Постанова
від 18.04.2014 по справі 808/1211/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2014 року 14 год. 30 хв. Справа № 808/1211/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Каракуші С.М.

за участю секретаря Лазько Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

до: державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Тулупової Вікторії Вікторівни, державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Савенкової Ольги Валеріївни, Товариства з обмеженою відповідальністю «Трой Україна»

про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області або позивач) звернулась з адміністративним позовом до державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Тулупової Вікторії Вікторівни (відповідач 1), державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Печерської районної державної адміністрації в м. Києві Савенкової Ольги Валеріївни (відповідач 2), Товариства з обмеженою відповідальністю «Трой Україна» (відповідач 3) про:

1) зобов'язання державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Тулупову В.В. зняти з обліку Товариство з обмеженою відповідальністю «Трой Україна», яке змінило свою адресу, та реєстраційну справу направити до державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Печерської районної державної адміністрації в м. Києві Савенкової О.В. для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою;

2) зобов'язання державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Печерської районної державної адміністрації в м. Києві Савенкову О.В. скасувати запис про державну реєстрацію пов'язану із змінами до установчих документів стосовно місцезнаходження юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю «Трой Україна».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до службової записки заступника ОВ ДПІ у Жовтневому районі № 134 від 14.01.2014, ТОВ «Трой Україна» фактично за юридичною адресою: м. Запоріжжя, вул. Новодубов, буд. 5, не знаходиться, а також тим, що для взяття на облік до Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області та для отримання довідки про взяття на облік платника податків товариство не зверталось, у зв'язку з чим позивач вважає, що внесені зміни до установчих документів не відповідають дійсності, що, на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації таких змін (а.с. 19).

Враховуючи, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 17953215 від 16.01.2014, державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Трой Україна» проведена 19.11.2013 державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Савенковою Ольгою Валеріївною, судом здійснено заміну відповідача 2 на належного відповідача - державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Савенкову Ольгу Валеріївну.

В судове засідання представник позивача не прибув, подав клопотання про розгляд справи у його відсутності, у якому зазначив, що позов підтримує у повному обсязі.

Відповідач 1 в судове засідання також не прибула, подала заяву про розгляд справи у її відсутності та заперечення, у яких зазначає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Трой Україна» проведена відповідно до вимог діючого законодавства, при проведенні такої реєстрації державний реєстратор діяв у межах наданих повноважень та у спосіб, передбачений законом. Також відповідач зазначає, що відповідно до пункту 64.1 статті 64 Податкового кодексу України, взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб як платників податків та зборів в органах державної податкової служби здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами державної податкової служби, у зв'язку з чим вважає, що не виконання відповідачем 1 обов'язку щодо постановки на облік до органів державної податкової служби за своїм новим місцезнаходженням не може бути підставою для оскарження дій державного реєстратора (а.с 25-27).

Відповідач 2, яка про дату, час і місце судового розгляду повідомлена належним чином, в судове засідання не прибула, про причини неприбуття до суду не повідомила, заперечення проти позову не подані.

Представник відповідача 3, який вважається таким, що про дату час і місце судового розгляду також повідомлений належним чином, в судове засідання також не прибув.

Відповідно до положень частини 2 та частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши наявні у справі матеріали, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 20.10.20005 відбулась державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Трой Україна» (код ЄДРПОУ 33783631), про що державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстраційна дія № 1 070 102 0000 013676 (а.с. 6).

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 17953215 від 16.01.2014, державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Трой Україна» - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників (реєстраційна дія № 10701050014013676 від 19.11.2013) (а.с. 7).

14.01.2014 заступником начальника ОВ ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області підполковником податкової міліції Старчевським Р.М. складено Довідку № 134 про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Трой Україна», за зареєстрованим місцезнаходженням платника податків: м. Запоріжжя, вул. Новобудов, б. 5, відповідно до якої місцезнаходження платника податків не встановлено. Як зазначено у Довідці, за вказаною адресою знаходиться ПрАТ «Плутон», службові особи якого повідомили, що підприємство ТОВ «Трой Україна» за вказаною адресою не знаходиться (а.с. 8).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (далі Закон).

Згідно з частиною 1 статті 4 вказаного Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

За приписами частини 3 цієї ж статті, зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до статті 5 Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно зі статтею 1 Закону, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи регламентований статтею 29 Закону, відповідно до частини 1 якої, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Відповідно до частини 7 цієї ж статті, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Згідно з частиною 3 статті 8 Закону, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до частини 14 статті 29 Закону, державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи, що відповідно до частини 3 статті 8 Закону, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, які подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, несуть засновники (учасники) юридичної особи, а також те, що доказів того, що державна реєстрація змін до установчих документів, яка проведена 19.11.2013 відповідачем 2, проведена з порушенням Закону, суду не надані, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги до відповідача 2 про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів не ґрунтуються на законі та не підлягають задоволенню.

Посилання позивача на фактичну відсутність ТОВ «Трой Україна» за місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, суд вважає необґрунтованими, оскільки зазначена обставина за наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, відповідно до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», може бути підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

На підставі викладеного суд також приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог до відповідача 1 щодо зобов'язання зняти з обліку ТОВ «Трой Україна» та направити реєстраційну справу до відповідача 2 для взяття підприємства на облік.

Згідно частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Позивачем не доведено правомірність заявлених позовних вимог.

Враховуючи, що доказів того, що державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, яка проведена 19.11.2013 відповідачем 2, проведена з порушенням Закону, суду не надані, суд приходить до висновку, що заявлені позовні не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 4, 7 -12, 14, 17, 158 -163, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2014
Оприлюднено30.04.2014
Номер документу38426047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1211/14

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 18.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні