УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2014 р. Справа № 76924/12/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Шавеля Р.М.,
суддів Костіва М.В. та Савицької Н.В.,
з участю секретаря судового засідання - Гнатик А.З.,
а також сторін (їх представників):
від позивача - Хильченко Л.М.;
від відповідача - Борисовський А.Р.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу засновника Фермерського господарства «Константа-Агро» ОСОБА_4 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25.11.2011р. в адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. до Фермерського господарства «Константа-Агро» про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И Л А:
27.10.2011р. позивач Державна податкова інспекція /ДПІ/ у Пустомитівському районі Львівської обл. Державної податкової служби звернулася до суду з позовом, в якому просила винести рішення про припинення юридичної особи Фермерського господарства /ФГ/ «Константа-Агро» (а.с.3).
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25.11.2011р. заявлений позов задоволено; припинено юридичну особу - ФГ «Константа-Агро», ідентифікаційний код 36874684; копії постанови підлягають скеруванню сторонам, державному реєстратору Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської обл., відповідача зобов'язано виконати постанову суду негайно (а.с.24 і на звороті).
Не погодившись із винесеним судовим рішенням, постанову суду оскаржив засновник ФГ «Константа-Агро» ОСОБА_4, який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким у задоволенні заявленого позову відмовити (а.с.33-34).
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що суд при вирішенні спору помилково покликався на норми Закону України «Про систему оподаткування», оскільки з 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України. Також у рішенні суду не деталізовано, які саме документи фінансової звітності не подавав відповідач, за який період не були подані податкові декларації у податковий орган; чи перебував апелянт на загальній чи спрощеній системі оподаткування.
У зв'язку із реорганізацією ДПІ у Пустомитівському районі Львівської обл. Державної податкової служби в ДПІ у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл., судом апеляційної інстанції в порядку ст.55 КАС України допущено заміну позивача його правонаступником - ДПІ у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. (а.с.113).
25.07.2013р. на адресу апеляційного суду надійшла заява сторін від 16.04.2014р. про затвердження угоди про примирення, згідно умов якої:
1. позивач ДПІ у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. проводить дії щодо перевірки податкової звітності відповідача ФГ «Константа-Агро», складаючи та виносячи відповідно до своїх повноважень акти перевірки, і на їх підставі, податкові повідомлення-рішення;
2. відповідач ФГ «Константа-Агро», отримавши документи, вказані в п.1, здійснює усунення виявлених порушень та сплату визначених у податкових повідомленнях-рішеннях штрафних санкцій, до судового засідання від 16.04.2014р. (а.с.66-112, 114).
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін на підтримання поданої заяви щодо затвердження угоди про примирення, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку про те, що подану заяву слід задоволити і затвердити вищевикладені умови примирення між сторонами, при цьому постанову суду належить визнати нечинною, а провадження у справі - закрити, з наступних підстав.
Як достовірно встановлено судом першої інстанції, відповідач ФГ «Константа-Агро» зареєстрований державним реєстратором Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської обл. та взятий на податковий облік в ДПІ у Пустомитівському районі Львівської обл. (а.с.4-9).
З моменту своєї державної реєстрації відповідач не подавав податкової звітності, пов'язаної з нарахуванням та сплатою податків, зокрема, починаючи з 24.06.2010р., по час розгляду справи в суді першої інстанції.
За таких обставин відповідачем допущено порушення вимог пп.2. п.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» (за період до 01.01.2011р.) та вимог ст.16 Податкового кодексу України (за період з 01.01.2011р.) щодо обов'язків платника податків і зборів подавати податковому органу декларації, бухгалтерську звітність та інші відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Із урахуванням змісту про затвердження умов примирення і долучених до неї документів, колегія суддів приходить до висновку про фактичне врегулювання сторонами по справі між собою спірних питань на основі взаємних поступок.
За таких обставин викладені умови примирення сторін ґрунтуються на фактичних обставинах справи, наведені умови примирення не суперечать закону та не порушують чиїх-небудь прав, свобод та інтересів, через що останні підлягають затвердженню судом.
Стосовно правильності винесеного судом першої інстанції рішення колегія суддів враховує наступне.
Приймаючи рішення по справі, суд першої інстанції виходив з того, що у зв'язку з неподачею відповідачем ФГ «Константа-Агро» податкової звітності за річний період, позовні вимоги підлягають задоволенню на підставі вимог ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», пп.2. п.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», ст.16, п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України.
Колегія суддів вважає, що наведені висновки суду є вірними, оскільки такі ґрунтуються на фактичних обставинах справи, і відповідають вимогам чинного законодавства, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.238 Господарського кодексу /ГК/ України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
До видів адміністративно-господарських санкцій належить скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання (ст.239 ГК України).
Згідно п.17 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.67.2 ст.67 наведеного Кодексу органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Приписами ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Із змісту заявленого позову слідує, що податковий орган звернувся до суду з вимогами про припинення юридичної особи ФГ «Константа-Агро» у зв'язку з неподанням останнім протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Факт неподання відповідачем наведених документів стверджується довідкою ДПІ у Пустомитівському районі Львівської обл. № 16747/9/15-20803 від 19.10.2011р. (а.с.10).
Також в процесі судового розгляду податковий орган може надавати інші документи, які стосуються розрахунків відповідача з бюджетами по податках.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що позивач, надавши довідки про відсутність у ФГ «Константа-Агро» заборгованості перед бюджетами і державними цільовими фондами, які судом і сторонами не спростовані, надав належні докази відсутності податкового боргу у відповідача.
Таким чином, з урахуванням наведених законодавчих приписів, приймаючи до уваги встановлений факт неподання відповідачем податкової звітності до контролюючого органу більше року, суд першої інстанції підставно та обґрунтовано прийняв рішення про припинення юридичної особи ФГ «Константа-Агро». При цьому, покликання апелянта на неповноту дослідження судом обставин щодо фактичного подання звітності протягом названого періоду не знайшли свого документального підтвердження. Так, останнім не подано жодного доказу, який би засвідчував факт звітування ним до контролюючого органу, починаючи з 24.06.2010р.
Разом з тим, відповідно до п.3 ч.1 ст.157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо сторони досягли примирення.
Згідно з вимогами ч.2 ст.203 КАС України якщо судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення, а обставини, які стали підставою для закриття провадження у справі, виникли після його ухвалення, суд апеляційної інстанції визнає таке рішення нечинним і закриває провадження у справі.
Оскільки судом першої інстанції винесено судове рішення з дотримання вимог матеріального та процесуального права, на стадії апеляційного розгляду сторони досягли примирення, колегія суддів вважає за необхідне заяву про затвердження угоди про примирення задоволити, затвердити вищевикладені умови примирення між сторонами, при цьому постанову суду слід визнати нечинною, а провадження у справі - закрити.
Керуючись ст.96, 113, п.3 ч.1 ст.157, ч.3 ст.160, ст.194, п.4 ч.1 ст.198, ч.2 ст.203, п.5 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А:
Заяву Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. та Фермерського господарства «Константа-Агро» про затвердження умов примирення задоволити.
Затвердити наступні умови примирення сторін по справі:
1. позивач Державна податкова інспекція у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. проводить дії щодо перевірки податкової звітності відповідача Фермерського господарства «Константа-Агро», складаючи та виносячи відповідно до своїх повноважень акти перевірки, і на їх підставі, податкові повідомлення-рішення;
2. відповідач Фермерське господарство «Константа-Агро», отримавши документи, вказані в п.1, здійснює усунення виявлених порушень та сплату визначених у податкових повідомленнях-рішеннях штрафних санкцій, до судового засідання від 16.04.2014р.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25.11.2011р. в адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській обл. до Фермерського господарства «Константа-Агро» про припинення юридичної особи, - визнати нечинною, а провадження у справі - закрити.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя: Р.М.Шавель
Судді: М.В.Костів
Н.В.Савицька
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2014 |
Оприлюднено | 23.04.2014 |
Номер документу | 38312384 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Р.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні