ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
П О С Т А Н
О В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
06 квітня
2009 року
Справа
№ 2а-339/09/0970
м.
Івано-Франківськ
Івано-Франківський
окружний адміністративний суд у складі:
Судді Остап'юк С.В.
при
секретарі Скора Н.Д.
за участю:
представника позивача : Державної
податкової інспекції в Рожнятівському районі Савчук М.Я.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в
Рожнятівському районі до Рожнятівської районної організації
Християнсько-Ліберальної партії України
про стягнення податкового боргу в розмірі - 1020 грн., -
ВСТАНОВИВ :
28 січня
2009 року Державна податкова інспекція в Рожнятівському районі (далі - позивач)
звернулась в суд з адміністративним позовом до Рожнятівської районної
організації Християнсько-Ліберальної партії України (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі - 1020
грн.
Позовні
вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України «Про
систему оподаткування», підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України
«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та
державними цільовими фондами» не було подано декларації з податку на прибуток в
2007 році. Позивачем до відповідача застосовані штрафні санкції, в порядку
статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами», направлені податкові вимоги
про сплату боргу. Загальна сума несплаченого боргу становить 1020 грн.
У судовому
засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у
позовній заяві.
Відповідача
в судове засідання не з'явився повторно, хоча повідомлений належним чином про
дату, час та місце судового розгляду в друкованому засобі масової інформації за
останнім відомим місцем знаходження, правом подання письмових заперечень проти
позову не скористався.
Розглянувши
позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази,
суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з
наступних мотивів.
Судом
встановлено, що 24 лютого 2005 року Рожнятівською районною державною
адміністрацією проведено державну реєстрацію юридичної особи Рожнятівської
районної організації Християнсько-Ліберальної партії України. Відповідачем не було подано декларації з
податку на прибуток чи звіту про використання коштів неприбутковою організацією
за 2007 та 2008 роки. Позивачем на виконання повноважень, передбачених статтею
4 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» , у відповідності до
підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 вказаного Закону, за виявлені порушення,
податковими повідомленнями рішенням від 15 жовтня 2007 року за №000018100/0,
від 20 лютого 2008 року за №0000251500/0, 23 травня 2008 року за №0001971500/0,
26 серпня 2008 року за №0003051500/0 та 24 листопада 2008 року за №0004131500
до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 1020 гривень (а. с. 13, 15,
16, 18, 19). Однак, відповідач не здійснив сплату вказаних зобов'язань.
У
відповідності до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на
свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення
і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних,
соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених
законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони
здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про політичні партії в Україні»
політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України,
цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом,
прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Частиною 2 статті 14 Закону України «Про політичні партії в Україні»
встановлено, що політичні партії є неприбутковими організаціями.
Пунктом 7.11
статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначаються
особливості оподаткування, обліку та порядок подання податкового звіту про
використання коштів неприбутковими установами та організаціями. Крім того,
встановлено види доходів, які звільняються у таких організація від
оподаткування.
Згідно
підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 вказаного Закону визначено неприбуткові
організації, до яких застосовуються положення вказаної статті, пунктом «б» якої
положення даної статті поширено на політичні партії.
У
відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону
України «Про оподаткування прибутку підприємств» набуття статусу неприбуткової
організації здійснюється при її первісній реєстрації.
Відповідно
до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування
прибутку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і
подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій.
Пунктом 2.2.
Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджених наказом
Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для
внесення до Реєстру неприбуткова організація або установа повинні подати
(надіслати) до податкового органу за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за
формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копію статутних і
установчих документів.
Як
встановлено в судовому засіданні, відповідач належним чином зареєстрований в
Державній податковій інспекції в Рожнятівському районі, як неприбуткова
організація.
Згідно до
пункту 1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів
неприбутковими установами й організаціями, затвердженого наказом Державної податкової
адміністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт про
використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за
формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний
період.
Відповідно
до абзацу першого пункту 11.1 статті 11 Закону України «Про оподаткування
прибутку підприємств» для цілей цього Закону використовуються такі податкові
періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Пунктом 16.4
статті 16 вказаного Закону податок за звітний період сплачується його платником
до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального
податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до
податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період,
розраховану наростаючим підсумком.
Згідно
пункту “б” підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий
(звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, - протягом 40 календарних
днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Враховуючи
вищевказані норми, суд зазначає, що неприбуткова організація зобов'язана подати
податковий звіт про використання коштів неприбутковими організаціями, а інші
підприємства - декларацію з податку на прибуток підприємства щоквартально
протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) кварталу.
Як встановлено в судовому засіданні, відповідачем в 2007 та 2008 роках
не подано декларації з податку на прибуток чи звіту про використання коштів
неприбутковою організацією.
Згідно пункту 17.1.1 статті 17 Закону
України «Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову
декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10
неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її
затримку .
За таких
обставин суд приходить до висновку, що відповідачем було порушено строки
подання звіту використання коштів неприбутковою організацією чи декларації по
податку на прибуток, а тому дії Державної податкової інспекції в Рожнятівському
районі по застосуванню штрафних санкцій є правомірними, а податкові
повідомлення-рішення є законними.
Підпунктом 5.2.1. пукнут 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими
фондами» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане
контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону,
вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового
повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту,
який передбачає процедуру апеляційного узгодження суми податкового
зобов'язання.
Підпункт
6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачає,
що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового
зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику
податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що податковими повідомленнями-рішеннями від 15 жовтня
2007 року за №000018100/0, від 20 лютого 2008 року за №0000251500/0, 23 травня
2008 року за №0001971500/0, 26 серпня 2008 року за №0003051500/0 та 24
листопада 2008 року за №0004131500 до
відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1020 гривень за
порушення пункту 16.4 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку
підприємств», які відповідачем не оскаржувались, процедура апеляційного
узгодження суми податкового зобов'язання не порушувалась.
Згідно
підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у
строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника
податків.
Згідно
частини 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» обов'язок
юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу).
Враховуючи
вищевикладене, суд зазначає, що сума податкових зобов'язань відповідача складає
1020 гривень і є його податковим боргом, який ним не сплачено.
За таких
обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити
податковий борг. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для
вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується
Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний
сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпункт
3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлює,
що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення
його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги
Державної податкової інспекції в Рожнятівському районі про стягнення з
Рожнятівської районної організації Християнсько-Ліберальної партії України заборгованості в розмірі 1020 гривень є
обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі
статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов
задовольнити повністю.
Стягнути в
дохід Державного бюджету з Рожнятівської районної організації
Християнсько-Ліберальної партії України, 77673, с. Ясень, Рожнятівський район,
Івано-Франківська область, ідентифікаційний код 33164178 податковий борг в у
розмірі - 1020 (одна тисяча двадцять) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського
апеляційного адміністративного суду. Відповідно до статті 186 Кодексу
адміністративного судочинства України
про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня
складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду
першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до
Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський
окружний адміністративний суд.
Відповідно
до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили
після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження,
якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова
набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної
скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
Суддя С.В.
Остап'юк
Постанова складена в повному обсязі 10.04.2009 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2009 |
Оприлюднено | 06.05.2010 |
Номер документу | 3830494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк Сергій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні