cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 квітня 2014 року № 813/1102/14
об 11 год., 45 хв. м. Львів Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Саковець Б.П., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним
позовом Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Виконуючого обов'язки головного державного санітарного лікаря Залізничного району м. Львова, представник - Шпек В.В. до ЛКП «Виробничо - реставраційний комбінат обрядових послуг», представник - Аносова І.В. про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
Залізничний відділ Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Виконуючого обов'язки головного державного санітарного лікаря Залізничного району м. Львова звернувся до Львівського окружного адміністративного суду у якому позивач просив заборонити ЛКП «Виробничо - реставраційний комбінат обрядових послуг» проводити поховання померлих на території кладовища Білогорща з порушенням меж нормативної санітарно-захисної зони до житлових будинків.
Ухвалою судді від 17.02.2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня одержання ухвали подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
06.03.2014 року відповідач надано суду заперечення на адміністративний позов щодо застосування заходів реагування.
07.03.2014 року суддя постановив ухвалу про розгляд даної справи в загальному порядку.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем з метою розгляду звернення мешканців м. Львів-Білогорща 27.01.2014 року згідно наказу Львівського міського управління Держсанепідслужби у Львівській області від 24.01.2014 року за № 6 «Про проведення позапланової перевірки ЛКП «Виробничо-реставраційний комбінат обрядових послуг», та направлення на перевірку об'єкта від 27.01.2014 року за № 85, проведено позапланову перевірку дотримання санітарного законодавства відповідачем. За результатами перевірки встановлено, що на території кладовища Білогорща з порушенням меж нормативної санітарно-захисної зони кладовища (300 м.) на відстані близько 50 метрів до житлових будинків проводиться поховання померлих, що є порушенням п.п. 3.5., 4.12. Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України».
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав суду додаткові пояснення, просив позов задоволити повністю.
Позиція відповідача викладена в заперечення проти адміністративного позову щодо застосування заходів реагування. Відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки кладовище по вул. Новоповітряній (в колишньому с.Білогорща) є закритим. Будь-які захоронення чи підзахоронення на території вказаного кладовища є забороненими. Про факти самовільного поховання на цьому ж кладовищі відповідач неодноразово повідомляв правоохоронні органи.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила, надала суду додаткові пояснення, просила в задоволені позову відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив:
24.01.2014 року Залізничним відділом Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області видано наказ за № 6 «Про проведення позапланової перевірки ЛКП «Виробничо - реставраційний комбінат обрядових послуг».
27.01.2014 року Залізничним відділом Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області видано направлення на перевірку/обстеження об'єктів за № 85, на об'єкті ЛКП «Виробничо - реставраційний комбінат обрядових послуг», підрозділ кладовище в смт. Білогорща.
27.01.2014 року посадовими особами позивача складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства, в якому зазначено: «Станом на 16:30 год. 27.01.2014 року при візуальному огляді кладовища в Білогорщі відкритого типу проводиться захоронення людей, про що засвідчують на мигальних плитах станом і у 2013 році. Фактів захоронення на час перевірки, як і людей на території кладовища не встановлено. Нормативна санітарно-захисна зона (300 м.) кладовища не дотримується, оскільки в її межах розміщені індивідуальні житлові будинки. Відстань від території кладовища до найближчого прилеглого житлового будинку № 69-А становить близько 50 м. із яким межують сусідні житлові будинки. Вхід ерез браму на територію кладовища відкритий.
Представлено Розпорядження Львівської міської ради народних депутатів від 04.10.1993 року № 1134 «Про встановлення меж існуючих кладовищ та передачу їх на баланс Виробничо - реставраційному комбінату обрядових послуг» якому згідно додатку № 1 до Розпорядження передано в постійне користування земельну ділянку існуючого кладовища «Білогорща». Рішенням Залізничної ради народних депутатів № 512 від 14.11.1989 року вирішено, кладовище по вул. Новоповітряній (в бувшому с. Білгорща) закрити (копія додається).»
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року із змінами і доповненнями, Державними санітарними правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» ДСанПіН 2.2.2.028-99, Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно п. 5. ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно ч. 7 ст. 7 цього ж Закону, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно п. 3.5. Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» ДСанПіН 2.2.2.028 99, кладовища повинні бути розміщені в приміській зоні міських поселень і поблизу місць розташування сіл. Санітарно-захисна зона від території кладовища традиційного поховання і крематорію до житлових і громадських будівель, зон відпочинку, а також колективних садів та городів повинна бути не меншою 300 м (Державні санітарні правила N 379/1404), а від території кладовища для поховання урн після кремації до житлових і громадських будівель та об'єктів, що прирівнені до них, має бути не меншою 100 м
Згідно п. 4.12. цих же Правил, відповідальність за збереження могил, пам'ятників, написів на них і підтримання порядку на території кладовища лежить на адміністрації кладовища.
Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Згідно ст. 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Представником відповідача на спростування обґрунтувань позивача надано суду копії наступних доказів:
- Рішення виконавчого комітету Залізничної районної ради народних депутатів за № 512 від 14.11.1989 року про закриття кладовища по вул. Новоповітряній (в бувшому с. Білогорща);
- Листа начальнику залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області від 08.01.2014 року, в якому вказується про факти самовільного поховання;
- Листа голові Залізничної районної адміністрації від 08.01.2014 року, в якому вказується про факти самовільного поховання;
- Листа начальнику Львівського міського управління міліції ГУ УМВС України у Львівській області від 08.01.2014 року, в якому вказується про факти самовільного поховання.
Також представником відповідача надано суду оригінали наступних доказів:
- Довідки відповідача від 05.03.2014 року про те, що згідно книги захоронень, відповідачем протягом останніх років не оформлялись та не здійснювались поховання на кладовищі Білогорща;
- Довідки відповідача від 01.04.2014 року про те, що при обстеженні кладовища Білогорща по вул. Новоповітряній та прилеглої території виявлено самовільні поховання поза межами території кладовища;
- Акту обстеження території закритого кладовища Білогорща та території прилеглої до кладовища від 28.03.2014 року, в якому зазначено, що обстеженні територій встановлено самовільні поховання поза межами кладовища.
Судом не враховуються обґрунтування позивачем позовних вимог, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт здійснення поховання померлих, який по суті відповідачем не заперечується. Однак, на думку суду, відповідач може відповідати за порушення вимог законодавства, а саме щодо збереження могил, пам'ятників, написів на них і підтримання порядку на території кладовища. Доказами у справі підтверджено факт самовільних поховань, однак такі здійснені не відповідачем та за межами кладовища Білогорща, що спростовує висновки позивача про порушення відповідачем п. 3.5. Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» ДСанПіН 2.2.2.028-99, щодо меж території кладовища для поховання до житлових і громадських будівель та об'єктів, що прирівняні до них.
З цих же підстав, а також із врахуванням рішення виконавчого комітету Залізничної районної ради народних депутатів за № 512 від 14.11.1989 року про закриття кладовища по вул. Новоповітряній (в бувшому с. Білогорща), судом враховуються заперечення відповідача, оскільки наданими ним доказами спростовуються обґрунтування позивача щодо порушення відповідачем вищевказаних вимог законодавства, а відтак відсутні підстави для заборони відповідачу проводити поховання померлих на території кладовища Білогорща, оскільки кладовище закрите.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.
Таким чином, позовні вимоги Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Виконуючого обов'язки головного державного санітарного лікаря Залізничного району м. Львова до ЛКП «Виробничо - реставраційний комбінат обрядових послуг» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, задоволенню не підлягають.
Згідно ч. 2 ст. 94 КАС України, судові витрати по сплаті судового збору та витрати на правову допомогу покладаються на позивача.
Крім цього, згідно п.п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.
Згідно ч. 3 ст. 4 цього ж Закону, під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167, 183-2, 256 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
2. Стягнути з Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області (ЄДРПОУ 38287610, вул. Б. Лепкого, 8, м. Львів) до Державного бюджету України 73,08 грн. судового збору.
Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.
Постанова складена у повному обсязі 22.04.2014 року.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2014 |
Оприлюднено | 25.04.2014 |
Номер документу | 38343312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні