Постанова
від 14.04.2014 по справі 812/2356/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2356/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М.,

при секретарі: Опейкіній Є.А.,

за відсутності представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Макеївка» про стягнення заборгованості в розмірі 37427,36 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Макеївка» в якому позивачем заявлено вимогу про стягнення з боржника заборгованості в розмірі 37427,36 грн. за період з 31.12.2000 по 20.02.2006, яка складається з заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 20028,60грн., в тому числі: недоїмка зі сплати страхових внесків (1-5%%) - 2864,19грн., фінансова санкція - 75,00грн., пеня - 42,00грн., недоїмка зі сплати страхових внесків (32%) - 458,72грн., недоїмка зі сплати збору - 16525,49грн., пеня - 63,20грн. та з заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.п. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в сумі 17398,76грн. Сума заборгованості виникла внаслідок несплати боржником узгодженого зобов'язання визначеного в поданих до Пенсійного фонду звітах та нарахованого контролюючим органом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання відповідно до якого просив провести розгляд справи за відсутності представника управління, додатково вказав що наполягає на задоволенні прозову.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомленій належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Відповідно до матеріалів справи, Сільськогосподарський виробничий кооператив «Макеївка» зареєстровано в якості юридичної особи Кремінською райдержадміністрацією 29 лютого 2000 року. (а.с.7) Підприємство за організаційно - правовою формою господарювання є кооперативом, форма власності - колективна. (а.с.8)

Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців підтверджується внесення до реєстру 21.09.2007 відомостей про перебування юридичної особи в стані припинення за рішенням засновників. (а.с.9-11)

З 15 березня 2000 року підприємство відповідача є платником внесків до Пенсійного фонду, що підтверджується відповідною заявою (а.с.6)

Як вбачається з матеріалів справи, з відповідачем узгоджено суму страхових внесків що підлягає сплаті на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 20028,60грн., що складається з недоїмки зі сплати страхових внесків (1-5%%) - 2864,19грн., фінансової санкції - 75,00грн., пені - 42,00грн., недоїмки зі сплати страхових внесків (32%) - 458,72грн., недоїмки зі сплати збору - 16525,49грн., пені - 63,20грн. Вказана сума визначена підприємством самостійно шляхом подання до Пенсійного фонду звітів про нарахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування й інших надходжень та витрачання коштів Пенсійного фонду за період 2000 рік, І квартал 2001 року, ІІ квартал 2001 року, за 9 місяців 2001 року, за 12 місяців 2001 року (а.с.12-21), розрахунків зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за січень - грудень 2002 року, за січень -грудень 2003 року, за січень - грудень 2004 року, за січень -квітень 2005 року (а.с.22-61)

08 лютого 2005 року Управлінням Пенсійного фонду в Кремінському районі Луганської області прийнято рішення №52 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду. Цим рішенням, на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» застосовано до підприємства відповідача штрафну санкцію в розмірі 75,00грн. та нараховано пеню в сумі 42,00грн. Рішення підприємством отримано 08 лютого 2005 року. (а.с.67) Сторонами, на час розгляду справи, не надано до суду доказів оскарження названого рішення, від так воно вважається чинним, сума визначена в рішенні боржником в добровільному порядку не сплачена.

Відповідно до матеріалів справи, між Управлінням Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області та Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Макеївка» неодноразово були проведені звірки нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду, про що складено акти від 21 березня 2001 року та від 23 листопада 2004 року. (а.с.62-64,65-66)

Розрахунком суми заборгованості по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б-з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» підтверджується наявність за СВК «Макеївка» заборгованості з вказаного виду платежу в сумі 17398,76грн. (а.с.89)

26 лютого 2010 року між сторонами було проведено звірку розрахунків зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та по пільговим пенсіям, за наслідками якої складено акт. Актом погоджено, що станом на 26 лютого 2010 року сума заборгованості підприємства зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та по пільговим пенсіям складає 37427,36грн. Акт підписано головою ліквідаційної комісії СВК «Макеївка» Волковим С.М. без зауважень. (а.с.91)

Крім того, листом від 05 листопада 2013 року Голова ліквідаційної комісії СВК «Макеївка» Волков С.М. повідомив Пенсійний фонд, що станом на 05.11.2013 заборгованість підприємства до Пенсійного фонду становить 37427,36грн. у тому числі: недоїмка по страховим внескам - 19848,40грн., фінансова санкція 75,00грн., пеня 105,20грн., заборгованість з відшкодування пільгових пенсій - 17398,76грн. (а.с.95)

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 16/98-ВР від 14.01.1998, застраховані особи зобов'язані у повному обсязі та у встановлені законодавством України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування строки сплачувати внески страховикам,

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбачені Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV від 9 липня 2003 року.

Страхувальниками відповідно до статті 14 цього Закону є роботодавці є підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону; колективні та орендні підприємства, сільськогосподарські кооперативи та фермерські господарства, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), - для осіб, зазначених у пункті 2 статті 11 цього Закону.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Пунктами 4, 6 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом та нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Також відповідно до статті 20 вказаного Закону обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Стаття 106 Закону №1058 встановлює відповідальність страхувальників, банків, організацій, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та їх посадових осіб.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до п. 15 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Частиною дев'ятою вищенаведеної статті передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Зокрема, статтею 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058, визначено що:

- нарахування пені, передбаченої частинами дев'ятою і десятою цієї статті, починається з першого календарного дня, що настає за днем настання строку відповідного платежу, до дня його фактичної сплати страхувальником, або з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку перерахування (зарахування) відповідних сум, до дня їх фактичного перерахування (зарахування) банками та організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій;

- про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій;

- суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення;

- суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків;

- суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою підприємством відповідача суми страхового внеску, Управлінням Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області на адресу відповідача було надіслано:

- вимогу від 23.04.2004 №Ю-17Ю про сплату боргу який утворився за відповідачем як платником страхового внеску станом на 20.04.2004 на загальну суму 13951,38грн. Вимога надіслана на адресу відповідача поштою, отримана 28.04.2004.(а.с.68)

- вимогу від 24.09.2004 №Ю-43У про сплату боргу який утворився за відповідачем як платником страхового внеску станом на 20.09.2004 на загальну суму 1548,14грн. Вимога надіслана на адресу відповідача поштою, отримана 28.09.2004.(а.с.69)

- вимогу від 25.11.2004 №Ю-65У про сплату боргу який утворився за відповідачем як платником страхового внеску станом на 20.11.2004 на загальну суму 3840,49грн. Вимога надіслана на адресу відповідача поштою, отримана 03.12.2004.(а.с.70)

- вимогу від 05.02.2010 №Ю-65/1У про сплату боргу який утворився за відповідачем як платником страхового внеску станом на 01.02.2004 на загальну суму 838,60грн. Вимога вручена голові ліквідаційної комісії 07.02.2014.(а.с.71)

Відповідно до пункту 8.3. та пункту 8.4. Постанови Пенсійного фонду № 21-1, 19.12.2003 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження з повідомленням про вручення за порядком оформлення зазначених поштових відправлень, установленим Кабінетом Міністрів України. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми.

Сторонами до суду не надано даних щодо оскарження вказаних вимог відповідачем, недоїмка в добровільному порядку боржником не сплачена.

Наявність за підприємством відповідача заборгованості зі сплати страхових внесків та з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в розмірі заявленому до стягнення підтверджується карткою особового рахунку. (а.с.74-88)

Оскільки на час судового розгляду справи за відповідачем обліковується заборгованість в розмірі 37427,36 грн., що складається з заборгованості зі сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 20028,60грн. та заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 17398,76грн., наявність якої підтверджується матеріалами справи, суд вважає позов Управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Макеївка» про стягнення заборгованості в розмірі 37427,36 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Макеївка» (код 03738462, місцезнаходження: 92911, Луганська область, Кремінський район, с. Макеївка, вул. Леніна,1) на користь Управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області (92900, Луганська область, м. Кремінна, пл. Красна,2) заборгованість в розмірі 37427,36 грн. (тридцять сім тисяч чотириста двадцять сім гривень 36 коп.) з яких заборгованість зі сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 20028,60грн. (двадцять тисяч двадцять вісім гривень 60 коп.) та заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 17398,76грн. (сімнадцять тисяч триста дев'яносто вісім гривень 76 коп.)

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 17 квітня 2014 року.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2014
Оприлюднено23.04.2014
Номер документу38296376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2356/14

Постанова від 14.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні