cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
07 квітня 2014 року № 826/2787/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Гарника К.Ю., суддів Донця В.А., Шрамко Ю.Т., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Адвокатська компанія "Кравець і партнери" до Державної казначейської служби України про визнання неправомірними дії, зобов'язання вчинити дії В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної казначейської служби України (далі по тексту - відповідач), в якому просить суд: визнати дії Державної казначейської служби України, які полягають у відмові позивачу прийняти до виконання виконавчий лист, виданий на підставі постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 червня 2013 року, яка набрала законної сили 20 вересня 2013 року у справі № 826/8449/13-а, за позовом ТОВ «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» до Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва про визнання бездіяльності протиправною, повернення надмірно сплачених сум; зобов'язати Державну казначейську службу України прийняти до виконання виконавчий лист Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2013 року та здійснити безспірне списання за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду на користь ТОВ «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» (П/р 26000015100481 в АТ «Піреус Банк МКБ», м. Київ, МФО 300658, код ЄДРПОУ 36947338) 40242,00 грн. та 1100,00 грн. судового збору.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що виконавчий лист, виданий Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2013 року підлягає виконанню Державною казначейською службою України, а тому відмова відповідача у відкритті виконавчого провадження є протиправною.
Представник відповідача у судове засідання 27 березня 2014 року не з'явився, заперечень проти позову не надав, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Керуючись приписами частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, надавши можливість присутнім учасникам судового розгляду у повній мірі реалізувати свої процесуальні права, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд завершив розгляд справи в порядку письмового провадження.
За таких обставин, заслухавши пояснення представників сторін, після розгляду адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, всебічного і повного встановлення всіх фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивної оцінки доказів, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів зазначає наступне.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2013 року у справі № 826/8449/13-а позовні вимоги ТОВ "Адвокатської компанії "Кравець і партнери"" задоволено в повному обсязі.
Стягнено з Управління Пенсійного фону України Шевченківському районі м. Києва на користь ТОВ "Адвокатська компанія "Кравець і партнери" документально підтверджену суму заборгованості надмірно сплачених внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 40242 грн. 00коп. на поточний рахунок ТОВ "Адвокатська компанія "Кравець і партнери" (П/р 26000015100481 в AT (Піреус Банк МКБ", м. Київ, МФО 300658, код ЄДРПОУ 36947338).
Зобов'язано відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 1100 (одна тисяча сто) грн. 00 коп. на користь ТОВ "Адвокатська компанія "Кравець і партнери" (м.Київ, провулок Бехтерівський, 4-Б, код ЄДРПОУ 36947338) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м.Києва (м.Київ, вул.Воровського, 29, код ЄДРПОУ 26087323) за рахунок бюджетних асигнувань.
Як свідчать матеріали справи, у вересня 2013 року позивачем отримано виконавчий лист за вищезазначеним судовим рішенням, який разом із заявою про прийняття до примусового виконання виконавчого документу направлено Відділу примусового виконання рішень Департаменту виконавчої служби України.
Постановою Відділу примусового виконання рішень Департаменту виконавчої служби України від 23 жовтня 2013 року відмовлено у відкритті виконавчого провадження, оскільки зазначений виконавчий документ підлягає виконанню Державною казначейською службою згідно положень Порядку виконанню рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 та Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».
18 грудня 2013 року виконавчий лист разом із заявою подано до Державної казначейської служби України для примусового виконання.
26 листопада 2013 року своїм листом № 5-08/3337-35367 Державна казначейська служба України повернула виконавчий лист Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2013 року, обґрунтовуючи свою відмову тим, що рахунки відкриті в органі Казначейства, використовуються виключно для зарахування коштів єдиного внеску, а Положенням про рух коштів не передбачено отримання, фінансування та проведення видатків, зокрема щодо оплати пенсій, підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю тощо.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 затверджений Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Відповідно до статті 25 Бюджетного кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Пунктом 26 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках). Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку з подальшим віднесенням зазначеної суми на видатки в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 27 цього Порядку.
За виконавчим листом Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2013 року Боржником є Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва.
В свою чергу, Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» Держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Стаття 3 зазначеного Закону встановлює, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
В даному випадку, Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва в розумінні частини 1 статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» є органом, за яким Держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна.
Згідно Розділу II Прикінцевих та перехідних Положень, Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» набирає чинності з 1 січня 2013 року.
Таким чином, з 01 січня 2013 року виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
При цьому, пунктом 3 Розділу II Прикінцевих та перехідних Положень встановлено, що виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, які видані або ухвалені до набрання чинності цим Законом, подаються до органу державної виконавчої служби протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом. Якщо рішення суду про стягнення коштів або виконавчі документи за цими рішеннями, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, не було подано в строк, встановлений цим пунктом, це не є підставою для відмови у виконанні даного судового рішення.
Судом встановлено, що виконавчий лист, виданий Окружним адміністративним судом міста Києва 23 вересня 2013 року.
Таким чином, поданий на виконання виконавчий документ, виданий 23 вересня 2013 року на підставі рішення суду, яке набрало законної сили 20 вересня 2013 року, тобто після набрання чинності Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».
Відтак, виконавчий лист, виданий Окружним адміністративним судом міста Києва від 23 вересня 2013 року підлягає виконанню Державною казначейською службою України.
Пунктом 6 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).
Виконавчі документи пред'являються до виконання протягом одного року з дня, що настає за днем набрання рішенням про стягнення коштів законної сили, якщо інше не передбачено законом.
Матеріали справи свідчать, що позивач звертався до Державної казначейської служби України із заявою про виконання рішення суду із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, проте листом від 26 листопада 2013 року № 5-08/3337-35367 відповідач повернув виконавчий лист, обґрунтовуючи відмову тим, що рахунки відкриті в органі Казначейства, використовуються виключно для зарахування коштів єдиного внеску, а Положенням про рух коштів не передбачено отримання, фінансування та проведення видатків, зокрема щодо оплати пенсій, підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю тощо.
При цьому, повертаючи виконавчий лист Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2013 року відповідачем зазначено що повноваження щодо списання коштів з рахунків боржника відкритих в банківських установах покладені на органи Державної виконавчої служби України відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».
Проте, колегія суддів не погоджується із такими доводами відповідача, оскільки згідно Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників державний виконавець позбавлений можливості здійснити списання коштів із рахунків боржника (в даному випаду Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва) у примусовому порядку.
Такі дії Державної казначейської служби України, на думку колегії суддів, не узгоджуються із приписами Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, які в даному випадку є спеціальними нормативно - правовими актами, що регулюють спірні правовідносини.
Відтак, позовна вимога про визнання дій Державної казначейської служби України щодо повернення виконавчого листа неправомірними підлягає задоволенню.
Також, враховуючи встановлену в даному провадженні протиправність дій відповідача щодо повернення виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2013 року позивачу, суд вважає за необхідним, з метою дотримання і захисту прав, свобод, інтересів позивача, зобов'язати Державну казначейську службу України прийняти до виконання виконавчого лист, виданий Окружним адміністративним судом міста Києва 23 вересня 2013 року.
Вирішуючи адміністративну справу в частині вимог про зобов'язання відповідача здійснити безспірне списання за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду на користь ТОВ «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» (П/р 26000015100481 в АТ «Піреус Банк МКБ», м. Київ, МФО 300658, код ЄДРПОУ 36947338) 40242,00 грн. та 1100,00 грн. судового збору, колегія суддів зазначає, що в цій частині право позивача не порушене, позаяк відповідачем питання про виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва 23 вересня 2013 року не вирішувалось, тому дана вимога заявлена передчасно.
Згідно з частин 1 та 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведена правомірність та обґрунтованість спірних дій з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» підлягає частковому задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державної казначейської служби України, які полягають у відмові позивачу прийняти до виконання виконавчий лист, виданий на підставі постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 червня 2013 року, яка набрала законної сили 20 вересня 2013 року у справі № 826/8449/13-а, за позовом ТОВ «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» до Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва про визнання бездіяльності протиправною, повернення надмірно сплачених сум.
3. Зобов'язати Державну казначейську службу України прийняти до виконання виконавчий лист Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2013 року, виданий у справі № 826/8449/13-а, за позовом ТОВ «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» до Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва про визнання бездіяльності протиправною, повернення надмірно сплачених сум.
4. В решті вимог відмовити.
5. Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 182,70 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Адвокатська компанія «Кравець і партнери» за рахунок Державної казначейської служби України за рахунок бюджетних асигнувань.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя К.Ю. Гарник
Судді В.А. Донець
Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38365378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Гарник К.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні