Постанова
від 11.04.2014 по справі 805/3084/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2014 р. Справа №805/3084/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15 год. 05 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі

головуючий суддя: Куденков К.О.

при секретарі: Афоніній Г.Р.

за участю:

представника позивача: Пащенко С.В.

представника відповідача: Сулима Л.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька до Науково-дослідного інституту гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» про стягнення витрат,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька (надалі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Науково-дослідного інституту гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 80 798,75 грн.

Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості з відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про науково і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 80 798,75 грн. за період з серпня 2013р. по жовтень 2013р.

Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримав та просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач надав письмові заперечення на позовну заяву.

Представник відповідача у судовому засіданні адміністративний позов не визнала та просила відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на здійснення позивачем невірного розрахунку різниці між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів. Також, представник позивача зазначила, що за окремими особами позивачем заявлено до відшкодування 100 відсотків різниці між сумами пенсій, а не 50 відсотків, як це передбачено ч.9 статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» для відповідача, який є державною не бюджетною установою.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

Науково-дослідний інститут гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» має статус юридичної особи, ідентифікаційний код 00174102, адреса: 83048, Донецька область, м.Донецьк, вул.Артема, буд.157, державна організація (установа, заклад) про що зазначено у відомостях з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого впроваджено на підставі Наказу Міністерства юстиції України від 14.12.2012 № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012р. за № 2105/22417.

Відповідно до картки страхувальника Науково-дослідний інститут гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька.

Відповідачу направлялись повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів у тому числі за серпень 2013р., вересень 2013р., жовтень 2013р., відносно працівників відповідача.

У матеріалах справи наявні розпорядження, протоколи (розпорядження) про призначення пенсії, копії трудових книжок, довідки видані відносно наукових працівників, довідки про розмір призначеної та фактично отриманої пенсії, щодо яких заявлені позовні вимоги.

Згідно наданого позивачем розрахунку суми заборгованості, відповідач має заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених згідно ст.24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», за період з серпня 2013р. по жовтень 2013р., що підтверджується випискою з картки особового рахунку платника - відповідача.

У судовому засіданні встановлено, що наявні у матеріалах справи повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за періоди 2013р., у тому числі за серпень 2013р., вересень 2013р., жовтень 2013р. та дії позивача, які пов'язані із складанням вказаних повідомлень, - не оскаржувались у судовому порядку.

За приписами ч.2 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.

Відповідно до пп. 1 п. 2.2 розділу ІІ Положення «Про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002р. N 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2002 р. за N 442/6730, встановлено, що управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення.

Згідно пп.8 п.2.4 зазначеного Положення, управління має право стягувати несплачені суми страхових внесків та інших платежів з їх платників.

Абзацом другим п.13 розділу XV Прикінцевих положень Закону України від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що у разі, якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і наукову-технічну діяльність» та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на яку має право особа відповідно до зазначеного Закону ,та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел,визначених Законом України «Про наукову і наукову-технічну діяльність».

Частиною 9 статті 24 Закону України від 13 грудня 1991 року №1977-XII «Про наукову і науково-технічну діяльність» встановлено, що Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: - для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету; - для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; - для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Відповідно до п.2 та п.3 «Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004р. №372, встановлено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.

Із пояснень представника відповідача вбачається, що підставою для твердження про визначення до відшкодування 100 відсотків різниці між сумами пенсій, а не 50 відсотків, як це передбачено ч.9 статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», - є графа «10» повідомлень про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, в якій за певними особами наведено показник «100» відсотків.

Проте, суд зазначає, що 50 відсотків різниці у розмірі пенсії визначена в графі «9» відповідних повідомлень, а графа «10» визначає частку підприємства в цій різниці згідно приписів п.3 «Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи».

Пунктом 5 вказаного Положення визначено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Таким чином, відповідач має заборгованість з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, що підлягає стягненню в примусовому порядку.

На підставі наведеного, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та вбачає наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька до Науково-дослідного інституту гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» про стягнення витрат - задовольнити повністю.

Стягнути з Науково-дослідного інституту гірничорятувальної справи та пожежної безпеки «Респіратор» (ідентифікаційний код 00174102, місце знаходження: 83048, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, буд.157) суму заборгованості у розмірі 80 798 (вісімдесят тисяч сімсот дев'яносто вісім) гривень 75 (сімдесят п'ять) копійки на користь Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька (ідентифікаційний код: 21955766, місце знаходження: 83007, Донецька область, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошено у судовому засіданні 11 квітня 2014 року, складання постанови у повному обсязі - 16 квітня 2014 року.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2014
Оприлюднено24.04.2014
Номер документу38340345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3084/14

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 11.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні