Постанова
від 29.12.2011 по справі 3-5047/11
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Центральний районний суд м. Миколаєва


Справа № 3-5047/11 р.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2011 року суддя Центрального районного суду м. Миколаєва Рудяк А.О., при секретарі Васенюку С.В. за участю прокурора Обуховського О.В., розглянувши справу відносно

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с. Куцуруб, Очаківського району, Миколаївської області, освіта вища, провідного агронома-ентомолога Миколаївської області карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області, який здійснює функції представника влади у сфері карантину рослин і за спеціальними повноваженнями тимчасово виконує обов'язки керівника структурного підрозділу державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області, не одруженого, мешкає за адресою: АДРЕСА_1,

за вчинення адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

В С Т А Н О В И В :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення, 31.10.2011 року оперуповноваженим в ОВС УБОЗ УМВС України в Миколаївській області Дорошенко В.В. складено протокол відносно посадової особи іншого органу державної влади, а саме провідного агронома-ентомолога Миколаївської обласної карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області ОСОБА_1, який здійснює функції представника влади у сфері карантину рослин і за спеціальними повноваженнями тимчасово виконує обов'язки керівника структурного підрозділу державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області, а саме завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії, в зв'язку з вчиненням ним корупційного правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Органи державної влади України -складова частина державного механізму, наділена владними повноваженнями, обсяг яких визначається Конституцією України та законами. Діяльність органів державної влади забезпечують посадові та службові особи, які працюють на професійних засадах, можуть здійснювати юридично чинні дії та мають спеціальний статус державного службовця.

Статтею 6 Конституції України зазначається, що «державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову».

Систему органів виконавчої влади, відповідно статті 113 Конституції України, очолює Кабінет Міністрів України. До цієї системи належать міністерства, державні комітети та інші органи (державні департаменти, державні комісії тощо) та місцеві органи виконавчої влади - місцеві обласні, районні, у містах Києві та Севастополі - міські та районні в місті) державні адміністрації та органи, що входять до їх складу (управління, відділи та ін.), а також місцеві органи окремих міністерств, які не входять до складу місцевих державних адміністрацій (Міністерства внутрішніх справ, Міністерства юстиції та деяких інших). Статус міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади визначається Загальним положенням про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади, затвердженим Указом Президента України від 12 березня 1996 року № 179/96.

Головна державна інспекція з карантину рослин України (далі: Укрголовдержкарантин) відповідно до Закону України «Про карантин рослин»є органом державної служби з карантину рослин України, що здійснює державне управління у сфері карантину рослин, діє у складі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики і підпорядковується йому (п. 1 Положення про Головну державну інспекцію з карантину рослин України, затверджене Наказом Міністерства аграрної політики України від 21.12.2005 N 727). Основними завданнями Укрголовдержкарантину є:

• охорона території України від занесення карантинних організмів;

• своєчасне виявлення, локалізація і ліквідація карантинних організмів;

• запобігання проникненню карантинних організмів з карантинної зони в регіони України, де вони відсутні;

• здійснення державного контролю за дотриманням карантинного режиму і проведенням заходів з карантину рослин при вирощуванні, заготівлі, вивезенні, ввезенні, транспортуванні, зберіганні, переробці, реалізації та використанні підкарантинних матеріалів.

Укрголовдержкарантину підпорядковуються державні інспекції з карантину рослин Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя. У віданні Укрголовдержкарантину є Центральна науково-дослідна карантинна лабораторія та Центральний фумігаційний загін (п. 2 Положення про Головну державну інспекцію з карантину рослин України, затверджене Наказом Міністерства аграрної політики України від 12.12.2005 № 727).

На території Миколаївської області, а саме у Центральному районі здійснює діяльність Державна інспекція з карантину рослин по Миколаївській області, яка у відповідності до Положення, затвердженого наказом №14 начальника Головної державної інспекції з карантину рослин України від 17.01.2007 року, є органом Державної служби з карантину рослин України та входить до складу центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики.

У віддані та підпорядкуванні Державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області знаходиться обласна карантинна лабораторія.

Положення про Центральну науково-дослідну карантинну лабораторію, зональні карантинні лабораторії, обласні та міські карантинні лабораторії затверджено наказом № 97 начальника Головної державної інспекції з карантину рослин України від 18.05.2010 року. Пунктом 1.3 Положення визначено, що карантинні лабораторії є структурними підрозділами державних інспекцій з карантину рослин за місцем розташування. Структуру і штатний розпис карантинних лабораторій затверджує Головна державна інспекція з карантину рослин (п. 3.1). Карантинну лабораторію очолює завідувач (п. 3.2).

Штатний розпис на 2011 рік державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області (за рахунок спецкоштів) з 01 липня 2011 року затверджено 15.08.2011 року начальником Укрголовдержкарантину в кількості 50 штатних одиниць в тому числі 14 штатних одиниць Миколаївської обласної карантинної лабораторії.

Повноваженнями Державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області є:

• видача фітосанітарних та карантинних сертифікатів на рослини, продукти рослинного походження та інші об'єкти регулювання;

• інспектування та проведення фітосанітарної експертизи рослин, продуктів рослинного походження та інших об'єктів регулювання, що переміщуються територією України, через державний кордон України та карантинні зони (у тому числі тих, що надходять у багажі, поштових відправленнях і ручній поклажі пасажирів);

• реєстрація осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання;

• організація та контроль за проведенням обробки і фумігації (знезараження) рослин, продуктів рослинного походження та інших об'єктів регулювання, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони;

• державний контроль за проведенням фітосанітарних заходів, що застосовуються до карантинних організмів відповідно до закону та міжнародних договорів України;

• організація і проведення систематичних обстежень земель сільськогосподарського призначення і земель лісового фонду, пунктів карантину рослин та прилеглої до них території, місць обігу рослин, продуктів рослинного походження та інших об'єктів регулювання

Повноваженнями обласних карантинних лабораторій є :

• проведення фітосанітарної експертизи рослин, продуктів рослинного походження та інших об'єктів регулювання, що переміщуються територією України, через державний кордон України та карантинні зони.....

Частиною 1 ст. 13 Бюджетного Кодексу України визначено, що бюджет може складатися із загального та спеціального фондів. Складовою частиною спеціального фонду бюджету за п. 2 ч. З ст. 13 є видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ).

ОСОБА_1 переведено на посаду провідного агронома в Миколаївській обласній карантинній лабораторії з 20 грудня 2005 року на підставі наказу № 447 від 20.12.2005 року. Посадову інструкцію провідного агронома-ентомолога Миколаївської обласної карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області затверджено 20.03.2006 року начальником Державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області. У відповідності до посадової інструкції провідний агроном-ентомолог безпосередньо підпорядкований завідувачу Миколаївської обласної карантинної лабораторії та має обов'язки проводити ентомологічні експертизи зразків імпортних та вітчизняних підкарантинних матеріалів, а також відібраних при обстеженні полів та багаторічних насаджень на території України з оформленням відповідних документів.

За своїми посадовими обов'язками ОСОБА_1 проводить фітосанітарну експертизу, що підтверджується копіями протоколів № Л15/002496, ЛІ5/003460, ЛІ5/004259 і Л15/006870, які затверджуються завідувачем лабораторії.

У примітці 1 статті 364 «Зловживання владою або службовим становищем» КК України вказано, що службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним повноваженням.

Постановою від 26.04.2002 року за № 5 «Про судову практику у справах про хабарництво»пленум Верховного Суду України постановив, що організаційно-розпорядчі обов'язки -це обов'язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних,

колективних чи приватних підприємств, установ і організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їх заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригади тощо). Особа є службовою не тільки тоді, коли вона здійснює відповідні функції чи виконує обов'язки постійно, а й тоді, коли вона робить це тимчасово або спеціальним повноваженням, за умови, що зазначені функції чи обов'язки покладені на неї правомочним органом або правомочною службовою особою.

У зв'язку з виробничою необхідністю, з метою недопущення зупинення роботи Миколаївської обласної карантинної лабораторії, ОСОБА_1 за суміщенням посад виконував обов'язки завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії з 02.03.2011 до 19.04.2011 року на підставі наказу за № 6-ОС по Державній інспекції з карантину рослин від 01.03.2011 року. Крім того, ОСОБА_1 з 18.10.2011 до 21.10.2011 року за наказом № 133-В по Державній інспекції з карантину рослин від 10.10.2011 року виконував обов'язки завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії на період його відпустки.

Отже, провідний агроном-ентомолог Миколаївської обласної карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області ОСОБА_1, який здійснює функції представника влади у сфері карантину рослин і за спеціальними повноваженнями тимчасово виконує обов'язки керівника структурного підрозділу державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області, а саме завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії будучи службовою особою є суб'єктом відповідальності за

корупційні правопорушення у відповідності до п.п. «Ж»п. 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Пунктами 2 частини першої статті 7 «Обмеження щодо сумісництва та суміщення з видами діяльності»Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»встановлено, що особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 Закону, забороняється входити до органів управління підприємств, які мають на меті отримання прибутку.

20 квітня 2007 року зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «Нікстрой»(код ЄДРПОУ 35066882, юридична адреса: АДРЕСА_2). Видами діяльності даного товариства за КВЕД є будівництво будівель, оптова торгівля будівельними матеріалами, посередництво в торгівлі деревиною, діяльність агентств нерухомості.

Відповідно до статуту ТОВ «Нікстрой»створено з метою сумісної підприємницької діяльності Учасників, розвитку ринку товарів та послуг в регіоні, створенню робочих місць та отримання прибутку. Засновниками товариства є ОСОБА_1 та ОСОБА_3.

Статутний фонд підприємства формується за рахунок вкладів учасників і складає 42 000,0 грн в т.ч. 50% ОСОБА_1 21 000,0 грн та 50% ОСОБА_3 21 000.0 грн. Вищим органом управління підприємства є Загальні збори його Учасників (п. 5.1 р. 5 Статуту).

Згідно даних єдиного реєстру платників податків-юридичних осіб і витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців підтверджено, що керівником та одним із засновників ТОВ «Нікстрой»є ОСОБА_1.

Остання податкова ТОВ «Нікстрой»надана до ДЛІ у Центральному районі 05.07.2011 року за другий квартал 2011 року.

Тобто, провідний агроном-ентомолог Миколаївської обласної карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області ОСОБА_1, який здійснює функції представника влади у сфері карантину рослин і за спеціальним повноваженнями тимчасово виконує обов'язки керівника структурного підрозділу державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області, а саме завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії, в порушення вимог пункту 2 частини першої статті 7 «Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності»Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», будучи службовою особою входить до складу органу управління ТОВ «Нікстрой», яке має на меті одержання прибутку.

У судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що він працює провідним агрономом-ентомологом Миколаївської обласної карантинної лабораторії державної інспекції з карантину рослин по Миколаївській області та за суміщенням посад виконував обов'язки завідувача Миколаївської обласної карантинної лабораторії з 02.03.2011 до 19.04.2011 року, також він є одним із засновників ТОВ «Нікстрой», яка мала на меті одержання прибутку, але за весь період існування ТОВ «Нікстрой»ніякого прибутку він не отримував. Також пояснив, що коли створювалося ТОВ «Нікстрой», то він ще не здійснював функцію представника влади у сфері карантину рослин.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, заслухавши думку прокурора, правопорушника, суд приходить до наступного.

Відповідно до глави 13-А КУпАП «Адміністративні корупційні правопорушення», до яких, крім інших належать передбачені ч. 2 ст. 172-4 цього Кодексу, останній доповнено Законом України від 07.04.2011 року № 3207-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення».

Як слідує зі змісту п. 1 розділу ІІ Закону України від 07.04.2011 року № 3207-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення», цей Закон набирає законної сили одночасно із Законом України від 07.04.2011р. № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції». Останній згідно п. 1 розділу VIII цього Закону набирав чинності з 01 липня 2011 року, крім статей 11 і 12, які набирають чинності з 1 січня 2012 року.

Згідно ч. 1 ст. 8 КУпАП, особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Таким чином, виходячи зі змісту ч. 1 ст. 8 КУпАП, оскільки адміністративну відповідальність за правопорушення, передбачені ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, встановлено лише 01 липня 2011 року, особа не може бути притягнутою до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, за дії, що формально підпадають під ознаки цього правопорушення, вчинені такою особою до 01 липня 2011 року.

Частиною 1 ст. 1 Закону України від 07.04.2011 року № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції»визначено, що корупційним правопорушенням є умисне діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 4 цього Закону, за яке законом установлено кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність.

З наведеного вище слідує, що адміністративна відповідальність за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, настає лише у тому разі, коли дії, описані в диспозиції цієї норми, особа вчиняє умисно і крім інших ознак, такі дії містить ознаки корупції.

Під корупцією згідно ч. 1 ст. 1 Закону України від 07.04.2011 року № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції»слід розуміти:

- використання особою, зазначеною в частині першій статті 4 цього Закону, наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди;

- прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб;

- обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній в частині першій статті 4 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей.

Описані у протоколі про адміністративне правопорушення дії ОСОБА_1 наведених вище ознак корупції не містять, а тому ці дії не є корупційним правопорушенням, визначення якого міститься у ч. 1 ст. 1 Закону України від 07.04.2011 року № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції».

Крім цього, пояснення ОСОБА_1 про те, що з квітня 2007 року по теперішній час діяльністю він не займався і жодного прибутку він не отримував, а лише був зареєстрованим у відповідних державних установах як фізична особа-підприємець і не знявся з реєстрації за браком вільного часу, жодними доказами, що містяться в матеріалах справи не спростовуються, а тому цей факт вважаю встановленим.

Частиною 2 ст. 172-4 КУпАП, встановлено відповідальність за адміністративне корупційне правопорушення, об'єктивна сторона якого, крім інших її необхідних ознак, полягає не у перебуванні на обліку у відповідних державних установах як особа, що займається підприємницькою діяльністю, а у фактичному зайнятті такою діяльністю.

Таким чином, оскільки адміністративну відповідальність за правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, встановлено лише 31 листопада 2011 року, бездіяльність ОСОБА_1, що полягала у невжитті в період з квітня 2007 року заходів для його зняття з реєстрації як фізичної особи -підприємця з відповідних обліків у державних установах, не містить таких необхідних ознак суб'єктивної та об'єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, як умисна форма вини, фактичне зайняття підприємницькою діяльністю, ознаки корупції, така бездіяльність не утворює складу вказаного адміністративного корупційного правопорушення, у зв'язку з чим провадження у цій справі відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись п. 1 ст. 247, ст. 283, п. 3 ч. 1, ч. 2 ст.284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, -закрити у зв'язку з відсутністю у його діях складу цього правопорушення.

На постанову протягом десяти днів з дня винесення до апеляційного суду Миколаївської області через Центральний районний суд м. Миколаєва може бути подано протест прокурора.

Суддя А.О. Рудяк

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення29.12.2011
Оприлюднено28.04.2014
Номер документу38354302
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-5047/11

Постанова від 12.12.2011

Адмінправопорушення

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Єлісєєва Т. Ю.

Постанова від 18.10.2011

Адмінправопорушення

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Петягін В. В.

Постанова від 16.12.2011

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Величко В. П.

Постанова від 26.07.2011

Адмінправопорушення

Деснянський районний суд міста Києва

Скрипка О. І.

Постанова від 29.12.2011

Адмінправопорушення

Центральний районний суд м. Миколаєва

Рудяк А. О.

Постанова від 06.12.2011

Адмінправопорушення

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

Воробйов В. Л.

Постанова від 22.12.2011

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Вінниці

Ковальчук Л. В.

Постанова від 12.09.2011

Адмінправопорушення

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Васильцов О. В.

Постанова від 08.11.2011

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шишкін О. В.

Постанова від 26.10.2011

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Кузьмін М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні