Постанова
від 15.04.2014 по справі 812/2134/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.6.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2134/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до державного підприємства "Антрацит" про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до державного підприємства "Антрацит" про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн., в якому позивач посилався на наступне.

При проведенні перевірки щодо виконання ДП "Антрацит" вимог припису № 02/26-03-0106 від 27.09.2012 встановлено повне невиконання відповідачем вимог вказаного припису, що зафіксовано в акті від 18.10.2013 №02/26-03-036. У зв'язку з цим керуючись ст.ст. 26, 27 Закону України «Про електроенергетику» начальником інспекції Держенергонагляду в Луганській області у відношенні Державного підприємства "Антрацит" була винесена постанова № 02/26-03-036 від 29.10.2013 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 3400 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на поточний рахунок Антрацитівського УДКС протягом 30 днів з дня винесення постанови. Постанова про накладення санкцій за порушення законодавства про електроенергетику у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до інспекції Держенергонагляду в Луганській області не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

У зв'язку з зазначеним позивач просить стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України штраф в сумі 3400грн.

Представником відповідача було надано до суду відзив на позовну заяву, в якому він визнав позовні вимоги про стягнення штрафу в розмірі 3400 грн. в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог з урахуванням наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суддя прийшов до наступного.

Статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності " регламентовано, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) (пункт 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929).

Відповідно до пункту 2.1 Положення про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області, завданням та функціями інспекції Держенергонагляду у Луганській області є здійснення допоміжних заходів із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України відповідно до законодавства, контроль за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно - правових актів і нормативно- технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії ( а.с.15-20).

З матеріалів справи встановлено, що відповідач - державне підприємство "Антрацит" зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради Луганської області 30.04.2003 (а.с.13).

27 вересня 2012 року позивачем винесено припис № 02/26-03-0106, яким зобов'язано директора ВП «Шахта Партизанська» ДП «Антрацит» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства в галузі електроенергетики в кількості трьох пунктів ( а.с.12).

В період з 17 жовтня по 18 жовтня 2013 року у присутності представників відповідача було проведено перевірку виконання вимог виданого припису. Актом перевірки ( протоколом) від 18 жовтня 2013 року № 02/26-053-036 встановлено повне невиконання зазначеного припису: з трьох пунктів не виконано три ( а.с.10).

Пунктом 8 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності " регламентовано, що припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до частини 9 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Державний нагляд у сфері теплопостачання відповідно до статті 14 Закону України від 02 червня 2005 року № 2633-IV "Про теплопостачання" здійснюють державні інспекції та інші органи у порядку, встановленому законом.

Згідно із статтею 9 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР "Про електроенергетику" Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право:

доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів;

видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж;

складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення;

вносити керівникам суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності або їх уповноваженим представникам подання про усунення від виконання обов'язків відповідальної за електричне і теплове господарство посадової особи електротехнічного (теплотехнічного) профілю, дії чи бездіяльність якої призвели до порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, або яка не пройшла в установленому порядку перевірку знань правил технічної експлуатації енергоустановок;

вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання енергії;

опломбовувати в установленому порядку електричні та теплові установки, енергопостачання яких обмежується або припиняється згідно з вмотивованим письмовим рішенням посадової особи, уповноваженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики у разі загрози життю або здоров'ю працівників і населення або наявності передумов для виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру;

одержувати безоплатно відповідно до законодавства від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;

фіксувати процес проведення заходу чи кожну окрему дію за допомогою засобів аудіо- та відеотехніки.

Відповідно до частини 3 статті 27 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.

Суб'єкт господарювання згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

На підставі акта перевірки № 02/26-03-036 від 18.10.2013 Інспекцією винесено постанову від 29 жовтня 2013 року № 02/26-03-036 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 3400,00 грн., яку відповідач згідно поштового повідомлення отримав 31 жовтня 2013 року (а.с. 8-9).

Постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області від 29 жовтня 2013 року № 02/26-03-036 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику відповідач в встановленому законом порядку не оскаржив, суму штрафу у добровільному порядку не сплатив, у зв'язку з чим позовні вимоги визнаються суддею обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Дії відповідача при визнанні адміністративного позову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому визнання позову приймається судом.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень - Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні", а відповідачем - юридична особа - державне підприємство "Антрацит", судові витрати в сумі 182,70 грн., здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 159-163 КАС України, Законом України «Про електроенергетику», суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до державного підприємства "Антрацит" про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн. задовольнити.

Стягнути з державного підприємства "Антрацит" в дохід Державного бюджету України (п/р 31112106700010 до УДКС у м. Антрацит Луганської області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 804013, ід. код 37983403) штраф в сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень).

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції у разі її прийняття в письмовому провадженні подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя С.В. Борзаниця

Дата ухвалення рішення15.04.2014
Оприлюднено24.04.2014
Номер документу38345193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2134/14

Постанова від 15.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні