Постанова
від 02.04.2009 по справі 2а-666/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                  

                               

 

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ

СУД

 

П О С Т А Н

О В А

І М Е Н Е

М  У К Р А Ї Н И

02 квітня

2009 року

                            Справа

№ 2а-666/09/0970

м.

Івано-Франківськ

 

 

Івано-Франківський

окружний адміністративний суд у складі:

Судді Остап'юк С.В.

при

секретарі Скора Н.Д.

за участю:

представника позивача : Державної

податкової інспекції в місті Івано-Франківську Семкулич Г.В.

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом  Державної податкової інспекції в місті

Івано-Франківську до Івано-Франківського добровільного загону рятівників

товариства Червоного Хреста про стягнення податкового боргу в розмірі -

4127,39 грн., -

ВСТАНОВИВ :

02 березня

2009 року Державна податкова інспекція в місті Івано-Франківську (далі -

позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківського

добровільного загону рятівників товариства Червоного Хреста (далі - відповідач)

про   стягнення податкового боргу в розмірі -

4127,39 грн.

Позовні

вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення пункту 3

частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», п. п. 4.1.4, п.

4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» не було сплачено

штрафні санкції в розмірі 4127,39 гривень за невиконання обов'язку подачі звіту

про використання коштів неприбутковою організацією чи декларації з податку на

прибуток в 2007 році.

У судовому

засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у

позовній заяві.

Відповідача

в судове засідання не з'явився повторно, хоча повідомлений належним чином про

дату, час та місце судового розгляду, правом подання письмових заперечень проти

позову не скористався.

Розглянувши

позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази,

суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з

наступних мотивів.

Судом

встановлено, що 13 березня 1991 року виконавчим комітетом Івано-Франківської

міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи Івано-Франківського

добровільного загону рятівників товариства Червоного Хреста. Державою

податковою інспекцією в місті Івано-Франківську зареєстровано відповідача як

неприбуткову організацію.  В 2007 році

відповідачем в порушенні статті 16 Закону України « Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»

не було подано звіту про використання коштів неприбутковою організацією чи

декларації з податку на прибуток. Позивачем на виконання повноважень,

передбачених  статтею 4 Закону України

Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами» , у відповідності до підпункту 4.1.4

пункту 4.1 статті 4 вказаного Закону, за виявлені порушення, податковими

повідомленнями рішенням від 29 січня 2007 року за №0001741501/0, 11 червня 2007

року за №0012731501/0 та 02 квітня 2008 року за №0022101501/0 до відповідача

застосовані штрафні санкції на суму 4127,39 гривень (а. с. 9, 12, 15). Однак,

відповідач не здійснив сплату вказаних зобов'язань.

Згідно

статті 1 Закону України «Про Товариство Червоного Хреста України» товариство

Червоного Хреста України є всеукраїнською добровільною громадською гуманітарною

організацією.

Пунктом 7.11

статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначаються

особливості оподаткування, обліку та порядок подання податкового звіту про

використання коштів неприбутковими установами та організаціями. Крім того,

встановлено види доходів, які звільняються у таких організація від

оподаткування.

Згідно підпункту

7.11.1 пункту 7.11 статті 7 вказаного Закону визначено неприбуткові

організації, до яких застосовуються положення вказаної статті, пунктом «б» якої

положення даної статті поширено на благодійні та громадські організації.

У

відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону

України «Про оподаткування прибутку підприємств» набуття статусу неприбуткової

організації здійснюється при її первісній реєстрації.

Відповідно

до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування

прибутку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і

подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій.

Пунктом 2.2.

Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджених наказом

Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для

внесення до Реєстру неприбуткова організація або установа повинні подати

(надіслати) до податкового органу за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за

формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копію статутних і

установчих документів.

Як

встановлено судом, відповідач належним чином зареєстрований як неприбуткова

організація та його включено в Реєстр неприбуткових організацій та установ

Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську  .

Згідно до

пункту 1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів

неприбутковими установами й організаціями затвердженого наказом Державної

податкової адміністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт

про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається

за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний

період.

Відповідно

до абзацу першого пункту 11.1 статті 11 Закону України «Про оподаткування

прибутку підприємств» для цілей цього Закону використовуються такі податкові

періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Пунктом 16.4

статті 16 вказаного Закону податок за звітний період сплачується його платником

до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального

податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до

податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період,

розраховану наростаючим підсумком.

Згідно пункту

“б” підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що

дорівнює календарному кварталу, - протягом 40 календарних днів, наступних за

останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Враховуючи

вищевказані норми суд зазначає, що неприбуткова організація зобов'язана подати

податковий звіт про використання коштів неприбутковими організаціями, а інші

підприємства - декларацію з податку на прибуток підприємства щоквартально

протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного

(податкового) кварталу.

   

Як встановлено в судовому засіданні, що відповідачем в 2007 році за всі

звітні періоди не подано декларації з податку на прибуток чи звіти про

використання коштів неприбутковою організацією.

Згідно

пункту 17.1.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашень зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник

податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством,

сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне

таке неподання або її затримку .

За таких

обставин суд приходить до висновку, що відповідачем не було подано  звіту про використання коштів неприбутковою

організацією чи  декларації з податку на

прибуток, а тому дії Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську

по застосуванню штрафних санкцій є правомірними, а податкові

повідомлення-рішення є законними.

   

Підпунктом 5.2.1. пукнут 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків,

нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього

Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового

повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту,

який передбачає процедуру апеляційного узгодження суми податкового

зобов'язання.

Підпункт

6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачає,

що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового

зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику

податків податкові вимоги.

   

Судом встановлено, що податковими повідомленнями-рішеннями від 29 січня

2007 року за №0001741501/0, 11 червня 2007 року за №0012731501/0 та 02 квітня

2008 року за №0022101501/0 до відповідача застосовано штрафні (фінансові)

санкції в розмірі 4127,39 гривень за порушення пункту 16.4 статті 16 Закону

України «Про оподаткування прибутку підприємств», які відповідачем не

оскаржувались, процедура апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання

не порушувалась. 26 березня 2007 року та 08 травня 2007 року позивачем

надіслано відповідачу першу та другу податкові вимоги про сплату штрафних

санкцій. Сума несплачених штрафних санкцій відповідача складає 4127,39 гривень.

Згідно

підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у

строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника

податків.

Згідно

частини 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» обов'язок

юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)

припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу).

Враховуючи

вищевикладене, суд зазначає, що сума податкових зобов'язань відповідача складає

4127,39 гривень і є його податковим боргом, який ним не сплачено.

За таких

обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити

податковий борг. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для

вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується

Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний

сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт

3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлює,

що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення

його податкового боргу виключно за рішенням суду.

   

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги

Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську  про стягнення з Івано-Франківського

добровільного загону рятівників товариства Червоного Хреста  заборгованості в розмірі 4127,39 гривень є

обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі

статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу

адміністративного судочинства України, суд, -

 

ПОСТАНОВИВ :

   

Позов

задовольнити повністю.  

Стягнути з

Івано-Франківського добровільного загону рятівників товариства Червоного

Хреста, 76000, вулиця Академіка Сахарова - 23А, місто Івано-Франківськ,

ідентифікаційний код 20553994 в дохід бюджету податковий борг в розмірі - 4127

(чотири тисячі сто двадцять сім) гривень 39 копійок.

   

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського

апеляційного адміністративного суду. Відповідно до статті 186 Кодексу

адміністративного судочинства  України

про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня

складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду

першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне

оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до

Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський

окружний адміністративний суд.

Відповідно

до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства  України постанова суду набирає законної сили

після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження,

якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова

набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної

скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення

апеляційного розгляду справи.

 

Суддя                                               С.В.

Остап'юк

         

           

 Постанова складена в повному обсязі 06.04.2009

року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2009
Оприлюднено06.05.2010
Номер документу3832350
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-666/09/0970

Постанова від 02.04.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні