8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2403/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Лагутіна А. А.,
при секретарі судового засідання: Рязанській Є. О.,
за участю
представників сторін:
від позивача: Пивоварової Д. О. (довіреність № 45/10/12-08-10/018 від 09.01.2014, працює: головний державний інспектор юридичного відділу),
від відповідача: Великородової Л. О. (довіреність № б\н від 26.06.2012),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з додатковою відповідальністю «Автотранспортне підприємство 10911» про стягнення недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску за період з 20.07.2013 по 20.03.2014 в сумі 1301055,02 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
07 квітня 2014 року до суду звернулась державна податкова інспекція у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області (далі - Позивач) із позовом до товариства з додатковою відповідальністю «Автотранспортне підприємство 10911» (далі - Відповідач) про стягнення недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску за період з 20.07.2013 по 20.03.2014 в сумі 1301055,02 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на таке.
Згідно до ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464 підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання є платниками єдиного внеску.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 6 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
За відповідачем рахується несплачена заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Незважаючи на заходи здійснені з метою погашення заборгованості, добровільно відповідач заборгованість не сплатив, відтак позивач просив стягнути з відповідача заборгованість в судовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав, просив суд встановити спосіб, строк і порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення підприємству сплати заборгованості в сумі 1301055,02 грн. рівними частками строком на шістдесят місяців згідно графіку розстрочення (а.с. 28-29).
Представник позивача проти задоволення клопотання відповідача про встановлення способу, строку і порядоку виконання судового рішення шляхом розстрочення підприємству сплати заборгованості в сумі 1301055,02 грн. рівними частками строком на шістдесят місяців згідно графіку розстрочення не заперечував, про що надав письмову заяву (а.с. 36).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач зареєстрований виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області 21.01.1994 та внесений в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером 13801200000000181, перебуває на податковому обліку у позивача з 14.02.2003 (а.с. 11-19).
Згідно до ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464 (далі - Закон № 2464) підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання є платниками єдиного внеску.
Відповідно до ст. 4 Закону №2464, ФГ „Квіточка" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний соціальний внесок).
Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається Законом №2464, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Взяття на облік платників єдиного соціального внеску здійснюється органом доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей, шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників, (абз.2,3 ч.1 ст.5 Закону №2464).
Згідно частини 5 ст. 8 Закону №2464, єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 Закону №2464, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Відповідача віднесено до 33 класу професійного ризику виробництва, що відповідно до норм Закону №2464 відповідає 37,66 % розміру єдиного внеску (а.с. 19).
Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ч.2 ст. 9 Закону №2464).
Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. (ч.3 ст.9 Закону №2464).
Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 Закону №2464, для яких звітним періодом є календарний рік.
Згідно абз.1 ч.8 ст.9 Закону №2464, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Відповідач має заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 1301055,02 грн.(в тому числі 1217288,00 грн. - основний борг, 70969,50 грн. - штрафна санкція, 12797,52 грн. - пеня), яка виникла за період з 20.07.2013 по 20.03.2014 (а.с. 5-9).
Заборгованість відповідача в загальній сумі 1301055,02 грн. також підтверджується актом звірки сум податкового боргу станом на 31.03.2014, довідкою про стан розрахунків з бюджетом станом на 31.03.2014 (а.с.4, 10).
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону №2464, недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до п. 2, 3, абз. 1-4, 10 п. 4 ст. 25 Закону № 2464, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
Так, позивачем у відношенні відповідача виставлено вимогу № Ю-9 від 06.03.2014 (а.с. 21). Вказану вимогу отримано уповноваженою особою відповідача 06.03.2014.
Незважаючи на вжиті позивачем заходи, податковий борг відповідача залишається несплаченим.
У поданій відповідачем заяві товариство з додатковою відповідальністю «Автотранспортне підприємство 10911» фактично визнало позовні вимоги, у зв'язку зі складним фінансовим становищем представник відповідача просив встановити спосіб та порядок виконання рішення шляхом сплати заборгованості перед податковим органом в сумі 1301055,02 грн. рівними частками впродовж шістдесяти місяців, згідно наданого графіку (а.с. 28-29).
Згідно із ч. 1 ст. 257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.
Підставою для встановлення способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.
Крім того, при вирішенні даної заяви суд вважає за необхідне зазначити, що заявником зазначено економічне обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення зазначеного боргу внаслідок застосування режиму встановлення способу та порядку виконання рішення суду шляхом сплати заборгованості частинами згідно графіку його погашення. В даному випадку такі події у заявника наявні.
Представник позивача у судовому засіданні проти клопотання відповідача щодо визначення способу виконання рішення суду шляхом сплати податкового боргу в сумі 1301055,02 грн. рівними частками впродовж шістдесяти місяців, згідно наданого графіку не заперечував (а.с. 36).
Оскільки відповідачем зазначено економічне обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення зазначеного боргу внаслідок застосування режиму встановлення способу та порядку виконання рішення суду шляхом сплати заборгованості частинами згідно графіку його погашення, відповідачем було самостійно визначено суму боргу, вимогу про сплату боргу не було оскаржено, та суму заборгованості у повному обсязі у добровільному порядку сплачено не було, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з додатковою відповідальністю «Автотранспортне підприємство 10911» про стягнення недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску за період з 20.07.2013 по 20.03.2014 в сумі 1301055,02 грн., та визначити спосіб виконання рішення шляхом сплати заборгованості в сумі 1301055,02 грн. рівними частками впродовж шістдесяти місяців, згідно наданого графіку.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" про стягнення недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску за період з 20.07.2013 року по 20.03.2014 року в сумі 1301055,02 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" (94505, Луганська область, м. Красний Луч, Антрацитівське шосе, буд. 36 код ЄДРПОУ 03113207) заборгованість зі сплати єдиного внеску за період з 20.07.2013 року по 20.07.2014 року у сумі 1301055,02 грн. (один мільйон триста одна тисяча п'ятдесят п'ять гривень дві копійки) на користь державної податкової інспекції у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області (94505, Луганська область, м. Красний Луч, вул. Шевченко, 69, код ЄДРПОУ 38696140), з рахунків у банках обслуговуючих товариство з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911".
Встановити строки і порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення товариству з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" (94505, Луганська область, м. Красний Луч, Антрацитівське шосе, буд. 36 код ЄДРПОУ 03113207) сплати суми заборгованості зі сплати єдиного внеску у сумі 1301055,02 грн. (один мільйон триста одна тисяча п'ятдесят п'ять гривень дві копійки) строком на шістдесят місяців починаючи з 30 травня 2014 року по 30 квітня 2019 року рівними частками по 21684,25 грн. (двадцять одна тисяча шістсот вісімдесят чотири гривні двадцять п'ять копійок) щомісячно, останній платіж в сумі 21684,27 грн. (двадцять одна тисяча шістсот вісімдесят чотири гривні двадцять сім копійок) - 30 квітня 2019 року, згідно наданого графіку.
Державній податковій інспекції у м. Красному Лучі Головного управління Міндоходів у Луганській області внести відповідні зміни до карток особових рахунків платника податків товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" щодо сплати рівними частками вказаного боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з ч.3 ст.160 КАС України постанову складено у повному обсязі 22 квітня 2014 року.
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38338014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні