ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ПОВЕРНЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ
11 квітня 2014 року Справа № 808/2560/14 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Лілії Яковлівни, перевіривши матеріали адміністративного позову
за позовною заявою: Обслуговуючого кооперативу «Сонячне-газ-2005», селище Сонячне Запорізького району Запорізької області
до: Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області, с. Володимирівське Запорізького району Запорізької області
треті особи: Товариство забудовників «Сонячний - ЗТЗ», селище Сонячне Запорізького району Запорізької області;
Державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького районного управління юстиції Запорізької області, м. Запоріжжя
про: визнання незаконним рішення та скасування державної реєстрації юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
09.04.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу «Сонячне-газ-2005» (далі - позивач) до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство забудовників «Сонячний - ЗТЗ», Державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького районного управління юстиції Запорізької області (далі - треті особи), в якому позивач просить суд:
- визнати незаконним рішення № 311 від 13.09.2007 Виконавчого комітету Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області «Про затвердження Статуту громадського товариства забудовників «Сонячний - ЗТЗ»;
- скасувати державну реєстрацію юридичної особи: товариство забудовників «Сонячний - ЗТЗ» (код ЄДРПОУ 35651861), яке зареєстроване за адресою: вул. Виноградна, 2, селище Сонячне Запорізького району Запорізької області.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Перевіривши матеріали адміністративного позову та додані до нього документи суд прийшов до висновку, що позовна заява підлягає поверненню позивачеві виходячи з наступного.
За приписами ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (ч. 2 ст. 2 КАС України).
Правила предметної підсудності адміністративних справ закріплені ст. 18 КАС України.
Зокрема, пунктом 1 ч. 2 ст. 18 КАС України передбачено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Частиною 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (із змінами та доповненнями, далі - Закон України № 280/97-ВР) визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України № 280/97-ВР, система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
З матеріалів адміністративного позову вбачається, що сторонами у справі є Обслуговуючий кооператив «Сонячне-газ-2005» (позивач) та Володимирівська сільська рада Запорізького району Запорізької області (відповідач), яка згідно положень Закону України № 280/97-ВР належить до органів місцевого самоврядування.
Тобто, в даному випадку спір виник між юридичною особою з одного боку та органом місцевого самоврядування з іншого, а тому згідно приписів ч. 1 ст. 18 КАС України його належить розглядати в місцевому загальному суді як адміністративному суді.
Згідно з п. 6 ч. 3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Враховуючи те, що Обслуговуючим кооперативом «Сонячне-газ-2005» позовні вимоги пред'явлено до органу місцевого самоврядування, яким є Володимирівська сільська рада Запорізького району Запорізької області, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає поверненню позивачеві.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI (із змінами та доповненнями, далі - Закон України № 3674-VI), судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Як передбачено п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України № 3674-VI, сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі повернення заяви або скарги.
Частиною 2 ст. 7 Закону України № 3674-VI визначено, що у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.
До адміністративного позову надано оригінал квитанції ПАТ «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО» Олександрівське відділення м. Запоріжжя від 07.04.2014 № 18, згідно якого Обслуговуючим кооперативом «Сонячне-газ-2005» сплачено судовий збір у сумі 36,54 грн.
З огляду на викладене, сплачений судовий збір підлягає поверненню позивачеві з Державного бюджету України у розмірі 36,54 грн.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 18, 107, 108, 160, 165 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу «Сонячне-газ-2005» до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство забудовників «Сонячний - ЗТЗ», Державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького районного управління юстиції Запорізької області про визнання незаконним рішення та скасування державної реєстрації юридичної особи - повернути.
Повернути з Державного бюджету України на користь Обслуговуючого кооперативу «Сонячне-газ-2005» (70417, Запорізька область, Запорізький район, селище Сонячне, вул. Олександрівська, буд. 18, код ЄДРПОУ 36238100) сплачену згідно квитанції від 07.04.2014 № 18 суму судового збору в розмірі 36,54 (тридцять шість гривень 54 коп.)грн.
Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати позивачеві разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 5-денний строк з дня проголошення ухвали (якщо ухвалу було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то в 5-денний строк з дня отримання цією особою копії ухвали) апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2014 |
Оприлюднено | 23.04.2014 |
Номер документу | 38304761 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні