ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м.
Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К
Р А Ї Н И
м. Київ
25.05.2009 р.
17:05 № 7/642
Окружний адміністративний суд міста
Києва у складі головуючого судді Арсірія
Р.О. при секретарі судового засідання
Поліщук О.А. вирішив адміністративну
справу
за позовом
ОСОБА_1
до третя особа
Київського
міського військового комісаріату
Міністерство оборони України
про
визнання
протиправним рішення від ІНФОРМАЦІЯ_1р. та його скасування
Представники:
від позивача
ОСОБА_1, особисто
від відповідача
від третьої особи
Не з'явився Не
прибув
Справа передана на новий розгляд відповідно до Ухвали
Вищого адміністративного суду України від 16.10.2008.
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про
зобов'язання вчинити певні дії. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що
відповідачем протиправно та безпідставно відмовлено у встановленні позивачеві
статусу учасника бойових дій та видати посвідчення.
Позивач просив суд скасувати рішення відповідача від
ІНФОРМАЦІЯ_1 про відмову в наданні статусу учасника бойових дій за участь у
Чехо-Словацьких подіях 1968 року та прийняти рішення, яким зобов'язати
відповідача видати посвідчення «учасника бойових дій», здійснити перерахунки
невиплачених щомісячних доплат до пенсійного забезпечення з 1996 року по
теперішній час, виплату грошової допомоги «учасникам бойових дій»до 05 травня
щорічно та стягнути раніше утворену заборгованість на знижку плати за житло в
розмірі 75 %, газ, електроенергію, комунальні послуги, щорічне
санаторно-курортне лікування та отримання ліків, щорічний безкоштовний проїзд
усіма видами транспорту та інші соціальні доплати, яких позивач був позбавлений
внаслідок дій відповідача. Крім того, позивач просив суд відшкодувати йому
моральні збитки в сумі 3 000 грн.
Ухвалою суду від 22.12.2008 справа була прийнята до
розгляду та призначено судове засідання на 11.03.09 о 10:15.
Відповідач в судові засідання не з'явився, відзиву на
позов не надав. Враховуючи, що в матеріалах справи містяться докази належного
повідомлення відповідача про дату, час та місце слухання справи, суд вважає, що
його неявка не перешкоджає розгляду справи по суті.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих
сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м.
Києва, встановив:
Відповідно до наданих позивачем документів, що містяться
у справі, позивач у різні періоди перебував на території Чехословацької РСР під
час проведення військових вчень «Дунай-68».
Позивач надав суду копії посвідчень своїх співслуживців,
яким було надано статус учасника бойових дій.
Наявні у матеріалах справи документи у сукупності
підтверджують наявність у позивача підстав для надання статусу учасника бойових
та отримання відповідного посвідчення.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про статус ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту»учасниками бойових дій визнаються:
1) військовослужбовці, які проходили службу у військових
підрозділах, частинах, штабах і установах, що входили до складу діючої армії в
період громадянської та Великої Вітчизняної воєн, під час інших бойових
операцій по захисту Батьківщини, партизани і підпільники громадянської та
Великої Вітчизняної воєн;
2) учасники бойових дій на території інших країн -
військовослужбовці Радянської Армії, Військово-Морського Флоту, Комітету
державної безпеки, особи рядового, начальницького складу і військовослужбовці
Міністерства внутрішніх справ колишнього Союзу РСР (включаючи військових та
технічних спеціалістів і радників), працівники відповідних категорій, які за
рішенням Уряду колишнього Союзу РСР проходили службу, працювали чи перебували у
відрядженні в державах, де в цей період велися бойові дії, і брали участь у
бойових діях чи забезпеченні бойової діяльності військ (флотів).
Військовослужбовці Збройних Сил України, Служби безпеки
України, особи рядового, начальницького складу і військовослужбовці
Міністерства внутрішніх справ України, інших військових формувань, створюваних
Верховною Радою України, які за рішенням відповідних державних органів були
направлені для виконання миротворчих місій або у відрядження в держави, де в
цей період велися бойові дії.
Перелік держав, зазначених у цьому пункті, періоди
бойових дій у них та категорії працівників визначаються Кабінетом Міністрів
України;
Згідно Переліком держав і періодів бойових дій на їх
території, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1994
р. № 63 «Про організаційні заходи щодо застосування Закону України "Про
статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" перебування на
території Чехо-Словаччини в період з 20 серпня 1968 р. -1 січня 1969 р. надає право на отримання статусу учасника
бойових дій.
Матеріалами справи підтверджується факт перебування
позивача на території зазначеної держави, а відтак і право на підтримання
гарантованого державою статусу.
Не зважаючи на це, відповідачем 25.11.05 було відмовлено
позивачу в задоволенні заяви про встановлення статусу учасника бойових дій.
Відповідно до ч.1 та 2 ст. 2 Кодексу адміністративного
судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав,
свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері
публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при
здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому
числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які
рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків,
коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України
встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного
судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких
ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72
цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного
судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій
чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування
правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача,
якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, в
судове засідання не з'явився, пояснень з приводу заявленого позивачем адміністративного
позову не надав, покладеного на нього обов'язку щодо доказування не виконав.
Справа розглядалася судом на підставі наявних у справі матеріалів.
Також судом встановлено невідповідність дій відповідача
принципам, закріпленим в ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства
України.
Разом з тим, суд звертає увагу, що позивач у своєму
позові просить суд здійснити перерахунки невиплачених щомісячних доплат до
пенсійного забезпечення з 1996 року по теперішній час, виплату грошової
допомоги «учасникам бойових дій» до 05 травня щорічно та стягнути раніше
утворену заборгованість на знижку плати за житло в розмірі 75 %, газ,
електроенергію, комунальні послуги, щорічне санаторно-курортне лікування та
отримання ліків, щорічний безкоштовний проїзд усіма видами транспорту та інші
соціальні доплати, яких позивач був позбавлений внаслідок дій відповідача, а
також про відшкодування моральних збитків в сумі 3000 грн.
В зазначеній частині позивачем не було доведено суду
порушення його прав з боку відповідача, зважаючи крім того й на те, що
встановлення пільг про які просив позивач не покладено на заявленого ним
відповідача по справі. З зазначеним позивач погодився, і в судовому засіданні
просив задовольнити позов в частини визначення статусу учасника бойових дій.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71,
94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1задовольнити частково.
Визнати протиправним рішення комісії Київського міського
комісаріату з розгляду питань із встановлення статусу ветерана війни від
ІНФОРМАЦІЯ_1 р. щодо відсутності підстав для надання ОСОБА_1 статусу учасника
бойових дій.
Зобов'язати Київський міський військовий комісаріат
прийняти рішення, про встановлення ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій.
Судові витрати в сумі 6,80 грн. присудити на користь
ОСОБА_1за рахунок Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом
адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної
інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187
КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Дата виготовлення та підписання
повного тексту постанови -01.06.09
Суддя
Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2009 |
Оприлюднено | 17.06.2009 |
Номер документу | 3840341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні