Ухвала
від 15.04.2014 по справі 826/20878/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/20878/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Вєкуа Н.Г. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.

У Х В А Л А

Іменем України

15 квітня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мацедонської В.Е.,

суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.,

при секретарі Горяіновій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою Міністерства доходів та зборів України на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕПС Україна» до Міністерства доходів та зборів України, третя особа: Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕПС Україна» до Міністерства доходів та зборів України, третя особа: Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії задоволено частково, визнано протиправними дії Міністерства доходів та зборів України щодо неприйняття до реєстрації наступних податкових накладних ТОВ «ДЕПС Україна» та вважати їх зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних в день, коли вони були надіслані та зареєстровані (згідно переліку, наведеному в резолютивній частині постанови Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року). В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що відмова у прийнятті податкових накладних до реєстрації є правомірною, оскільки причиною такої відмови була наявність помилок, встановлених з урахуванням положень ст.201 Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явились в судове засідання, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «ДЕПС Україна» на виконання положень п.201.10 ст. 210 Податкового кодексу України було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних засобами електронного зв'язку податкові накладні, складені 04 листопада 2013 року, з 05 грудня 2013 року по 09 грудня 2013 року, з 10 грудня 2013 року по 13 грудня 2013 року, з 14 грудня 2013 року по 20 грудня 2013 року та 23 грудня 2012 року відповідно до переліку, наведеному в резолютивній частині постанови Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року.

Згідно квитанцій, отриманих позивачем, вищевказані податкові накладні не прийнято, у зв`язку з тим, що місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у податкових накладних, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що відповідачем неправомірно відмовлено у реєстрації податкових накладних з огляду на невірний висновок податкового органу щодо невідповідності інформації про місцезнаходження позивача, вказаної у поданих накладних, та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне:

Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Контролюючі органи за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.

Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до п.11 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року; понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року; понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року; понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року. Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

У відповідності до п.9 вищенаведеного Порядку причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: наявність помилок; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Як вбачається з матеріалів справи, Міністерством доходів та зборів України отримано податкові накладні ТОВ «ДЕПС Україна» та за результатами автоматизованої обробки поданих податкових накладних виявлено помилки місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документах.

Згідно виданих квитанцій позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних із зазначенням, що місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Разом з тим, як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на день подачі податкових накладних, місцезнаходження ТОВ «ДЕПС Україна» зазначено за адресою: 03040, м.Київ, вул.Андрія Бубнова, 18.

В податкових накладних, які надавались відповідачу для реєстрації, в графі «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» зазначено: 03040, м.Київ, вул.Андрія Бубнова, 18, що свідчить про те, що податкові накладні виписані позивачем із зазначенням адреси, яка відповідає відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тому висновки податкового органу про помилки в накладних в частині зазначення невірного місцезнаходження продавця є необґрунтованими, не підтвердженими належними та допустимими доказами, а відмова в реєстрації податкових накладних за зазначеною підставою є протиправною.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що місцезнаходження позивача, зазначене ним в податкових накладних, відповідає даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідачем всупереч ч.2 ст.71 КАС України не доведено правомірність відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих позивачем податкових накладних з підстав наявності помилок, а саме: невідповідності місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а тому відповідачем безпідставно відмовлено позивачу в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних згідно переліку, наведеному в резолютивній частині постанови Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Міністерства доходів та зборів України - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 06 лютого 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 18 квітня 2014 року.

Головуючий суддя В.Е.Мацедонська

Судді Т.М.Грищенко

І.О.Лічевецький

.

Головуючий суддя Мацедонська В.Е.

Судді: Лічевецький І.О.

Грищенко Т.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено18.04.2014
Номер документу38294165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20878/13-а

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні