ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" квітня 2014 р. Справа № 809/500/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
за участю секретаря Жовнірович О.С.
за участю сторін:
представника позивача: Ковалюк Г.І.
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області
до відповідача: Товариства з обмежено відповідальністю "ІКС-Адванс"
про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
10.02.2014 року Державна податкова інспекція у м.Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - ДПІ у м.Івано-Франківську) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" (далі - ТОВ "ІКС-Адванс") про стягнення заборгованості в розмірі 69588,56 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, суду пояснила, що за відповідачем рахується податковий борг по земельному податку в загальному розмірі 69 588,56 грн., з яких 55 661,41 грн. основного боргу та 13927,15 грн. штрафних санкцій, який виник у зв'язку з несплатою відповідачем земельного податку за квітень-червень 2012 року, оскільки ТОВ "ІКС-Адванс" здійснило неправильне розрахування суми податку відповідно до поданої податкової декларації за 2012 рік. Таким чином, відповідач занизив розмір земельного податку, у зв'язку з чим виник податковий борг. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена. На підставі наведеного просила позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення судової повістки. Правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено , що ТОВ "ІКС-Адванс" є юридичною особою та перебуває на податковому обліку у органах державної податкової служби з 07.07.2011 року (а.с. 6-7).
Як вбачається з матеріалів справи, 01.10.2012 року ТОВ "ІКС-Адванс" подало до Тисменицької ОДПІ податкову декларацію із земельного податку за 2012 рік, за період з квітня по грудень 2012 року, в якій визначило річну суму земельного податку, в тому числі і за 3 земельні ділянки, призначені для обслуговування гаражної стоянки автомобілів.
Так, відповідачем за земельну ділянку для обслуговування гаражної стоянки автомобілів площею 40 м 2 визначено 3,03 грн. плати річної суми земельного податку (земельна ділянка №1), для обслуговування гаражної стоянки автомобілів площею 19453 м 2 визначено 1 480,44 грн. плати річної суми земельного податку (земельна ділянка №2) та для обслуговування гаражної стоянки автомобілів площею 62207 м 2 визначено 4 734,10 грн. плати річної суми земельного податку (земельна ділянка №3) (а.с. 30-31).
А саме: за даними вказаної декларації за квітень-червень 2012 року відповідач задекларував до сплати 1 723 грн. земельного податку:
по земельній ділянці №1 - 0,85 грн. (0,11 грн. + 0,37 грн. + 0,37 грн. = 0,85 грн.);
по земельній ділянці №2 - 410,23 грн. (53,51 грн. + 178,36 грн. + 178,36 грн. = 410,23 грн.);
по земельній ділянці №3 - 1 311,87грн. (171,11 грн. + 570,38 грн. + 570,38 грн. = 1 311,87 грн.)
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, 13.02.2013 року Тисменицькою МДПІ проведено позапланову комплексну документальну перевірку ТОВ "ІКС-Адванс" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 07.07.2011 року по 30.09.2012 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт №118-22-4-37672244 від 13.02.2013 року, яким встановлено порушення відповідачем п.274.1 ст.274, п.276.1 ст.276 Податкового кодексу України, в результаті чого відповідачем занижено податок за землю в розмірі 55 709 грн. (а.с. 8-13).
На підставі даного акту податковий орган виніс податкове повідомлення-рішення №0000172203 від 28.02.2013 року, згідно з яким відповідачу нараховано 69 635,73 грн. грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб, з яких 55 708,58 грн. основного боргу та 13 927,15 грн. штрафних санкцій (а.с. 16).
Підставою для донарахування визначеної суми податку слугував висновок податкового органу про те, що юридичні особи власники земельних ділянок та постійні землекористувачі не мають підстав для розрахунку земельного податку за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до ст.274 і 275 ПК України.
Як вбачається із витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок ТОВ "ІКС-Адванс" (площею 40 м 2 , 19453 м 2 та 62207 м 2 ) нормативна грошова оцінка 1 м 2 даних земельних ділянок становить 366,73 грн. (а.с. 66-68).
Таким чином, відповідно до нормативної грошової оцінки та за даними перевірки відповідачем за квітень-червень 2012 року підлягало до сплати 57432 грн. земельного податку:
по земельній ділянці №1 - 28,10 грн. (3,66 грн. + 12,22 грн. + 12,22 грн. = 28,10 грн.);
по земельній ділянці №2 - 13 674,61 грн. (1 783,65 грн. + 5 945,48 грн. + 5 945,48 грн. = 13 674,61 грн.) ;
по земельній ділянці №3 - 43728,82 грн. (5 703,76 грн. + 19 012,53 грн. + 19 012,53 грн. = 43 728,82 грн.).
Враховуючи сплату земельного податку згідно із поданим розрахунком відповідачем занижено плату за землю за період квітень-червень 2012 року на суму 55709 грн. (57 432 грн. - 1 723 грн. = 55 709 грн.).
У зв'язку із несплатою даного податку, 05.08.2013 року ДПІ у м.Івано-Франківську виставила ТОВ "ІКС-Адванс" податкову вимогу №1026-19 про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в загальному розмірі 139 224,29 грн., у тому числі 111 369,99 грн. основного боргу та 27 854,30 грн. штрафних санкцій. Дана податкова вимога направлена відповідачу та отримана останнім 09.08.2013 року (а.с. 15).
Враховуючи вищенаведене, станом на день подання адміністративного позову за ТОВ "ІКС-Адванс" рахується податковий борг по земельному податку в загальному розмірі 69 588,56 грн.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
В п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та в розмірах, передбачених податковим законодавством. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
В п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України визначено плату за землю, як загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно із п.п.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПК України земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Відповідно до п.п.49.18.3 п.49.18 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до п.276.1 ст.276 ПК України податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.
Згідно із п.274.1 ст.274 ПК України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.1, п.285.2 ст.285 ПК України).
Відповідно до п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до п. 287.3 ст.287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.п.14.1.42 п.14.1 ст.14, п.286.1. ст.286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, які містять сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Таким чином, суд приходить до висновку, що ТОВ "ІКС-Адванс" в податковій декларації по земельному податку за 2012 рік здійснило неправильний розрахунок суми земельного податку, а тому податковим органом правомірно здійснено нарахування грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб в розмірі 55 709 грн.
Згідно із п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках
У разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення (п.58.1 ст.58 ПК України ).
Відповідно до п.58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно із п.58.3 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст.59 ПК України).
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). (п. 59.5 ст.59 ПК України)
Відповідно до ст.127 ПК України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків тягне за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відтак, податковий орган правомірно застосував до підприємства штрафні санкції по земельному податку в розмірі 13927 грн.
Відповідно до п.95.4. ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Наявність податкового боргу ТОВ "ІКС-Адванс" в загальному розмірі 69588,56 грн. підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати заборгованості відповідач суду не надав.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ІКС-Адванс» (ідентифікаційний код юридичної особи 37672244, вул.Берегова, 3, село Клубівці, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77443) з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, в дохід держави податковий борг в розмірі 69 588,56 грн. (шістдесят дев'ять тисяч п'ятсот вісімдесят вісім гривень п'ятдесят шість копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 22.04.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2014 |
Оприлюднено | 23.04.2014 |
Номер документу | 38319389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні