Ухвала
від 15.04.2014 по справі 820/830/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2014 р.Справа № 820/830/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.

Суддів: Курило Л.В. , Русанової В.Б.

за участю секретаря судового засідання Дудки О.А.

представника позивача Дадикіної І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2014р. по справі № 820/830/14

за позовом Західної об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Браун Хаус" , Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИЛА:

Західна об'єднана Державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва, треті особи - ТОВ "БРАУН ХАУС", Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а саме просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "БРАУН ХАУС", щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на м. Харків, Жовтневий район, вул. Полтавський шлях, буд.31.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2014 р. у задоволенні адміністративного позову Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції м.Києва, треті особи - ТОВ "БРАУН ХАУС", Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовлено у повному обсязі.

Позивач не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність рішення суду першої інстанції в зв'язку з ненаданням належної правової оцінки обставинам справи та невірним застосуванням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2014 р. та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволені позову у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на те, що судом першої інстанції при винесенні зазначеного рішення порушено вимоги КАС України, ПК України та не відповідність висновків суду обставинам справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника позиввача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що 27 грудня 2013 р. ТОВ "БРАУН ХАУС" подало державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва документи передбачені ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі за текстом - Закон №755-IV).

Позивачем 14 січня 2014 р. складено повідомлення №44-9-20-33-18-02-31 за формою №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням: Харківська область, м.Харків, Жовтневий р-н, вул. Полтавський шлях, буд.31.

Також судом першої інстанції встановлено, що 20 січня 2014 р., на виконання вимог ст.14 Закону №755-IV, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "БРАУН ХАУС" до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, у зв'язку зі зміною місцезнаходження ТОВ "БРАУН ХАУС".

28 січня 2014 р. до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції надійшла реєстраційна справа ТОВ "БРАУН ХАУС", яка була поставлена на облік.

20 січня 2014 р. позивач звернувся до суду зазначивши, що запис про проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "БРАУН ХАУС" вчинений з порушенням закону, а саме: відповідач під час внесення змін до установчих документів вказав адресу місцезнаходження, за якою підприємство не значиться.

Відмовляючи у задоволені позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що вимоги апеляційної скарги є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню..

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи 27 грудня 2013 р. ТОВ "БРАУН ХАУС" подало документи державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва передбачені ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 р. №755-IV (далі за текстом - Закон №755-IV).

Позивачем 14 січня 2014 р. складено повідомлення №44-9-20-33-18-02-31 за формою №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням: Харківська область, м. Харків, Жовтневий р-н, вул. Полтавський шлях, буд. 31.

20 січня 2014 р., на виконання вимог ст.14 Закону №755-IV, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "БРАУН ХАУС" до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, у зв'язку зі зміною місцезнаходження ТОВ "БРАУН ХАУС".

З мвтеріалів справи вбачається, що 28 січня 2014 р. до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції надійшла реєстраційна справа ТОВ "БРАУН ХАУС", яка була поставлена на облік.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі за текстом - Закон №755-IV), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону №755-IV).

Згідно ч.3 ст. 8 Закону №755-IV, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону №755-IV, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст. 29 Закону №755-IV.

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

З матеріалів справи вбачається, що згідно п.1.2. статуту ТОВ "БРАУН ХАУС", адреса місцезнаходження останнього є 61052, Україна, м. Харків, вул. Полтавський шлях, буд.31. Зазначені зміни до установчих документів були здійсненні за рішенням загальних зборів ТОВ "БРАУН ХАУС", які відбулися 25 грудня 2013 р., що підтверджується протоколом загальних зборів № 2 від 25 грудня 2013 р.

Судовим розглядом встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "БРАУН ХАУС", відповідали вимогам положень ст.29 Закону № 755-IV та подані уповноваженою особою.

З матеріалів справи вбачається, що з метою підтвердження місцезнаходженням відповідача за адресою реєстрації: 61052, Харківська область, м. Харків, Жовтневий район, вул. Полтавський шлях, буд.31, позивачем була проведена перевірка, за результатами якої до державного реєстратора було складено повідомлення за формою № 18-ОПП від 14 січня 2014 р.

Що згідно вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган має право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Пунктом 67.2 ст. 67 ПК України передбачено право контролюючих органів в установленому законом порядку звертатися до суду з позовами про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до положень ст.ст. 63 і 64 Податкового кодексу України, які визначають порядок обліку платників податків та Порядку обліку платників податків і зборів затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 р. № 1588, повноваження контролю реалізуються контролюючим органом лише відносно платника податків, який знаходиться на обліку в останнього.

Судовим розглядом встановлено, що відповідач на обліку у Західній ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області не перебуває, у зв'язку із чим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що, на момент подання позову, позивач не мав повноважень із здійснення функцій контролю щодо ТОВ "БРАУН ХАУС".

Колегія суду погоджується з твердженням суду першої інстанції, що посилання позивача на відсутність ТОВ "БРАУН ХАУС" за зареєстрованим місцезнаходженням не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що пов'язані із змінами в установчих документах, виходячи з наступного.

Згідно пунктів 12.4.,12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 р. № 1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою ст. 19 Закону.

Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV.

Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.

Отже колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Західної об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2014р. по справі № 820/830/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Присяжнюк О.В. Судді Курило Л.В. Русанова В.Б. Повний текст ухвали виготовлений 17.04.2014 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено23.04.2014
Номер документу38304693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/830/14

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні