Постанова
від 18.04.2014 по справі 812/2364/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2364/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М.,

при секретарі судового засідання: Опейкіній Є.А.,

за участю:

прокурора - заявника: Петрової Г.В. (посвідчення №008308 від 09.10.2012)

представника позивача: Комарова Д.В. (довіреність від 19.06.2013 №85/9/10-000/15)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська до Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках у банках обслуговуючих платника податків.,-

ВСТАНОВИВ:

03 квітня 2014 року Прокурор Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих в якому позивачем заявлено вимогу про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках у банках обслуговуючих платника податків, а саме, у ПАТ «Укрсоцбанк» (МФО банку 300023) за рахунками № 26001000109435, 26002000109434, банку ФЛуганське обласне АТ ОЩАД м. Луганськ (МФО банку 304665) за рахунком № 26006300823076, банку Луганська Філія АТ «Банк Фінанси :і Кредит» м. Луганськ (МФО банку 304717) за рахунком № 26005000160980, банку ПАТ «Укркомунбанк» (МФО банку 304988) за рахунками № 26000120900101, № 26002120900109, № 1500412090010, банку АТ «УкрСиббанк» (МФО банку 351005) за рахунками № 26007312997900, № 26041312997900, банку АТ «Райффайзен банк Аваль» у м. Києві (МФО банку 380805) за рахунками № 26008300766, № 26008301066 до повного погашення податкового боргу зі збору за спеціальне використання води, з земельного податку з юридичних осіб та з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у сумі 399755,68грн. Вказана сума заборгованості визначена платником податку самостійно у податних податкових деклараціях та контролюючим органом в прийнятих податкових повідомленнях - рішеннях. В добровільному порядку та в установлені строки борг підприємством не сплачено. Сума боргу стягнута за рішенням суду. Податковим органом було направлено на адресу банків інкасові доручення, що були повернуті на адресу інспекції без виконання в зв'язку з відсутністю коштів на рахунках.

В судовому засіданні прокурор - заявник підтримав вимоги викладені в позові.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити надав пояснення тотожні викладеним в адміністративному позові.

Представник відповідача в судове засідання не зявився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши думку прокурора, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Луганське учбове-виробниче об'єднання українського товариства сліпих з 20 листопада 1992 року знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції в Артемівському районі м. Луганська як платник податків, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 19 листопада 2012 року №330. (а.с.16).

Розділом ХVІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою збору за спеціальне використання води.

Згідно із пунктом 328.1 статті 328 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період для збору дорівнює календарному кварталу.

Платники збору обчислюють суму збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, встановленою в порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу (пункт 328.2 статті 328 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 328.4 статті 328 Податкового кодексу України збір сплачується платниками збору у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою за землю.

Статтею 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

У відповідності із пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

На виконання вимог пункту 54.1 статті 54 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України Луганське учбове-виробниче об'єднання українського товариства сліпих подало до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська податкові декларації з земельного податку з юридичних осіб від 20.02.2013 №9008270481 та від 20.03.2013 №9014864759 за період 2013 рік (а.с.28-29,30-31), зі збору за використання води від 19.11.2013 №9068600192 та від 27.01.2014 №9088910197 за період 2013 рік (а.с.22-24,25-27) Загальна сума заборгованості що утворилась зі збору за використанням види складає 403,08грн., з земельного податку в сумі 18382,30грн.

В установлені законодавством строки податкове зобов'язання визначене у вказаних податкових деклараціях платником податків не сплачено, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг, що підтверджується довідкою (а.с.20), розрахунком (а.с.21)

Згідно з підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

На підставі акта від 01.03.2012 № 240/17-10/05513508 про результати перевірки встановлено порушення відповідачем податкового законодавства, у зв'язку з чим збільшено суму податкового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників на суму 378977,76грн., з яких за основним платежем 365250,38грн., за штрафними санкціями 13727,38грн. Рішення представником підприємства отримано 12 березня 2012 року. (а.с.32)

Відповідно до абзацу 1 пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська від 12 березня 2012 року № 0000151720 відповідач ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

На виконання вищезазначених положень Податкового кодексу України 06 серпня 2012 року податковим органом вручену представнику підприємства відповідача податкову вимогу від 06 серпня 2012 року № 215, про що свідчить особистий підпис генерального директора підприємства на корінці податкової вимоги (а.с.19).

Судом встановлено, що Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська зверталась до суду з позовом про стягнення з Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих податкового боргу в сумі 378 977,76грн. що утворився з податку на доходи фізичних осіб. Позов задоволено. Видано виконавчий лист. (а.с.36-37,38)

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

В ході судового розгляду справи судом встановлено, що статутом Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих, визначено що все майно що є у товариства належить йому на праві господарського ведення. Майно що знаходиться у товариства не є його власністю, тому об'єднання не має права без погодження центрального органу передавати під заставу основні фонди і на основні фонди не можуть бути накладено стягнення. (а.с.12-15)

На виконання постанови суду щодо стягнення з боржника суми податкового боргу, податковою інспекцією було направлено до установ банків інкасові доручення від 27.11.2013 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до Луганської філії АТ «Банк «Фінанси та кредит» (а.с.39), від 20.12.2012 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до Луганської філії АТ «Банк «Фінанси та кредит» (а.с.40) від 21.01.2014 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до Луганської філії АТ «Банк «Фінанси та кредит» (а.с.41) від 24.03.2014 №2а/1270/7952/2012 на суму 200000,00грн., доручення направлено до ПАТ «Укрсоцбанк» (а.с.58), від 24.03.2014 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до АТ «Укрсиббанк» (а.с.59) від 24.11.2013 №2а/1270/7952/2012 на суму 200000,00грн., доручення направлено до Луганського обласного АТ ОЩАД Банк (а.с.60), від 24.03.2014 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до ПАТ «Укркомунбанк» (а.с.61) від 24.11.2013 №2а/1270/7952/2012 на суму 178977,76грн., доручення направлено до Луганської філії АТ «Банк «Фінанси та кредит» (а.с.62) з вимогою про стягнення коштів з рахунках платника податків обслуговуючих такого платника. Однак всі вищевказані інкасові доручення були повернуті без виконання, оскільки на вказаних рахунках накладено арешт, або відсутні кошти на рахунку.

Приймаючи до уваги вищевикладене, а також приписи підпункту 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, якими закріплено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу, вимоги податкового органу про накладення арешту на кошти в розмірі 399755,68 грн., що знаходяться на розрахункових рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська до Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках у банках обслуговуючих платника податків задовольнити повністю.

Накласти арешт на кошти Луганського учбово-виробничого об'єднання українського товариства сліпих (91009, м. Луганськ, вул. Щорса, 26, код 05513508) за податковим боргом в розмірі 399 755,68. (триста дев'яносто дев'ять тисяч сімсот п'ятдесят п'ять гривень 68коп.) що знаходяться на розрахунковому рахунку:

№ 26001000109435, №26002000109434 у ПАТ «Укрсоцбанк» (МФО банку 300023),

№ 26006300823076 у Філії Луганське обласне АТ ОЩАД м. Луганськ (МФО банку 304665),

№ 26005000160980 у Луганській Філії АТ «Банк Фінанси :і Кредит» м. Луганськ (МФО банку 304717),

№ 26000120900101, № 26002120900109, № 1500412090010 у ПАТ «Укркомунбанк» (МФО банку 304988),

№ 26007312997900, № 26041312997900 у АТ «УкрСиббанк» (МФО банку 351005),

№ 26008300766, № 26008301066 у АТ «Райффайзен банк Аваль» у м. Києві (МФО банку 380805)

у банку обслуговуючому платника податків до повного погашення зазначеного податкового боргу.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 22 квітня 2014 року

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2014
Оприлюднено25.04.2014
Номер документу38340463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2364/14

Постанова від 18.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні