафу, 1,5% - розмір пені від суми штрафу за кожен день прострочення, відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції", за період з 30.12.2013 р. по 21.03.2014 р. сума пені за прострочення сплати штрафу складає 12300 гривень(82 дні х 150 гривень пені за один день =12300 гривень). Оскільки відповідно до ч.5 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Комітету.

Із врахуванням вищевикладеного, станом на 21.03.2014 р., позивач просить стягнути з відповідача 15000 грн., з них: 5000 грн. - штраф та 10000 грн. - пеня за прострочення сплати штрафу.

Представник позивача в дане судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, вказує, що вони підтверджені наявними у справі доказами, наполягає на їх задоволенні.

Відповідач, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, повноважного представника в судове засідання не направив, причини неявки не повідомив, письмового відзиву на позовну заяву не подав.

Судом враховується, що відповідно до ст. 64 ГПК України ухвали надсилаються сторонам за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала вручена їм належним чином. Аналогічна позиція викладена в п.п. 3.9.1. Постанови Пленуму ВГСУ №18 від 26.12.11р. „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції".

Так, судом вжито всіх передбачених ГПК України заходів щодо належного повідомлення сторін про дату, час та місце розгляду справи.

Враховуючи вищезазначене, суд доходить висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Розглядом матеріалів справи судом встановлено:

Адміністративна колегія Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянула матеріали справи №02-08/52-12 про порушення товариством з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг" законодавства про захист економічної конкуренції, а саме: п. 4 ч.2 ст.6 та п.1 ст.50 Закону України „Про захист економічної конкуренції", що полягали у вчиненні антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

Рішенням адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.02.2013 року №8-рш, визнано дії товариства з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг" та товариства з обмеженою відповідальністю "Медтехторгсервіс", які полягали у вчиненні антиконкурентних узгоджених дій під час проведення 18.01.2012 року Управлінням охорони здоров'я Кам'янець-Подільської міської ради процедури відкритих торгів щодо закупівлі препаратів лікарських (наркотики), порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.1. ст.50, п.4 ч.2 ст.6 Закону України „Про захист економічної конкуренції" у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, шляхом спотворення результатів торгів. На підставі аналізу документації конкурсних торгів встановлено узгоджену поведінку з боку ТОВ "Фарм-Ходинг" та ТОВ "Медтехторгсервіс" під час підготовки до участі в торгах, відсутність змагальності у торгах, наслідком якої є обмеження конкуренції під час обрання переможця при проведенні торгів (тендерів) з метою забезпечення перемоги ТОВ "Фарм-Холдинг". Погоджена поведінка суб'єктів господарювання (учасників тендеру) усунула змагальність (конкуренцію) між ними і, як наслідок, призвела до спотворення конкурентного середовища при виборі замовником кращої пропозиції, яка можлива лише при справжніх умовах змагальності.

Вказаним рішенням №8-рш від 21.02.2013р. на відповідача накладено штраф в розмірі 10000 грн.

В рішенні вказано, що накладений штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Листом від 25.02.2013р. №01-23/07-930, копію рішення №8-рш від 21.02.2013р. було направлено відповідачу, відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення №2901501943988 було вручено 13.03.2013 р. повноваженому представнику ТОВ „Фарм-Холдинг". Листом від 29.04.2013 року №134 Товариство звернулось до Відділення з клопотанням розстрочити сплату штрафних санкцій до кінця 2013 року. Рішенням відділення від 13.05.2013 р. №47-рш Товариству розстрочена сплата штрафу:

- у термін до 27.05.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.06.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.07.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.08.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.09.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.10.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.11.13 сплатити 1000 (одну тисячу) гривень;

- у термін до 27.12.13 сплатити 2000 (дві тисячі) гривень.

Рішення про розстрочення сплати штрафу направлено до Товариства листом від 13.05.2013 року №01-23/07-2301.

Товариство сплатило штрафні санкції у розмірі 5000 грн., що підтверджуються платіжними дорученнями від 30.04.2013 р. №11971, 24.05.2013 р. №13904, 21.06.2013 р. №16455, 07.08.2013 р. №20815, 27.08.2013 р. №22750.

Отже, строк протягом якого Товариство зобов'язано було сплати штраф за порушення законодавства про захист економічної конкуренції закінчився 27.12.2013р.

Враховуючи те, що відповідач штраф не сплатив, позивач нарахував йому пеню в сумі 10000 грн. згідно наявного у матеріалах справи розрахунку. Зокрема, пеня нарахована за період з 30.12.2013р. по 21.03.2014р. (82 дні прострочення), та з огляду на приписи ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" обмежена максимально розміром штрафу за правопорушення і становить 10000 гривень.

Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом враховується:

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями статті 3 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" №3659-XII від 26.11.1993р. (із змінами та доповненнями) визначено, що основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; контроль за концентрацією, узгодженими діями суб'єктів господарювання та регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій; сприяння розвитку добросовісної конкуренції; здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель.

Статтею 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" визначено повноваження Антимонопольного комітету у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами (п.1); приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами, перевіряти та переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції (п.2); визначати наявність або відсутність контролю між суб'єктами господарювання або їх частинами та склад групи суб'єктів господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання (п.12).

Згідно зі ст.1 Закону України „Про захист економічної конкуренції" передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.

Пунктом 1 ст.50 Закону України „Про захист економічної конкуренції" встановлено, що крім іншого, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.

Згідно зі ст.5 зазначеного Закону узгодженими діями є укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання.

Відповідно до ст.6 вищезазначеного Закону, антиконкурентними узгодженими діями є дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, зокрема узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

Статтею 48 Закону України „Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення.

Відповідно до статті 22 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Їх невиконання тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Ст.52 Закону України „Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за вчинення суб'єктом господарювання порушення, передбаченого пунктами 1, 2 та 4 статті 50 цього Закону тягне за собою накладення органами Антимонопольного комітету України штрафу у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У разі наявності незаконно одержаного прибутку, який перевищує десять відсотків зазначеного доходу (виручки), штраф накладається у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку.

Згідно із ч.ч.2, 3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Як вбачається з матеріалів справи, за порушення відповідачем законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.1 ст.50, п.4 ч.2 ст.6 Закону України „Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які полягали у спотворенні результатів торгів, позивачем було прийнято рішення №8-рш від 21.02.2013р. у справі №05-08/692/14 про застосування до ТОВ "Фарм-Холдинг" згідно ч.2 ст.52 Закону України „Про захист економічної конкуренції" штрафу в розмірі 10000 гривень.

Судом приймається до уваги, що рішення Антимонопольного комітету України від 21.02.2013р. №8-рш, що стало підставою для застосування до відповідача штрафу, прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства, в уставленому законом порядку не визнавалось недійсним, направлене на адресу відповідача та отримане ним 13.03.13р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, поданим позивачем в матеріали справи.

Доказів сплати накладеного згідно рішення від 21.02.2013р. №8-рш штрафу в сумі 5000 грн. в добровільному порядку відповідачем не подано.

Згідно з ч.5 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Враховуючи вищевказані вимоги, позивачем правомірно нараховано пеню за прострочення сплати штрафу за період з 30.12.2013р. по 21.03.2014р. та обмежено її максимальний розмір сумою 10000 гривень.

Відповідно до ст.25 Закону України „Про захист економічної конкуренції" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний Комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку із порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в т.ч. про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.

Як вбачається з матеріалів справи, правомірність застосування позивачем штрафу в сумі 5000 гривень та пені в сумі 10000 гривень, підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами, відповідними розрахунками та узгоджуються із вимогами чинного законодавства України.

За таких обставин, враховуючи вимоги ст.33 ГПК України, в силу яких кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, відповідає чинному законодавству та підлягає задоволенню.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення із відповідача штрафу в сумі 5000 грн., пені в сумі 10000 грн., всього 15000 грн. обґрунтованими, підтвердженими належними доказами, такими що узгоджуються із вимогами чинного законодавства, а тому вони підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи задоволення позову, судові витрати по справі згідно ст.49 ГПК України покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 1, 12, 22, 33, 34, 43, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг", м. Хмельницький про стягнення несплаченого штрафу у розмірі 5 000 грн. та пені за прострочення сплати штрафу у розмірі 10000 грн задовольнити .

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг", (м. Хмельницький вул. Старокостянтинівське шосе, 7-Б, кім 83, код ЄДРПОУ 36952919) на користь Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (м. Хмельницький, вул. Театральна, 54, код 21312821) 5000 грн. (п'ять тисяч гривень 00 коп.) штрафу, 10000 грн. (десять тисяч гривень 00 коп) пені для зарахування до Державного бюджету України на рахунок управління Державного казначейства України (код ЄДРПОУ 38045529), банк одержувача ГУДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, рахунок 31119106700002, код платежу 21081100 (символ звітності 106).

Видати наказ.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарм-Холдинг" (м. Хмельницький, вул. Старокостянтинівське шосе, 7-Б, кім 83 код 36952919) в дохід Державного бюджету України (по коду класифікації доходів бюджету 22030001, символ звітності 206, р/р 31218206783002, отримувач УДКСУ у м. Хмельницькому, код ЄДРПОУ отримувача 38045529, банк отримувача ГУДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, призначення платежу: "Судовий збір, Код 03500128, пункт ставок судового збору") судовий збір в сумі 1827,00 (одна тисяча вісімсот двадцять сім гривень 00 коп.)

Видати наказ.

Повне рішення складено 16.04.14р.

Суддя О.Є. Танасюк

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу (м. Хмельницький, вул. Театральна, 54),

3 - відповідачу (м. Хмельницький, Старокостянтинівське шосе, 7-Б, кімн.83) - рек.з повід.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення16.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38287894
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/381/14

Рішення від 16.04.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні