Постанова
від 12.05.2009 по справі 2а-1125/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-1125/09/1270

Справа

№ 2а-1125/09/1270

Категорія № 6.6.2

 

П О С Т А Н О В А

Іменем України

12

травня 2009 року                                

м. Луганськ                                                                                 

 

 

    Луганський окружний адміністративний суд

у складі:

    судді                     Матвєєвої В.В.

    при секретарі                       Зацепіної Ю.В.,

в присутності сторін

представник позивача:         ОСОБА_1..,     

представник відповідача :         не з'явився,

третьої особи:

         ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за

адміністративним позовом    Ленінської

міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську до Приватного

підприємства  «ДМ Строй Стандарт», третя

особа - державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради про

визнання недійсними запису про  держану

реєстрацію та припинення юридичної особи, -

   

В С Т А Н О В И В:

 

    08 жовтня 2008 року до Луганського

окружного адміністративного суду надійшов позов 

Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську до

Приватного підприємства  «ДМ Строй

Стандарт», третя особа - державний реєстратор виконавчого комітету Луганської

міської ради про визнання недійсними запису про 

держану реєстрацію та припинення юридичної особи.

    В обґрунтування позову зазначив, що

відповідач зареєстрований як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом

Луганської міської ради 05.12.2006 року за № 1382 102 0000 011716 та був взятий

на податковий облік з 05.12.2006 року. Засновником підприємства є ОСОБА_3.

Згідно установчих документів 

місцезнаходження підприємства: м. Луганськ, тупик Макіївський, 11.

    Згідно акту про встановлення фактичного

місцезнаходження  платника податків,

складеного працівниками ПМ Ленінської МДПІ у м. Луганську, було встановлено, що

ПП «ДМ Строй Стандарт» за юридичною адресою, вказаною в установчих документах

не знаходиться.

Із пояснень наданих ОСОБА_3. працівникам податкової

міліції 05.08.2008 року було встановлено, що ОСОБА_3 на початку 2007 року

познайомився з громадянином на ім'я «Олексій», який запропонував йому за

винагороду зареєструвати приватне підприємство. В подальшому ОСОБА_3 підписав

документи, які передав громадянину на ім'я «Олексій». Фінансово-господарською

діяльністю ОСОБА_3 не займався, податкову звітність інспекції не надавав, угод

ніяких не укладав і нікому не доручав.

У зв'язку з чим позивач просить  визнати недійсними запису про  держану реєстрацію та припинити юридичну

особу   Приватного підприємства  «ДМ Строй Стандарт».

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги

підтримав, надав пояснення аналогічно позову, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився,

причин неявки суду не повідомив, був повідомлений належним чином, заперечення

проти позовних вимог не надав.

Представник третьої особи   в судовому засіданні   заперечував проти задоволення позовних вимог

в частині визнання недійсними запису про 

держану реєстрацію, оскільки реєстрація була проведена відповідно до норм

діючого законодавства, підстав у відмові в реєстрації відповідно до Закону

України «Про державну реєстрацію» не було. Щодо припинення юридичної особи не

заперечувала.

Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали

справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов  не підлягає частковому задоволенню з

наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено наступне.

05.12.2006  року

державним реєстратором  виконавчого

комітету Луганської міської ради зареєстровано в якості юридичної особи -

Приватне підприємство  «ДМ Строй

Стандарт» про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за                 № 1 382 102 0000 011716 та

включено до Єдиного державного реєстру підприємству  з присвоєнням ідентифікаційного коду

34791219.

Згідно довідки про взяття на облік платника податків

05.12.2006 року підприємство  взято на

облік до Ленінської МДПІ м. Луганська за № 1889.

Засновником Приватного підприємства   «ДМ Строй Стандарт» є  ОСОБА_3. Підприємство зареєстровано за

адресою: м. Луганськ, тупік Макєєвський, 11.

05.12.2006   року

державним реєстратором  виконавчого

комітету Луганської міської ради 

зроблено запис про внесення запису про державну реєстрацію новоутвореної

шляхом заснування юридичної особи.

Згідно повідомлення про відсутність платника податків за

місцезнаходженням (місцем проживання) від 25.12.2006 року фактичне місце

знаходження (місце проживання) платника податків - Приватного підприємства   «ДМ Строй Стандарт» не встановлено.

14.04.2009  року

державним реєстратором  виконавчого

комітету Луганської міської ради зроблено запис 

про внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про

юридичну особу.

З письмових пояснень 

засновника підприємства ОСОБА_3 вбачається, що на початку 2007 року він

познайомився з громадянином на ім'я «Олексій», який запропонував йому за

винагороду зареєструвати приватне підприємство. В подальшому ОСОБА_3 підписав

документи, які передав громадянину на ім'я «Олексій». Фінансово-господарською

діяльністю ОСОБА_3 не займався, податкову звітність інспекції не надавав, угод

ніяких не укладав і нікому не доручав.

Відповідно

до статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV для проведення державної

реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа

повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом

з описом вкладення) такі документи:

•   заповнену реєстраційну картку на проведення

державної реєстрації юридичної особи;

•   примірник оригіналу або нотаріально

посвідчену копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про

створення юридичної

•   два примірники установчих документів;

•   документ, що засвідчує внесення

реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

Статтею

25 Закону № 755-IV передбачений порядок проведення державної реєстрації

юридичної особи, згідно якого,  державний

реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для

проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний

перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні

державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27

цього Закону.

Згідно

части 3 статті 25 Закону № 755-IV за відсутності підстав для відмови у

проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен

внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної

особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру

підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру

запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі

відомостей цієї реєстраційної картки.

    Аналізуючи

норми Господарського кодексу України (далі - ГК України) слід зазначити, що

згідно з частиною 1 ст. 216 учасники господарських відносин несуть

господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання

шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в

порядку, передбаченому цим Кодексом, іншими законами та договором.

    Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено,

що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення

господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані

уповноваженими органами державної влади або місцевого самоврядування

адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або

майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта

господарювання та ліквідацію його наслідків.

    Згідно з частиною 1 ст. 247 ГК України у

разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано

адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації

цього субєкта та його ліквідації

    Частиною 1 ст. 59 ГК України передбачено,

що припинення діяльності субєкта господарювання здійснюється у випадках,

передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду. Частиною 6 цієї ж статті,

зокрема, визначено, що суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування

його державної реєстрації у випадках передбачених законом.

    Статтею 4 Закону України «Про державну

податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-XII визначено, що

Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої

влади.

    Із зазначеного суд приходить до висновку,

що позивач не належить до кола осіб, визначених частиною 2 статті 110

Цивільного кодексу України, які мають право вимоги про визнання запису недійсним,

а також зазначає, що позивач не належить і до кола осіб, визначених статтею 239

ГК України, яким надано право на застосування адміністративно-господарської

санкції у вигляді визнання запису недійсним.

    Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено,

що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи

зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України.

У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що позовні

вимоги позивача щодо визнання недійсним запису про державну реєстрацію

відповідача не обґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Що стосується позовної вимоги позивача про припинення

юридичної особи - Приватного підприємства «»ДМ Строй Стандарт», суд виходить з

наступного.

 Відповідно до п.1 ст.33 Закону України «Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня

2003 року №755-ІV юридична особа припиняється за судовим рішенням.

Згідно

з п. 1 ст. 33 та п. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003р. № 755 - IV «Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою

для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не

пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема наявність в Єдиному

державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її

місцезнаходженням.

Оскільки відсутність юридичної особи

за вказаними її місцезнаходженням підтверджується довідкою з Єдиного державного

реєстру, то це є підставою припинення його юридичної особи.

 

Питання по судових витратах не вирішуються, оскільки

позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу

адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних

випадках.

    На підставі викладеного, керуючись ст. ст.

2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -

підприємців», ст.. 110 Цивільного кодексу України, статтями 59, 216, 238 239

Цивільно-процесуального кодексу України, Законом України «Про державну

податкову службу», суд -

П О С Т А Н О В И В:

 Позовні вимоги

Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську до

Приватного підприємства  «ДМ Строй

Стандарт», третя особа - державний реєстратор виконавчого комітету Луганської

міської ради про визнання недійсними запису про 

держану реєстрацію та припинення юридичної особи задовольнити частково.

Припинити юридичну особу відповідача

- Приватного підприємства «ДМ Строй Стандарт» 

- код ЄДРПОУ 34791219, зареєстрованого за юридичною адресою: м.

Луганськ, тупік Макєєвський, 11 виконавчим комітетом Луганської міської ради

05.12.2006 року за № 1 382 102 0000 011716. Розрахункові рахунки відсутні.

Копію даної постанови направити

Виконавчому комітету Луганської міської ради (м.Луганськ, вул.Коцюбинського,

14), після набрання постановою законної сили.

В іншій частині позовних вимог відмовити за

необґрунтованістю.

    Постанова суду може бути оскаржена до

Донецького апеляційного адміністративного суду.   Заява про апеляційне оскарження постанови

суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в

разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього

Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду

першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо

таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,

але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, ухвала

суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

СУДДЯ  

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2009
Оприлюднено17.06.2009
Номер документу3840869
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1125/09/1270

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 24.09.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 12.05.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чиркін С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні