ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2014 р. Справа № 804/3662/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кальника В.В., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Повного товариства «Ломбард-Кузьмін, Сирота - «Злато» про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Повного товариства «Ломбард-Кузьмін, Сирота - «Злато» про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем було порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, про що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт №121/16/03-ЛБ від 22.08.2013р. Зазначеним актом зафіксовано допущені відповідачем порушення вимог ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та пункту 2.2, 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081 (далі - Порядок) щодо не подання звітних даних у строки, встановлені Порядком. На підставі вказаного акту позивачем була винесена постанова № 121/16/03/01 - ЛБ від 19.09.2013 року про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, в розмірі 3400,00 грн. Добровільно відповідач штраф не сплачує, тому позивач просить стягнути його в судовому порядку.
Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі відповідачем отримано 27 березня 2014 року.
За таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки судом вжито усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд судової справи у порядку скороченого провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Нацкомфінпослуг обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги.
Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги відповідачем від 22.08.2013 № 121/16/03-ЛБ щодо перевірки фінансової звітних даних відповідача за перший квартал 2012 року, за перше півріччя 2012 року, за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік, за перший квартал 2013 року та за перше півріччя 2013 року, що надійшли до Нацкомфінпослуг (від 28.04.2012 вх. № 8235, від 03.08.2012 вх. № 9960, від 05.11.2012 вх. № 11307, від 22.04.2013 вх. № 2185, від 31.07.2013 вх. № 4552), в якому були зафіксовані порушення вимог законодавства у сфері фінансових послуг.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги та повідомлено про розгляд справи.
Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 121/16/03 /01 - ЛБ від 19.09.2013 року, винесеної на підставі Акта, відповідачем порушено вимоги:
- статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та держане регулювання у сфері ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно - правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
- пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу II Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.11.2004 за № 1482/10081 щодо не подання звітних даних у строки, встановлені Порядком .
Суть порушень полягає в тому, що за результатами перевірки звітних даних відповідача за перший квартал 2012 року, за перше півріччя 2012 року, що надійшли до Нацкомфінпослуг (від 28.04.2012 вх. № 8235 та від 03.08.2012 вх. № 9960) було встановлено порушення, а саме: паперова форма звітності за перший квартал 2012 року направлена на адресу Нацкомфінпослуг 26.04.2012р. та паперова форма звітності за перше півріччя 2012р. направлена на адресу Нацкомфінпослуг 31.07.2012р.
Листом від 23.09.2013 року (вих. №7158/16-8) Постанову від 19.09.2013 року було надіслано на адресу відповідача.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до резолютивної частини постанови відповідача було зобов'язано повідомити в термін до 04.10.2013р. про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів.
До позивача документів, які б підтверджували виконання Постанови № 121/16/03 /01 - ЛБ від 19.09.2013 року, не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 3400,00 грн. до Державного бюджету перерахована не була.
Постанова № 121/16/03 /01 - ЛБ від 19.09.2013 року відповідачем оскаржена не була.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансового характеру, про стягнення з відповідача штрафу підлягають задоволенню,
Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства «Ломбард-Кузьмін, Сирота - «Злато» (код ЄДРПОУ 32633331) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 до «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 (три тисячі чотириста грн. 00 коп.).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, підлягає негайному виконанню відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2014 |
Оприлюднено | 23.04.2014 |
Номер документу | 38302463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні