Постанова
від 25.03.2014 по справі 185/493/14-а
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 185/493/14-а

Провадження № 2-а/185/26/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2014 року Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі:

головуючий суддя - Боженко Л. В.,

секретар Полуциган О. П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Павлограді адміністративну справу за позовом фізичної особи- підприємця ОСОБА_1 до Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про визнання неправомірним та скасування рішення сесії в частині відмови в затвердженні технічної документації та зобов'язання затвердити технічну документацію із землеустрою ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з адміністративним позовом, в якому просить визнати неправомірним та скасувати рішення 37-ї сесії 4-го скликання Павлоградської міської ради Дніпропетровської області в частині відмови в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж та наданні позивачу земельної ділянки по АДРЕСА_1, кадастровий номер1212400000:03:016:0005 для обслуговування торгівельного павільйону, вид цільового призначення земель (КВЦПЗ) -03.07- для будівництва та обслуговування будівель торгівлі із земель житлової та громадської забудови. Зобов'язати Павлоградську міську раду затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки по вказаному адресу та надати позивачу зазначену земельну ділянку в користування.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав, просив задовольнити.

Представник відповідача Снєгирьова С.О. не визнала позовні вимоги, пославшись на обставини наведені в письмовому запереченні(а.с.26-28).

Вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наступних підстав :

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території.

Згідно зі статтями 13, 14 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Право власності на землю гарантується, набувається та реалізується громадянами виключно у відповідності до закону.

У відповідності із ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян і юридичних осіб, відноситься до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником торгівельного павільйону площею 30,5 кв.м., який розташований по АДРЕСА_1.

Рішенням 35-ї сесії У1-го скликання Павлоградської міської ради Дніпропетровської області від 19.06.2013 року №941-35/У1 наданий дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,0042 га на вулиці АДРЕСА_1, для обслуговування торгівельного павільйону, вид цільового призначення земель (КВЦПЗ) -03.07- (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) із земель, які знаходяться в оренді у физічної особи - підприємця ОСОБА_5, землі житлової та громадської забудови, з послідуючою передачею земельної ділянки в оренду.(а.с.5). На виконання зазначеного рішення органу місцевого самоврядування позивач замовив у Дніпропетровській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» виготовлення технічної документації із землеустрою для передачі земельної ділянки в оренду, за що сплатив згідно договору та рахунку 5 000грн.(а.с. 8-10).

Рішенням 37-ї сесії У1-го скликання Павлоградської міської ради Дніпропетровської області від 08.10.2013року № 1033-37/У1 відмовлено в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж та наданні позивачу земельної ділянки по АДРЕСА_1, кадастровий номер1212400000:03:016:0005 для обслуговування торгівельного павільйону, вид цільового призначення земель (КВЦПЗ) -03.07- для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) із земель, які знаходились в оренді у физічної особи - підприємця ОСОБА_5, землі житлової та громадської забудови. Договір оренди земельної ділянки з фізичною - особо підприємцем ОСОБА_5 від 06.09.2004року вважати таким, що втратив чинність.(а.с.13).

Суд, перевіривши обставини справи, дослідивши докази, прийшов до висновку, що це рішення є протиправним та підлягає скасуванню з наступних підстав:

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі та у межах повноважень та засобами, передбаченими Конституцією та законами України.

Зазначені положення Конституції України кореспондовані в ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» частиною 3 якої передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

А, отже, за таких обставин, суд вважає оспорюванне рішення протиправним та таким, що не відповідає нормам діючого законодавства, в зв'язку з чим підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на який вони розміщені на тих самих умовах та тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Своїм рішенням від 19.06.2013 року відповідач фактично дав дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки, але після її виготовлення безпідставно її не затвердив. Тому що рішення нічим не обґрунтоване, а відповідно ч. 13 ст. 123 ЗК України встановлені підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою - лише його невідповідність вимогам закону та прийнятих відповідно до них нормативних актів.

Представлена технічна документація виготовлена Дніпропетровською регіональною філією Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», яка є ліцензованою організацією і документація відповідає вимогам закону.

Таким чином, з'ясувавши всі обставини та докази, оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити.

На підставі викладеного та , керуючись ст. ст. 2, 6, 9, 10, 11, 14, 17, 71, 72, 159-163 КАС Україн

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов фізичної особи- підприємця ОСОБА_1 до Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про визнання неправомірним та скасування рішення сесії в частині відмови в затвердженні технічної документації та зобов'язання затвердити технічну документацію із землеустрою задовольнити

Визнати неправомірним та скасувати рішення 37-ї сесії У1-го скликання Павлоградської міської ради Дніпропетровської області в частині відмови ОСОБА_1 в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж та наданні земельної ділянки по АДРЕСА_1, кадастровий номер1212400000:03:016:0005 для обслуговування торгівельного павільйону, вид цільового призначення земель (КВЦПЗ) -03.07- для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) із земель житлової та громадської забудови.

Зобов'язати Павлоградську міську раду затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки по АДРЕСА_1 кадастровий номер 1212400000:03:016:0005 для обслуговування торгівельного павільйону, вид цільового призначення земель (КВЦПЗ) -03.07- для будівництва та обслуговування будівель торгівлі із земель житлової та громадської забудови та надати ОСОБА_1 зазначену земельну ділянку в користування.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Павлоградський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: Л. В. Боженко

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення25.03.2014
Оприлюднено24.04.2014
Номер документу38316334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —185/493/14-а

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Боженко Л. В.

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Боженко Л. В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Боженко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні