Постанова
від 15.04.2014 по справі 812/1851/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1851/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Смішливої Т.В.

при секретарі судового засідання: Скляровій І.А.,

за участю:

представника позивача: Попової М.М., дов.№ 16935/09 від 17.10.2013

представників відповідача: Кузнєцова О.С. - директор

Ларіоненко М.В., дов. № 1-18/61 від 08.04.2014

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська до Публічного акціонерного товариства «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату пенсій, -

ВСТАНОВИВ:

14 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська до Публічного акціонерного товариства «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» про стягнення заборгованості за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43616,58 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає наступне, Публічне акціонерне товариство «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» зареєстровано платником збору в Управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 19.02.2014. Станом на 01.03.2013 за відповідачем утворилась заборгованість по відшкодуванню різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43616,58 грн. Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» від 13.12.1991 та Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково - педагогічним) працівникам державних не бюджетних установ, організацій та вищих навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №372 від 24.03.2004, Публічне акціонерне товариство «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» зобов'язано щомісячно до 25 числа фінансувати виплату різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, які працювали на підприємстві та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на яку мають право зазначені особи. Станом на 01.03.2014 заборгованість відповідача перед УПФУ в Ленінському районі м. Луганська за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43616,58 грн., залишається непогашеною.

На підставі викладеного позивач просив суд стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43616,58 грн.

У судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги, зазначивши, що до списків на відшкодування витрат на виплату пенсії науковим працівникам помилково включено ОСОБА_4 з пенсією у розмірі 55,84 грн., у зв'язку з чим просив суд стягнути з відповідача 43560,74 грн., в іншій частині позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позову, просив задовольнити позов,

Представники відповідача проти позову заперечували з тих підстав, що вважали, що обов'язок підприємства фінансувати виплату різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, які працювали на підприємстві та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на яку мають право зазначені особи виник у відповідача з 1992 року з дня прийняття спеціального закону, а тому стаж роботи працівників на посадах науковців до 1992 року не може враховуватись при обчисленні долі плати підприємства, надали свій розрахунок, відповідно до якого підприємство повинно сплатити УПФУ за жовтень - грудень 2013 року та січень. Люти1 2014 року 5996,60 грн.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.

Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» є юридичною особою, як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 19.02.1991 за № 01-0038 (а.с.4).

Законом України від 13 грудня 1991 року № 1977-XIІ «Про наукову і науково-технічну діяльність» (далі - Закон № 1977) визначені правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку науково-технічної сфери, створення умов для наукової і науково-технічної діяльності, забезпечення потреб суспільства і держави у технологічному розвитку.

Відповідно до статті 2 Закону № 1977 метою цього Закону є врегулювання відносин, пов'язаних з науковою і науково-технічною діяльністю, та створення умов для підвищення ефективності наукових досліджень і використання їх результатів для забезпечення розвитку усіх сфер суспільного життя.

Основними завданнями цього Закону є визначення: правового статусу суб'єктів наукової і науково-технічної діяльності, матеріальних та моральних стимулів забезпечення престижності та зумовленої суспільними потребами пріоритетності цієї сфери людської діяльності, залучення до неї інтелектуального потенціалу нації; економічних, соціальних та правових гарантій наукової і науково-технічної діяльності, свободи наукової творчості; основних цілей, напрямів та принципів державної політики у сфері наукової і науково-технічної діяльності; повноважень органів державної влади щодо здійснення державного регулювання та управління у сфері наукової і науково-технічної діяльності.

Суб'єктами наукової і науково-технічної діяльності є: вчені, наукові працівники, науково-педагогічні працівники, а також наукові установи, наукові організації, вищі навчальні заклади III-IV рівнів акредитації, громадські організації у науковій та науково-технічній діяльності (далі - громадські наукові організації) (стаття 4 Закону № 1977).

Відповідно до статті 6 Закону № 1977 науковий працівник може виконувати науково-дослідну, науково-педагогічну, дослідно-конструкторську, дослідно-технологічну, проектно-конструкторську, проектно-технологічну, пошукову, проектно-пошукову роботу та (або) організовувати виконання зазначених робіт у наукових установах та організаціях, вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації, лабораторіях підприємств.

Під час судового розгляду справи судом встановлено, що на ПАТ «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» (ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація») працювали працівники, яким призначено пенсію згідно із Законом № 1977.

На виконання вимог пункту 5 Порядку № 372 Управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська були надіслані відповідачу відповідні повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977, і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на 2013, 2014 роки якими визначено суму витрат що підлягає відшкодуванню підприємством. (а.с.10-11,14-19,21-35)

Повідомлення отримані підприємством відповідача, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. (а.с.12-13,20,36,37)

Отримавши повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977, і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, відповідачем не надано до Пенсійного фонду заперечення щодо вказаних повідомлень, повідомлення не оскаржені в судовому порядку.

Стосовно заперечень відповідача у судовому засіданні судом встановлено, що ОСОБА_5 працював на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» у період з 06.12.1961 по 30.10.1989, отримує пенсію відповідно до Закону № 1977. (а.с. 59-61), ОСОБА_6 працював на підприємстві відповідача з 01.02.1988 по 29.12.1990 (а.с. 62-64, 96-101), ОСОБА_7 має стаж наукового працівника з 06.09.1960 по 15.12.1989 (а.с. 65-67), ОСОБА_8 працював на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» у період з 19.03.1991 по 07.10.1991 (а.с. 68), ОСОБА_9 - з 1969 по 1991 роки (а.с. 69), ОСОБА_10 - з 19.06.1963 по 31.08.1990 (а.с. 70-73), ОСОБА_11 з 24.02.1975 по 30.03.1990 (а.с. 74-75), ОСОБА_12 - з 01.08.1960 по 15.01.1968 (а.с. 76-77), ОСОБА_13 працювала на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» з 10.06.1975 по 01.03.1990 (а.с. 78-79), ОСОБА_14 - з 20.09.1985 по 17.04.1989 (а.с. 80), ОСОБА_15 - з 02.10.1965 по 21.08.1989 (а.с. 81)

Представниками відповідача не заперечується той факт, що всі вищевказані особи працювали на наукових посадах на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація», всім вказаним особам призначено пенсію відповідно до Закону № 1977.

Спір виник у зв'язку з тим, що вищевказані колишні співробітники ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» працювали у відповідача до 1992 року, тобто до набрання чинності Законом № 1977.

Суд вважає за необхідне зазначити, що згідно із вимогами статті 24 Закону № 1977 держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.

Пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески).

Перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень статей 22-1, 22-2 цього Закону.

Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Дія цієї статті поширюється на наукових (науково-педагогічних) працівників наукових установ та організацій недержавної форми власності, які пройшли державну атестацію згідно із цим Законом, недержавних вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, що діють відповідно до Закону України «Про вищу освіту», міжнародних наукових організацій, відкритих на території України відповідно до міжнародних договорів, установчі документи яких затверджено Кабінетом Міністрів України, а також на наукових (науково-педагогічних) працівників наукових установ і вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, що належали партійним та громадським організаціям колишніх Української РСР, інших республік СРСР та СРСР.

Пунктом 1 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 24 березня 2004 року за № 372 (надалі - Порядок № 372), визначено механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом № 1977, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - різниця у розмірі пенсії).

Пунктом 2 Порядку № 372 визначено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 372 розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону № 1977, про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством (пункт 8 Порядку від 24 березня 2004 року № 372).

З аналізу вищенаведених норм чинного законодавства вбачається, що з 24 вересня 1992 року (дата набрання чинності Законом № 1977) у підприємств виник обов'язок фінансувати різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977, і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законів.

Між тим, до розрахунку стажу наукових працівників необхідно включати весь науковий стаж, на підставі цим особам призначено пенсію за Законом № 1977 без винятку стажу, відпрацьованого до пенсіонером на підприємстві.

Тобто, з 24.09.1992 у відповідача виник обов'язок фінансувати різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977, і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законів, також і щодо колишніх працівників, які працювали на підприємстві до 1992 року, та яким у подальшому призначено пенсію за Законом № 1977.

Щодо фінансування витрат на виплату пенсії ОСОБА_16 та ОСОБА_17, то вказані особи дійсно не працювали на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація»

Як вбачається з розпорядження про призначення пенсії ОСОБА_16, останній призначено пенсію по втраті годувальника - чоловіка ОСОБА_18, який у період з 01.01.1967 по 30.06.1983 працював на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» науковим співробітником та отримував пенсію на підставі Закону № 1977. (а.с. 82-84, 102).

ОСОБА_17 призначено пенсію по втраті годувальника ОСОБА_19, який у період з 13.01.1961 по 18.09.1995 працював науковим співробітником на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація», отримував пенсію на підставі Закону № 1977. (а.с. 85-90)

Статтею 24 Закону № 1977 передбачений також такий вид пенсій, як пенсія в разі втрати годувальника, яка виплачується членам сім'ї померлого наукового (науково - педагогічного) працівника.

Пенсія в разі втрати годувальника призначається непрацездатним членам сім'ї померлого наукового (науково-педагогічного) працівника (годувальника), які були на його утриманні (при цьому дітям пенсія призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника), у розмірі:

80 відсотків пенсії наукового (науково-педагогічного) працівника - на трьох і більше непрацездатних членів сім'ї;

60 відсотків - на двох непрацездатних членів сім'ї;

40 відсотків - на одного непрацездатного члена сім'ї.

Право на призначення пенсії відповідно до цього Закону поширюється також на непрацездатних членів сім'ї наукового (науково-педагогічного) працівника, який помер до набрання чинності цим Законом. Пенсія встановлюється в розмірах, передбачених ч. 22 ст.. 24 Закону.

Відповідачем не оскаржується факт роботи ОСОБА_18 та ОСОБА_19 на ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація», а також не оскаржується право ОСОБА_16 та ОСОБА_17 на отримання пенсії по втраті годувальника.

Заперечення відповідача про те, що ПАТ «НДПКІ «Вуглемеханізація» не повинен фінансувати виплату пенсії вказаним особам спростовуються положеннями статті 24 Закону № 1977.

Відповідно до ч. 9 ст. 24 Закону № 1977 та пункту 9 Порядку № 372 різниця у розмірі пенсій наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3-8 цього Порядку.

Сума заборгованості по відшкодуванню різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законів за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43560,74 грн., зокрема підтверджується карткою особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам державного не бюджетного підприємства та розрахунком заборгованості. (а.с.8,9).

Оскільки в порушення вимог пункту 5 Порядку від 24 березня 2004 року № 372 Публічне акціонерне товариство «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» не внесло до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська визначену суму різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період з 01.10.2013 по 01.03.2014, не сплатило існуючу заборгованість за час судового розгляду справи, позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська суд вважає обґрунтованими, та таким що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська задовольнити повністю.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація» (код ЄДРПОУ 24183643, місцезнаходження юридичної особи: 91047, м. Луганськ, Ленінський район, вул. Оборонна, 34) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська заборгованість з відшкодуванню різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період з 01.10.2013 по 01.03.2014 у розмірі 43560,74 грн. (сорок три тисячі пятсот шістдесят грн. 74 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено та підписано судом 18 квітня 2014 року.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено24.04.2014
Номер документу38313526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1851/14

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 15.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні