ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2014 року м. Київ К/9991/4157/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Чалого С.Я.,
Чумаченко Т.А.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Яворівського районного суду Львівської області від 24 вересня 2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_3 до державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації Львівської області, треті особи - ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, про скасування деравжної реєстрації припинення юридичної особи,
в с т а н о в и л а:
ОСОБА_3 звернулась до суду з позовом до державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації Львівської області, треті особи - ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, про визнання протиправними дій щодо державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Бірюза" та відмінити державну реєстрацію юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовано протиправністю державної реєстрації припинення юридичної особи як такої, що вчинено за відсутності факту надання передбачених законом документів.
Постановою Яворівського районного суду Львівської області від 24 вересня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року, позов задоволено: визнано неправомірними дії державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації Львівської області щодо державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Бірюза"; відмінено державну реєстрацію припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Бірюза" (ЄДРПОУ 22400295).
У поданій касаційній скарзі ОСОБА_2, із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, яким відмовити у задоволенні позову.
Справу розглянуто в порядку, передбаченому статтею 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України, без повідомлення осіб, що беруть участь у справі.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з протиправності внесення державним реєстратором запису про припинення юридичної особи як такого, що вчинено за наявності підстав для залишення поданих документів без розгляду.
Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду ,встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується із вказаними висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 18.12.2006 державним реєстратором Яворівської районної державної адміністрації Тесля Богданою Федорівною внесено до Єдиного державного реєстру запис №14121110004001075 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Бірюза» в результаті її ліквідації.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи на підставі поданих документів, вимоги до оформлення яких передбачені статтею 8 зазначеного закону, які прошиваються, пронумеровуються та зберігаються в реєстраційній справі юридичної особи.
Згідно з положеннями статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, повинна подати (надіслати) рекомендованим листом з описом (вкладення) державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення у зв'язку з ліквідацією; свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінали установчих документів; акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджений рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ним органу; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного Фонду України про відсутність заборгованості; довідку відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Судами попередніх інстанцій із посиланням на докази, досліджені під час судового розгляду справи, у тому числі опис документів, що були подані Державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Бірюза» та реєстраційної справи, встановлено, що Акт ліквідаційної комісії на час проведення реєстраційних дій був відсутній.
Згідно з частиною шостою статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони подані не в повному обсязі.
Частиною восьмою статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що необхідною умовою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є відсутність підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду.
Враховуючи викладене, зважаючи на те, що головою ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю "Бірюза" для проведення державної припинення юридичної особи в результаті її ліквідації подано не всі документи, передбачені статтею 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», що є підставою для залишення поданих документів без розгляду, колегія суддів погоджується із позицією судів попередніх інстанцій щодо безпідставності внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, у зв'язку з чим вказує на обґрунтованість висновків судів щодо наявності підстав для задоволення позову.
Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.
Правова оцінка встановлених обставин справи судами першої та апеляційної інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.
Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ,-
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу ОСОБА_2 відхилити, а постанову Яворівського районного суду Львівської області від 24 вересня 2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2014 |
Оприлюднено | 25.04.2014 |
Номер документу | 38387015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Гончар Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні