Постанова
від 08.04.2014 по справі 808/1291/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2014 року Справа № 808/1291/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Шевченківського районного центру зайнятості м. Запоріжжя

до: ОСОБА_1

про: стягнення суми виплаченої допомоги 14103,41 грн.

за участі представників сторін:

від позивача - Новікова О.О. (довіреність № 466/01-23 від 19.03.2014)

від відповідача - ОСОБА_1 (паспорт серії СЮ № 272412 від 23.08.2012)

Нечитайло М.Т. (довіреність від 24.03.2014)

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Шевченківського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення отриманої незаконним шляхом суми матеріального забезпечення у розмірі 14103,41грн., у тому числі допомоги по безробіттю - 12745,30 грн. та витрат на професійне навчання - 1358,11 грн. Позовні вимоги обґрунтовує приписами ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Позивач вказує на те, що Відповідач не повідомив Шевченківський районний центр зайнятості про реєстрацію у якості фізичної особи - підприємця, тому незаконно отримав статус безробітного та матеріальну допомогу по безробіттю, у зв'язку із чим просить позов задовольнити, стягнути з відповідача суму коштів, отриманих незаконним шляхом.

Ухвалою суду від 21.02.2014 відкрито провадження в адміністративній справі №808/1291/14, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи на 11.03.2014. Розгляд справи було відкладено на 20.03.2014. провадження у справі, за клопотанням відповідача було зупинено до 08.04.2014.

В судовому засіданні 08.04.2014 представник позивача підтримав позовні вимоги та, з підстав, викладених у позовній заяві, просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача заперечив проти позову. В обґрунтування заперечень зазначив, що рішенням господарського суду Херсонської області від 12.03.2002 припинено підприємницьку діяльність ОСОБА_1 Зауважив, що допомогу по безробіттю отримав правомірно, оскільки з 12.03.2002 не є приватним підприємцем - зайнятою особою.

Просив у позові відмовити у повному обсязі.

У відповідності до ст.41 КАС України під час судового розгляду адміністративної справи здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексом "Камертон".

У засіданні 08.04.2014, судом, відповідно до ст.160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що 30.08.2012 до Шевченківського районного центру зайнятості з питанням надання допомоги в працевлаштуванні звернувся ОСОБА_1.

ОСОБА_1 було присвоєно статус безробітного і призначено виплату допомоги по безробіттю відповідно Закону України "Про загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття".

ОСОБА_1 перебував на обліку в Шевченківському районному центрі зайнятості м. Запоріжжя з 23.08.2012 по 09.08.2013 та за цей період отримав допомогу по безробіттю в розмірі 12745,30 грн.

Крім цього, відповідач також був направлений на професійне навчання відповідно до договору №0856/219/12/6 від 23.11.2012. При цьому відповідач отримав матеріальну допомогу на навчання у розмірі 1358,11 грн.

Однак, за результатами звірки інформації, наданої гр. ОСОБА_1 (ІПН 085612082300009), з відомостями, наявними в довіднику ПОУ (ЄДРС) встановлені наступні розбіжності:

гр. ОСОБА_1, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, перебував на обліку в Шевченківському РЦЗ м. Запоріжжя з 23.08.2012 по 09.08.2013 року.

Інформація, отримана в результаті обміну з довідником ПОУ (ЄДРС), свідчить про те що гр. ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців з 24.01.1995р.. та підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

За результатами даної звірки складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 19.08.2013р. № 118 відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, що відображає що ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців з 24.01.1995р.

Тобто під час перебування на обліку в Шевченківському РЦЗ м. Запоріжжя безробітний відносився до категорії зайнятого населення.

Згідно пп. "б" п. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" до категорії зайнятого населення відноситься громадяни ".. які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю...".

Таким чином, ОСОБА_1 належав до зайнятого населення (стаття 1 Закону України "Про зайнятість населення"), а тому не мав права на отримання статусу безробітного і, як наслідок, на отримання відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" матеріального забезпечення.

ОСОБА_1 власною рукою у заяві на отримання статусу безробітного та призначення допомоги зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, тим самим надав спеціалістам центру зайнятості недостовірну інформацію.

ОСОБА_1 направлено Претензію з пропозицією добровільної сплати коштів отриманих обманних шляхом та витрати за професійне навчання у сумі 14103,41 грн.

Але відповіді до сьогоднішнього дня не отримано.

Посилаючись на незаконне отримання ОСОБА_1 допомоги по безробіттю, Шевченківський районний центр зайнятості звернувся до суду.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи з наступного.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно до п. 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою КМУ від 14.02.2007 р. № 219 (надалі за текстом - Порядок), для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається видами діяльності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону України "Про зайнятість населення", і не отримує пенсію на пільгових умовах, а також копію довідки про його ідентифікаційний номер.

Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Згідно п. 1 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застрахованим особам у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості виплачується матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації відповідно до умов надання допомоги по безробіттю та в розмірах, передбачених статтями 22 і 23 цього Закону, і не підлягає зменшенню.

На підставі п.п. б п. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах та які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.

Пунктом 1 статті 24 Закону України "Про зайнятість населення" перебачено перелік випадків при яких особи мають право на професійну підготовку, а саме, що професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка осіб, зареєстрованих у службі зайнятості як такі, що шукають роботу, безробітних, може провадитись у випадках:

неможливості підібрати підходящу роботу через відсутність у громадянина необхідної професійної кваліфікації;

необхідності змінити кваліфікацію у зв'язку з відсутністю роботи, яка відповідає професійним навикам громадянина;

втрати здатності виконання роботи за попередньою професією;

необхідності підібрати підходящу роботу інваліду, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, відповідно до рекомендацій МСЕК, наявної кваліфікації та з урахуванням його побажань;

пошуку роботи вперше і відсутності професії (спеціальності).

Згідно абз. "б"ч.3 ст. 1 Закону громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство" відносяться до зайнятого населення, а тому відповідно виключають можливість надання громадянину статусу безробітного.

Частиною 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

З огляду на наявні в матеріалах справи документи, ОСОБА_1 по теперішній час перебуває на обліку як суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа.

Таким чином, правових підстав для призначення відповідачу у справі допомоги по безробіттю та відповідно отримання коштів на професійне навчання від центру зайнятості, як і надання самого статусу безробітного - не було.

Відповідно до п.п. 2-3 ст. 3 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", п.п. 6.14. п.6 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики № 307 від 20.11.2000р., якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг.

Оскільки на час розгляду справи відповідачем доказів повернення безпідставно отриманих грошових коштів допомоги по безробіттю не надано, позовні вимоги є законними та обґрунтованими, підтвердженими зібраними у справі доказами.

За таких обставин, вимоги про стягнення з відповідача - ОСОБА_1 на користь Шевченківського районного центру зайнятості 14103,41грн., у тому числі допомоги по безробіттю - 12745,30 грн. та витрат на професійне навчання - 1358,11 грн. є обґрунтованими, заснованими на законі і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) на користь Шевченківського районного центру зайнятості м. Запоріжжя (Одержувач: Шевченківський районний центр зайнятості М.Запоріжжя, ОКПО 20524248, банк одержувача: УДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, Р/Р 37178001004282, призначення платежу: повернення допомоги по безробіттю, отриманої обманним шляхом)допомогу по безробіттю отриману обманним шляхом 12745,30 грн. (дванадцять тисяч сімсот сорок п'ять гривень 30 коп.) та витрати за професійне навчання у розмірі 1358,11 (одна тисяча триста п'ятдесят вісім грн. 11 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 23.04.2014.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено28.04.2014
Номер документу38373033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1291/14

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 08.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 21.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні