Постанова
від 01.06.2009 по справі 2а-2067/09/2670-6/299
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 6/299

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01.06.2009 р. № 2а -2067/09/2670-6/299

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового за сідання Зубко Л.П. вирішив ад міністративну справу

за позовом Прокуратура Печерського району міста Києва в інтерес ах держави в особі Управлінн я Пенсійного фонду України у Печерському районі м. Києва

до Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Юралс"

про стягнення заборгованост і у розмірі 55527,84грн.

За участю представників ст орін

позивач (прокуратура): Моро з В.Ю.

позивача : Боровський М.Є.

відповідач: Кузнєцов В.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 01.06.2009 р. проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся прокуратура Печерськог о району м. Києва в інтересах держави в особі Управління П енсійного фонду України у Пе черському районі м. Києва з по зовом до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Юралс » про стягнення заборговано сті по страхових внесках на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування на с уму 55 527,84 грн.

В обґрунтування позову п редставник позивача зазнача в, що у ТОВ «Юралс»існує забо ргованість по внесках на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування. Підпр иємство порушило вимоги ст.с т. 14, 15, п. 6 ст. 20 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування»в ід 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі Закон № 1058-IV).

Відповідач проти позовних вимог не заперечував, вказув ав на те, що сума прострочення по страхових внесках на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування виникла в зв' язку з складним матері альним станом підприємства.

Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, зас лухавши пояснення його предс тавника, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Юралс» є платником страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування відповідно до Закону Україн и «Про збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»від 26.06.1997 р. № 400/97-ВР та Закону Ук раїни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»від 09.07.2003 р. №1058-IV взятий н а облік в Управлінні Пенсійн ого фонду України в Печерськ ому районі м.Києва з 25.09.2007 року, п ерсональний номер 28252981.

Товариство має заборгован ість перед Пенсійним фондом України, яка виникла в зв' яз ку з несплатою відповідачем внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування згідно з поданими сам остійно розрахунками суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягают ь сплаті (копії в матеріалах с прави).

Відповідно до п. 1 ст. 14 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», (далі Закон № 1058-IV), ст рахувальниками є роботодав ці підприємства, установи і о рганізації, створені відпові дно до законодавства України , незалежно від форми власнос ті, виду діяльності та господ арювання, об'єднання громадя н, профспілки, політичні парт ії (у тому числі філії, предста вництва, відділення та інші в ідокремлені підрозділи зазн ачених підприємств, установ, організацій, об'єднань грома дян, профспілок, політичних п артій, які мають окремий бала нс і самостійно ведуть розра хунки із застрахованими особ ами), фізичні особи - суб'єкти п ідприємницької діяльності т а інші особи (включаючи юриди чних та фізичних осіб - суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Базовим звітним періодом д ля страхувальників, зазначен их у пунктах 1, 2, 4 статті 14 вказан ого Закону, є календарний міс яць.

Як визначає п. 6 ст. 20 цього Зак ону, страхувальники зобов'яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий звітний період, не п ізніше ніж через 20 календарни х днів із дня закінчення цьог о періоду.

Відповідно до п. 1 ст. 19 Закону № 1058-IV, страхові внески до солід арної системи нараховуються :

для роботодавця - на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі в натуральній формі, які в изначаються згідно з нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до Закону Ук раїни "Про оплату праці", випла ту винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п'яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті.

З 01 січня 2006 р. розмір збору на обов'язкове державне пенсій не страхування, визначений п унктом 3 статті 4 Закону Україн и «Про збір на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування» , становить 31,8 відсотка згідно із Законом України від 20.12.2005р. № 3235-ІУ "Про державний бюджет на 2006 рік».

Необхідно також зазначити про те, відповідно до ст. 92 Зако ну України «Про державний бю джет на 2007 рік»установлено, що 2007 році збору на обов'язкове де ржавне пенсійне страхування у пунктах 1, 2, 3 статті 4 Закону Ук раїни «Про збір на обов'язков е державне пенсійне страхува ння» становить 33,2 відсотка.

Також, відповідно до ст. 113 За кону України «Про державний бюджет на 2007 рік»установлено, що 2007 році ставка збору на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування для платників - фіз ичних осіб, які працюють на ум овах трудового договору або фізичні особи, які виконують згідно з цивільно - правовими договорами, в тому числі для ч ленів творчих спілок, творчи х працівників, які є членами т ворчих спілок (крім платникі в визначених абзацом четверт им пункту 4 та пункту 5 ст.4 Закон у України «Про збір на обов'яз кове державне пенсійне страх ування»), встановлюється в та ких розмірах:

0,5 відсотка від об' єкта опо даткування, визначеного п. З с т.2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування», із заробітн ої плати або з частини що не пе ревищує розміру прожитковог о мінімуму для працездатних осіб;

2 відсотка від об' єкта опод аткування, визначеного п. З ст .2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійн е страхування», з частини зар обітної плати що перевищує р озмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Обчислення та сплата страх ових внесків у 2008 році здійсню ється у порядку та відповідн ості до Закону України "Про зб ір на обов'язкове державне пе нсійне страхування" та Закон України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування».

Згідно п. 1 та п. 2 ст. 106 цього Зак ону, у разі виявлення своєчас но не сплачених сум страхови х внесків страхувальники зоб ов'язані самостійно обчислит и ці внески і сплатити їх з нар ахуванням пені в порядку і ро змірах, визначених цією стат тею.

Суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону № 1058-IV, в тому числі обчис лені територіальними органа ми Пенсійного фонду у випадк ах, передбачених частиною тр етьою статті 20 зазначеного За кону, вважаються прострочено ю заборгованістю із сплати с трахових внесків (далі - недої мка) і стягуються з нарахуван ням пені та застосуванням фі нансових санкцій.

Як встановлює п. 12 ст. 20 Закону № 1058-IV, страхові внески підляга ють сплаті незалежно від фін ансового стану платника стра хових внесків.

У разі наявності у платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати с трахових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обо в'язкових платежів, передбач ених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, то зобов'язання із сплати страх ових внесків виконуються в п ершу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'яза ннями, крім зобов'язань щодо в иплати заробітної плати (дох оду).

Відповідно до п. 8 Постанова правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року N 21-1 «Про за твердження Інструкції про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України», зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 16.01.2004 р. за N 64/8663, суми ст рахових внесків, своєчасно н е нараховані та/або не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені пунктами 5.1, 5.2, 5.3 цієї Інструкції, у тому числі обчи слені органами Пенсійного фо нду, уважаються простроченою заборгованістю із сплати ст рахових внесків (далі - недоїм ка) і стягуються з нарахуванн ям пені та застосуванням фін ансових санкцій.

Органи Пенсійного фонду на дсилають страхувальникам ви могу про сплату недоїмки в та ких випадках:

а) якщо дані документальних перевірок результатів діяль ності страхувальника свідча ть про донарахування сум стр ахових внесків;

б) якщо страхувальник має на кінець звітного базового пе ріоду недоїмку зі сплати стр ахових внесків;

в) якщо страхувальник має на кінець звітного періоду бор ги зі сплати фінансових санк цій (штрафів) та пені.

Враховуючи той факт, що забо ргованість перед Пенсійним ф ондом України виникла, в зв' язку з несплатою ТОВ «Юралс» внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування, Управлінням виписані та вручені вимоги про сплату боргу:

№ Ю- 2105/1 від 03.10.2008 р. в розмірі 11 149,00 г рн.;

№ Ю- 2105/2 від 03.12.2008 р. в розмірі 22 017,42 г рн.;

№ Ю- 2105/3 від 05.01.2009 р. в розмірі 11 151,44 г рн.;

№ Ю- 2105/4 від 02.02.2009 р. в розмірі 11 209,98 г рн.;

Таким чином. Узгоджена сума простроченої заборгованост і по внесках на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування становить - 55 527,84 г рн.

Вказані вимоги були отрима ні відповідачем, про що свідч ать підписи уповноважених ос іб на поштовому повідомленні .

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити повністю, оскільки у п озивача наявні докази існува ння у відповідача боргу по вн есках на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання .

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача в повному обсязі шл яхом примусового стягнення к оштів в рахунок погашення бо ргу ТОВ „Юралс”.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов задовольн ити.

2. Стягнути з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю „Юралс” (юридична адрес а - 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, б. 18, ф актична адреса - 03049, м. Київ, пр-к т Повітрофлотський, 16, кв. 35, код ЄДРПОУ 35429550, р/р 260080131438 в КРУ ТОВ «Ук рпромбанк»в м. Києві, МФО 380076) су му заборгованості по страхов их внесках на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування у розмірі 55 527,84 грн. (п' ятдесят п' ять тисяч п' ятсо т двадцять сім грн. 84 коп.) на ко ристь Державного бюджету Укр аїни стягувач Управління Пе нсійного фонду України в Печ ерському районі м. Києва (01004, м. К иїв, вул.. Крутий узвіз, 4) на р/р №256053012609 в Головному управлінні Ощадбанку по м. Києву та Київс ькій області, МФО 322669, код ЄДРПО У 22870173.

Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.

Суддя Добрянська Я.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.06.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу3833315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2067/09/2670-6/299

Постанова від 01.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні