Справа
№2а-377/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
П О С Т А Н
О В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
23 березня
2009 року
м.
Івано-Франківськ
Івано-Франківський
окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
при
секретарі Скора Н.Д.
за участю:
представника відповідача : Кобрина
Я.І.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинської
об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до
Долинської районної організації всеукраїнського об'єднання «Свобода» про стягнення заборгованості в розмірі 1870
гривень, -
ВСТАНОВИВ:
03.02.2009 року Долинська об'єднана державна податкова інспекція в
Івано-Франківській області (далі -
позивач) звернулось в суд з
адміністративним позовом до Долинської районної організації всеукраїнського
об'єднання «Свобода» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості перед
бюджетом в розмірі 1870 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що до відповідача податковими
повідомленнями-рішеннями 05.03.2008 року за №0001591500/0, 12.03.2008 року за
№0001641500/0, 08.12.2008 року за №0009851500/0 застосовано штрафні (фінансові)
санкції в розмірі 1870 гривень за порушення пункту 16.4 статті 16 Закону
України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме за не подання до
податкового органу податкових декларацій про прибуток. Вказані штрафні санкції
є податковим боргом відповідача і ним не сплачені. Просить стягнути з
відповідача податковий борг в розмірі 1870 гривень.
Відповідач позов не визнав, на адресу суду направив письмове заперечення
проти позову, в якому застосування таких штрафних санкцій вважає протиправним
оскільки він є політичною партією, неприбутковою організацією, зареєстрований
Долинською районною державною адміністрацією як політична партія і діє на
підставі Закону України «Про політичні партії в Україні» та Статуту
Всеукраїнського об'єднання «Свобода», а тому, посилаючись на статтю 14 Закону
України «Про політичні партії в Україні», вказує на відсутність обов'язку
подавати будь-які декларації, в тому числі декларацію з податку на прибуток
підприємства.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши заперечення представника
відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що
адміністративний позов слід задовольнити частково з наступних мотивів.
Судом встановлено, що 05.10.2001 року
Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області
зареєстровано Долинську районну організацію Всеукраїнського об'єднання
«Свобода», 15.11.2005 року дані про відповідача як політичну партію внесено до
Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, 30.11.2005 року зареєстровано в Долинській
об'єднаній державній податковій інспекції.
У
відповідності до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на
свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення
і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних,
соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених
законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони
здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про політичні партії в Україні»
політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України,
цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом,
прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Частиною 2 статті 14 Закону України «Про політичні партії в Україні»
встановлено, що політичні партії є неприбутковими організаціями.
Пунктом 7.11
статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначаються
особливості оподаткування, обліку та порядок подання податкового звіту про
використання коштів неприбутковими установами та організаціями. Крім того,
встановлено види доходів, які звільняються у таких організація від
оподаткування.
Згідно
підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 вказаного Закону визначено неприбуткові
організації, до яких застосовуються положення вказаної статті, пунктом «б» якої
положення даної статті поширено на політичні партії.
У
відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону
України «Про оподаткування прибутку підприємств» набуття статусу неприбуткової
організації здійснюється при її первісній реєстрації.
Відповідно
до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування
прибутку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і
подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій.
Пунктом 2.2.
Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджених наказом
Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для
внесення до Реєстру неприбуткова організація або установа повинні подати
(надіслати) до податкового органу за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за
формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копію статутних і
установчих документів.
Згідно до
пункту 1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів
неприбутковими установами й організаціями затвердженого наказом Державної
податкової адміністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт
про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається
за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний
період.
Відповідно
до абзацу першого пункту 11.1 статті 11 Закону України «Про оподаткування
прибутку підприємств» для цілей цього Закону використовуються такі податкові
періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Пунктом 16.4
статті 16 вказаного Закону податок за звітний період сплачується його платником
до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового
періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового
органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану
наростаючим підсумком.
Згідно
пункту “б” підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий
(звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, - протягом 40 календарних
днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Враховуючи
вищевказані норми суд зазначає, що неприбуткова організація зобов'язана подати
податковий звіт про використання коштів неприбутковими організаціями, а інші
підприємства - декларацію з податку на прибуток підприємства щоквартально
протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) кварталу.
Як встановлено в судовому засіданні, відповідач не подав документів,
передбачених наказом Державної
податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення його
до Реєстру неприбуткових організацій та установ, а тому не внесений до даного
Реєстру і перебуває на загальній системі оподаткування. Крім того, судом
встановлено, що відповідачем за період 2006 та 2007 років взагалі не складались
та на адресу позивача не направлялись декларації з податку на прибуток чи звіти
про використання коштів неприбутковою організацією.
Згідно пункту 17.1.1 статті 17 Закону
України «Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову
декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10
неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її
затримку .
За таких
обставин суд приходить до висновку, що відповідачем було порушено строки
подання декларації по податку на прибуток, а тому дії Долинської об'єднаної
державної податкової інспекції по застосуванню штрафних санкцій є правомірними,
а податкові повідомлення-рішення є законними.
Підпунктом 5.2.1. пукнут 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків,
нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього
Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового
повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту,
який передбачає процедуру апеляційного узгодження суми податкового
зобов'язання.
Підпункт
6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачає,
що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового
зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику
податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що податковими повідомленнями-рішеннями 05.03.2008
року за №0001591500/0, 12.03.2008 року за №0001641500/0 до відповідача
застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1700 гривень за порушення
пункту 16.4 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»,
які відповідачем не оскаржувались, процедура апеляційного узгодження суми
податкового зобов'язання не порушувалась. 31.03.2008 року та 06.05.2008 року
позивачем надіслано відповідачу першу та другу податкові вимоги про сплату
штрафних санкцій в розмірі 1700 гривень, а 08.12.2008 року винесено плавкове
повідомлення-рішення за №0009851500/0 про застосування до позивача штрафних
санкцій в розмірі 170 гривень, яке також відповідачем не оскаржувались.
Згідно
підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у
строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника
податків.
Представником
відповідача в судовому засіданні надано суду копії квитанцій від 13.02.2009
року та 04.03.2009 року про сплату 340 гривень штрафних (фінансових)
застосованих позивачем до нього. Тобто, відповідачем виконано зобов'язання по сплаті штрафних санкцій в розмірі 340
гривень.
Згідно
частини 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» обов'язок
юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу).
Враховуючи
вищевикладене, суд зазначає, що сума податкових зобов'язань відповідача складає
1530 гривень і є його податковим боргом, який ним не сплачено.
За таких
обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити
податковий борг. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для
вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується
Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний
сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпункт
3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлює,
що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення
його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги
Долинської об'єднаної державної податкової інспекції про стягнення з Долинської
районної організації всеукраїнського об'єднання «Свобода» заборгованості в
розмірі 1530 гривень є обґрунтованими, а позов в цій частині таким що підлягає
до задоволення. Позовні вимоги в частині стягнення з Долинської районної
організації всеукраїнського об'єднання «Свобода» заборгованості в розмірі 340
гривень є такими, що не підлягають до задоволення у зв'язку із сплатою даної
заборгованості.
На
підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 258
Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Долинської районної організації
всеукраїнського об'єднання «Свобода» ідентифікаційний код 33715226 вул.
Пушкіна, 5/41 м.Долина, Івано-Франківська область заборгованість в доход
Державного бюджету на рахунок №34129999700155 ВДК в Долинському районі УДК в
Івано-Франківській області МФО836014 код 20568642 в розмірі 1530 гривень.
В задоволенні решти позовних вимог
відмовити.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного
адміністративного суду. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного
судочинства України про апеляційне оскарження постанови
подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів
після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження
та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного
суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно
до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду
набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву
про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний
строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі
подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя С.В. Остап'юк
Постанова в повному обсязі складена 27.03.2009
року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2009 |
Оприлюднено | 06.05.2010 |
Номер документу | 3830497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк Сергій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні