Постанова
від 15.04.2014 по справі 805/3154/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2014 р. Справа № 805/3154/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву Державного

підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі

Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні»

до відповідача Петровської загальноосвітньої школи I-IIIступенів Першотравневої

районної ради Донецької області

про стягнення штрафу в сумі 5100 грн.

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Петровської загальноосвітньої школи I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області про стягнення штрафу в сумі 5100 грн. за постановою Держенергонагляду від 20.12.2013 року № 02/10-02-218.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що під час перевірки встановлені порушення відповідачем вимог законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, внаслідок чого до Петровської загальноосвітньої школи I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області застосований штраф в сумі 5100 грн.

Оскільки сума штрафу у добровільному порядку та у встановлений строк не сплачена, позивач просить стягнути суму штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5100 грн.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзив на позовну заяву та заяву про розгляд справи за участю його представника не надав.

Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд розглядає справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд встановив.

Петровська загальноосвітня школа I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області зареєстрована як юридична особа, включена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 25704481), юридична адреса: 87442, Донецька область, Першотравневий район, селище Портівське, вул. Миру, 3А (а.с. 13).

04.07.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесений припис № 02/16-11-020/2 щодо прийняття заходів Петровською загальноосвітньою школою I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання до 15.07.2013 року (а.с. 7-8).

19.12.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області проведена перевірка виконання припису Інспекції від 04.07.2013 року № 02/16-11-020/2 щодо усунення порушень законодавства про електроенергетику, на підставі якої складений акт (протокол) від 19.12.2013 року № 02/16-11-001 (а.с. 9).

Як вбачається з акту перевірки від 19.12.2013 року № 02/16-11-001 у Петровській загальноосвітній школі I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області не здійснене навчання та перевірка знань «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж» персоналу, зайнятого експлуатацією теплових мереж (а.с.9).

На підставі акту перевірки від 19.12.2013 року № 02/16-11-001 Державною інспекцією з енергетичного нагляду споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесена постанова від 20.12.2013 року № 02/10-02-218 про накладення штрафу на Петровську загальноосвітню школу I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5100 грн., строк сплати - 30 днів з моменту отримання (а.с 10).

Постанова про накладення штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання від 20.12.2013 року № 02/10-02-218 отримана відповідачем 28.12.2012 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.12).

Сума штрафу відповідачем у встановлений законодавством 30-денний строк з моменту отримання постанови та на час звернення до суду не сплачена.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовній заяві позивач просить стягнути з відповідача зазначене суму штрафу.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 року, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно п. 3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 року, метою енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Згідно п.п. 2.2.2 Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання,та споживання енергії.

Тобто, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії, надані йому чинним законодавством.

Здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу згідно Указу Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 року № 1573/99, покладено на Міністерство палива та енергетики України, яке є центральним органом державної виконавчої влади.

Відповідно ч. 1 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, в тому числі, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, та не заперечується сторонами у справі, 04.07.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесений припис № 02/16-11-020/2 щодо прийняття заходів Петровською загальноосвітньою школою I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області про усунення виявлених порушень чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання до 15.07.2013 року, який у встановлений чинним законодавством строк не виконаний.

Відповідно ст. 24 Закону України «Про електроенергетику» у разі порушення енергопостачальником, який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території, умов і правил здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії та інших обов'язків, передбачених цим Законом, враховуючи зобов'язання щодо забезпечення захисту прав споживачів електричної енергії та проведення розрахунків за закуплену енергопостачальником електричну енергію, а також із суб'єктом підприємницької діяльності, який здійснює передачу належної енергопостачальнику електричної енергії, Національна комісія регулювання електроенергетики України застосовує до такого енергопостачальника такі санкції, зокрема, як штраф.

Відповідно ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначається Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312.

Відповідно п. 2 Положення штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності, в тому числі, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Згідно п. 5 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи:

- за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Як встановлено судом на час подання позовної заяви, відповідна постанова про накладення штрафу відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку не оскаржувалась.

Згідно п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення, а сума штрафу за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, відповідачем сума штрафу у встановлений термін не сплачена.

Відповідно до абз.2 п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Враховуючи наведене, суд вважає, що позивач правомірно звернуся до суду з позовною заявою про стягнення такого штрафу, тому така позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, Законом України «Про електроенергетику», ст. 11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 128, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Петровської загальноосвітньої школи I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області про стягнення штрафу в сумі 5100 грн. за постановою Держенергонагляду від 20.12.2013 року № 02/10-02-218 - задовольнити повністю.

Стягнути з Петровської загальноосвітньої школи I-IIIступенів Першотравневої районної ради Донецької області (ЄДРПОУ 25704481, юридична адреса: 87442, Донецька область, Першотравневий район, селище Портівське, вул. Миру, 3А) на користь державного бюджету (п/р 31118106700330 МФО 834016, ЄДРПОУ 37870942 отримувач: Державний бюджет Першотравневого району) штраф в сумі 5100 грн. за постановою Держенергонагляду від 20.12.2013 року № 02/10-02-218.

Присудити з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, в сумі 182 грн. 70 коп.

Постанова Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Давиденко Т.В.

Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38291898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3154/14

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Постанова від 15.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні