Постанова
від 24.04.2014 по справі 815/2242/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2242/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2014 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

за участю секретаря: Грабової Я.О.

сторін:

позивач: Алєксєєва К.О. - представник за довіреністю

Царелунг С.С. - представник за довіреністю

відповідач: Райлян В.М. - директор

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до приватного підприємства «Аркада-Буд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду приватного підприємства «Аркада-Буд» (Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Ізмаїльська, 115 «А») шляхом повного зупинення виконання робіт з виробництва та застосування обладнання,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До суду надійшов адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до приватного підприємства «Аркада-Буд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до приватного підприємства «Аркада-Буд» (Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Ізмаїльська, 115 «А») шляхом повного зупинення виконання робіт з виробництва та застосування обладнання.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, зазначивши, що частково усунено порушення, виявлені під час перевірки.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Аркада-Буд» зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 16.09.2008 року (а.с.20).

У період з 25 березня 2014 року по 28 березня 2014 року відповідно до наказу Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області №74 від 18.02.2014 року, на підставі направлення на проведення перевірки №15/08-102 від 24.02.2014р., у присутності уповноважених осіб суб'єкта господарювання - директора Райлян Володимира Михайловича проведено планову перевірку виробничого об'єкту Приватного підприємства «Аркада-Буд», а саме: цех з виробництва котлів на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) № 15/08-102-16 від 28.03.2014 року, яким встановлено 11 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, 11 з яких створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Примірник акту перевірки отримано директором Райлян Володимиром Михайловичем.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), заборона виробництва - зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).

Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 року передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007р.(надалі Закон № 877-V) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону № 877-V встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

У разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування (ч.10 ст.7 Закону № 877-V).

Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.

В судовому засіданні представник відповідача не заперечував проти наявності виявлених під час перевірки порушень; будь-яких доказів усунення виявлених порушень відповідачем в ході судового розгляду справи не надано та позивача не повідомлено.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню, оскільки подальше виконання робіт з виробництва та застосування котлів «ТІРАС 2012», теплопродуктивністю понад 0,1 мВТ (моделі HL-90....HL-1400); зварювальних робіт; робіт по експлуатації двох кран-балок (паспорта відсутні) (які знаходяться у виробничих цехах у м. Білгород-Дністровському, вул. Автомобільна, 1) призведе до виникнення аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників підприємства.

Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 122, 159-164, 167, 183-2 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до приватного підприємства «Аркада-Буд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду приватного підприємства «Аркада-Буд» (Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Ізмаїльська, 115 «А») шляхом повного зупинення виконання робіт з виробництва та застосування обладнання, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного підприємства «Аркада-Буд» (код ЄДРПОУ 36111197), що знаходиться за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Ізмаїльська, 115 «А» шляхом повного зупинення виконання: робіт з виробництва та застосування котлів «ТІРАС 2012», теплопродуктивністю понад 0,1 мВТ (моделі HL-90....HL-1400); зварювальних робіт; робіт по експлуатації двох кран-балок (паспорта відсутні) (які знаходяться у виробничих цехах у м. Білгород-Дністровському, вул. Автомобільна, 1), у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Зобов'язати приватне підприємство «Аркада-Буд» (код ЄДРПОУ 36111197), що знаходиться за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Ізмаїльська, 115 «А» повністю зупинити виконання: робіт з виробництва та застосування котлів «ТІРАС 2012», теплопродуктивністю понад 0,1 мВТ (моделі HL-90....HL-1400); зварювальних робіт; робіт по експлуатації двох кран-балок (паспорта відсутні) (які знаходяться у виробничих цехах у м. Білгород-Дністровському, вул. Автомобільна, 1), у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 24 квітня 2014 року.

Суддя: Г.П. Самойлюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2014
Оприлюднено28.04.2014
Номер документу38376548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2242/14

Постанова від 24.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні